راهنمای دریافت ویزای انگلیس| از قیمت تا وقت سفارت

رپرتاژ آگهی: متأسفانه برای ما ایرانیان شرایط دریافت ویزای برخی کشورها بسیار پیچیده است. به‌عنوان مثال، سفر به انگلستان و دریافت روادید آن یکی از دشوارترین پروسه‌ها در سفرهای خارجی محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله، به توضیح نحوه دریافت ویزای انگلیس خواهیم پرداخت. شما می‌توانید پروسه‌ی سخت اخذ ویزای انگلیس خود را با فلای‌تودی آسان کنید. با ما همراه باشید.

انواع ویزای انگلستان که باید بشناسید

برای ورود به هر کشوری بسته به هدفی که از سفرتان دارید باید ویزای متفاوتی را تهیه کنید. به این ترتیب، ویزا هم دلیل حضور شما در آن کشور را مشخص می‌کند و هم مدت زمان آن را اعلام خواهد کرد. انتخاب بهترین نوع ویزا سبب می‌شود که در طول سفر دچار مشکل نشوید و یا اگر برای اهدافی مثل کار یا تحصیل سفر کرده‌اید، بتوانید مدت زمان بیشتری را در شهر مقصد اقامت داشته باشید. در ادامه، به انواع ویزا انگلستان خواهیم پرداخت.

ویزای کار

یکی از انواع ویزاهای انگلیس ویزای کاری است. برای این‌که بتوانید در این کشور اقامت داشته باشید، می‌توانید از طریق پیدا کردن شغل در انگلیس اقدام کنید. البته این روش یکی از سخت‌ترین روش‌هاست و برای این‌که بتوانید این نوع ویزا را دریافت کنید، می‌بایست براساس مهارت‌ها و شرایطتان امتیازدهی شوید.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی برای دانش‌آموزان یا دانشجویانی است که می‌خواهند در انگلیس تحصیل کنند. در این حالت می‌توانند با دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا مدارس، ویزای تحصیلی دریافت کرده و تا پایان زمان تحصیل در این کشور بمانند.

ویزای خانوادگی

از دیگر انواع ویزاهایی که برای کشور انگلستان صادر می‌شود، ویزای خانوادگی است. اگر یکی از اعضای خانواده در انگلستان اقامت داشته باشد و بخواهید به او بپیوندید می‌توانید برای دریافت ویزای خانوادگی اقدام کنید.

ویزای توریستی

محبوب‌ترین نوع ویزای انگلیس، ویزای توریستی انگلستان است. با داشتن این ویزا می‌توانید برای مدت زمان مشخص در خاک این کشور حضور داشته باشید. در طول این مدت، اجازه کار یا تحصیل در انگلیس را نخواهید داشت و نکته بسیار مهم این‌که نمی‌توانید پس از ورود به انگلیس برای تغییر نوع ویزای خود درخواست دهید. برای دیدار اقوام، گردشگری یا هر سفر کوتاه مدتی می‌توانید از ویزای توریستی انگلیس استفاده کنید.

درباره انواع ویزای توریستی بیشتر بدانید

ویزای توریستی انگلیس خود انواع گوناگونی دارد که هریک از آن‌ها نیز شرایطی متفاوتی خواهند داشت. همان‌طورکه گفته شد، باید بهترین نوع ویزا را بسته به شرایط خود انتخاب کنید تا در طی این مسیر، مشکلی برایتان ایجاد نشود. به انواع ویزای توریستی انگلیس توجه کنید.

ویزای توریستی با هدف بازدید از خانواده

اگر می‌خواهید برای بازدید از خانواده به انگلیس سفر کنید، می‌بایست دعوت‌نامه‌ای از سوی خانواده‌تان ارائه دهید. در این دعوت‌نامه، باید نسبت شما با اعضای خانواده قید شده باشد. شایان ذکر است بدون داشتن این دعوت‌نامه، ویزای شما تأیید نخواهد شد.

ویزای توریستی با هدف تجاری

گاهی اوقات برای اهداف تجاری مثل برگزاری همایش و سمینار یا بازدید و مواردی از این دست به انگلیس سفر می‌کنید. در این صورت نیز باید یک دعوت‌نامه از سوی برگزارکننده یا شرکتی که از آن بازدید خواهید کرد داشته باشید. همچنین درصورتی‌که با اهداف تجاری به انگلیس سفر کرده و بخواهید مدت زمان بیشتری در این کشور بمانید، می‌توانید برای ویزاهای توریستی بلند مدت دو، سه یا پنج‌ساله درخواست دهید.

ویزای توریستی با هدف گردشگری و تفریح

اگر می‌خواهید سفری تفریحی به انگلیس داشته باشید، می‌توانید یک ویزای توریستی تفریحی با اعتبار حداکثر شش ماه دریافت کنید. برای درخواست این نوع ویزا فقط به سابقه سفر و گردش مالی شما توجه می‌شود.

مراحل دریافت ویزای توریستی انگلیس

مراحل دریافت ویزای توریستی انگلستان باید به‌ترتیب طی شوند تا درنهایت ویزا به شما داده شود. برخی از قسمت‌های پروسه را می‌توانید به‌صورت شخصی پیش ببرید، اما بطور کلی بهتر است از طریق فلای تودی پیگیری کنید.

هزینه دریافت ویزای انگلیس چقدر است؟

پرداخت هزینه مربوط به زمانی است که نوع ویزای خود را مشخص کرده و وقت سفارت انگلیس را نیز دریافت کرده باشید.

مدارکی که باید برای دریافت ویزا ارائه دهید

برای دریافت ویزا می‌بایست مدارکی را ارائه دهید که آن‌ها را در ادامه نام برده‌ایم:

  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار

  • یک قطعه عکس 3×4 که حداکثر برای شش ماه گذشته باشد

  • اصل کارت ملی و کارت پایان خدمت به‌همراه ترجمه آن‌ها

  • گردش حساب در شش ماه اخیر و ارائه تمکن مالی براساس پوند

  • مدارک مرتبط با اموال و دارایی

  • ارائه پاسپورت‌های گذشته تا ده سال قبل

  • گواهی اشتغال به کار یا تحصیل در صورت وجود

  • ارائه سوابق بیمه

  • دعوت‌نامه معتبر در صورت وجود

  • فرم درخواست ویزای توریستی

پیگیری مراحل دریافت ویزا با مجموعه فلای تودی ‌

برای آن‌که روند دریافت ویزای انگلیس را در سریع‌ترین زمان و به راحت‌ترین روش ممکن طی کنید، می‌توانید از طریق مجموعه «فلای تودی» اقدام کنید. این مجموعه علاوه‌بر فراهم کردن امکان رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما، به شما در انجام فرایند دریافت ویزا نیز کمک می‌کند. در یک کلام، مجموعه فلای تودی همه آن چیزی است که پیش از سفر نیاز دارید. همین حالا وارد سایت شده و برای سفری هیجان‌انگیز آماده شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.