چرا بازدید از میدان سرخ مسکو مهم است؟

رپرتاژ آگهی: البته مسکو شهری سرد در روزهای زمستان است و اگر دوست دارید چمدان‌های خودتان را در شهری با آب‌وهوای معتدل باز کنید، پیشنهاد بهتر این است که بلیط تهران لندن بگیرید و به این شهر سفر کنید. بااین‌حال شهر مسکو  و میدان سرخ آن دفترچه‌ای پر از خاطرات طولانی سیاسی و اجتماعی است و مردم این شهر، اهمیت زیادی برای آن قائل هستند. اگر دوست دارید علت اهمیت میدان سرخ را برای مردم مسکو و روسیه بیشتر بدانید، تا پایان این صفحه همراه من بمانید.

میدان سرخ کجاست؟

این میدان تاریخی در دل مسکو واقع شده است و ازنظر تاریخی و سیاسی اهمیت زیادی برای مردم روسیه دارد. درعین‌حال جالب است بدانید که تمام جاذبه‌های گردشگری شهر مسکو و خیابان‌های اصلی و مهم مسکو، درنهایت به میدان سرخ ختم می‌شوند و می‌توان گفت که این میدان به‌عنوان نقطه آغاز و پایان مسکو شناخته می‌شود. علاوه بر آن، میدان سرخ نمادی از تمام روسیه ایست و اهمیت زیادی برای مردم روسی دارد.

موقعیت قرارگیری میدان به شکلی است که میدان در مرکز واقع شده و ساختمان‌های مهم مسکو نیز در اطراف آن قرار دارند. درعین‌حال این میدان دروازه‌های متعددی به شهر است و اولین دروازه آن در اواسط قرن 16 ساخته شده است. همچنین میدان سرخی که امروزه در مسکو قرار دارد، در اصل ساخت آن در سال 1994 انجام گرفته و به عبارتی باید گفت که تا قبل از این تاریخ، چیزی به اسم میدان سرخ در مسکو وجود نداشت.

تاریخ میدان سرخ

تاریخ میدان سرخ

زمانی که این میدان ساخته شد، در ابتدا تصمیم بر آن بود که از آن به‌عنوان یک مکان برای خرید استفاده شود و علت این موضع، قرار گرفتن میدان در نزدیکی منطقه تجاری کیتای گورود بود. اما بعد از اینکه میدان ساخته شد، مردم از آن برای برپایی جشن‌ها، فستیوال‌ها و میهمانی‌ها استفاده کردند. به همین دلیل اگر امروز با دریافت بلیط تهران مسکو به دیدن این میدان بروید، خواهید دید که خبری از خرید و تجارت در میدان نیست.

درعین‌حال در طول زمان، میدان سرخ مکانی برای جمع شدن مردم شد و اتفاقات مختلفی در آن رخ داده است. به‌طور مثال اعدام‌های سیاسی در سال‌های دور در این مکان انجام گرفته است. همچنین طی 100 سال گذشته، تغییرات زیادی ازنظر ظاهری نداشته است.

جاذبه‌های گردشگری در اطراف میدان سرخ

همان ‌طور که بیان شد، خیابان‌های اصلی شهر مسکو به این میدان ختم می‌شوند. همچنین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی در اطراف آن قرار گرفته و با کمی گشت‌وگذار در شهر و اطراف میدان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. به‌طور مثال کاخ کرملین، کلیسای جامع سن باسیل، موزه تاریخ کشور و مواردی دیگر، در این میدان قرار دارند. بناهایی با طراحی زیبا و معماری شگفت‌انگیز که حتما توریست‌ها را به‌سمت خود جذب خواهد کرد.

با ورود به شهر مسکو خواهید دید که جاذبه‌های این شهر چقدر حال و هوای کلاسیک و سنتی دارند. اما درصورتی‌که دوست دارید به شهری سفر کنید که جاذبه‌های مدرن  و سنتی در آن همراه باهم مشهود باشد و هوایی معتدل داشته باشد، توصیه می‌شود به سراغ تهیه بلیط تهران لندن و سفر به این شهر اروپایی باشید.

پیاده‌روی در میدان سرخ

اگرچه میدان سرخ بیش از هر چیزی به دلیل شرایط تاریخی و سیاسی خود مشهور و معروف است؛ اما جاذبه‌های اطراف آن بیشتر دیده می‌شوند؛ اما خود میدان نیز شرایط زیبایی دارد و می‌توانید با قدم‌زدن در میدان، الهامات هنری آن را مشاهده کنید. این میدان مستطیلی شکل، کف‌پوشی سنگی  و همچنین اطرافش با نماهایی از جنس سنگ مرمر احاطه شده است. اگر دوست دارید این مکان زیبا را ببینید، کافی است با خرید بلیط تهران مسکو به روسیه سفر کنید.

میدان سرخ، میدان زیبا

میدان سرخ، میدان زیبا

جالب است بدانید که نام قدیمی این میدان در روسیه، واژه «زیبا» بود. می‌توان گفت که کلمه red در زبان روسی به معنای زیبا است. این در حالی است که در زبان انگلیسی این کلمه با معنای سرخ شناخته می‌شود و به دلیل ارتباط فرهنگ‌ها باعث شده که معنای آن به جای میدان زیبا به میدان سرخ تغییر کند.

نمای میدان در شب

این میدان در هنگام شب، فضایی خلوت و ساکت دارد. بیشتر رهگذران شهر را خالی می‌کنند و تعداد گردشگران نیز در طول شب کم می‌شود. از سویی دیگر چراغ‌های برج‌های کاخ کرملین و گنبد کلیسای سن باسیل روشن می‌شوند. به همین دلیل سکوت و روشنایی اطراف میدان باعث می‌شود که جذابیت دیگری به این میدان داده شود. حتی تصویر این سکوت، خلوتی و روشنایی اطراف میدان سرخ تبدیل به تصویری برای ثبت روی کارت پستال‌ها شده است و علاقه‌مندان زیادی دارد.

خرید در میدان سرخ

همان ‌طور که بیان شد در ابتدای زمانی که این میدان تاسیس شد، اما بعد از مدتی تغییراتی پیدا کرد. با این وجود مراکز خرید مختلفی در اطراف آن وجود دارد؛ اما مرکز خرید GUM شهرت بیشتری دارد. این مرکز خرید بزرگ در سال 1893 ساخته شده و در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی با نام فروشگاه دولتی شناخته می‌شد. این فروشگاه بزرگ نیز جای خوبی برای خرید سوغاتی یا شیرینی‌های خوش‌مزه روسی است که با شکلی زیبا آماده می‌شوند.

درنهایت اینکه در اطراف این میدان، بناهای تاریخی متفاوتی وجود دارد، اما رودخانه مسکو به‌عنوان یک جاذبه طبیعی، گزینه خوبی برای پیاده‌روی و لذت‌بردن از چشم‌انداز زیبای رودخانه محسوب می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.