بازدید از جاذبه‌های طبیعی که زندگیتان را زیباتر می‌کنند

رپرتاژ آگهی: برای برنامه‌ریزی به چنین مقاصدی علاوه‌بر اینکه باید در قدم اول مقصد را پیدا کنید، به فکر اقامت در سفر نیز باشید. اگر مسافر مقاصد شمالی باشید، ویلا در شمال به‌عنوان یک گزینه محبوب، انتخاب مناسبی است. اجاره ویلا به ویژه ویلاهایی که چشم‌اندازی به جاذبه‌های طبیعی دارند همان تجربه نابی‌ست که این سفر به شما هدیه می‌دهد.

در کنار آن مقاصد بکر دیگری وجود دارند که شاید کمتر اسم آن‌ها به گوش شما خورده باشد. چرا که معمولا مسافران زیادی برای شهرگردی به آنجا برنامه‌ریزی می‌کنند، غافل از اینکه جاذبه طبیعی نیز در انتظار آن‌هاست. پس اگر می‌خواهید این بار در کنار شهرگردی، کمی هم دل به دل طبیعت بدهید، دو مقصد جذاب و بکر را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازدید از شهر گل و گیاه در چند کیلومتری مشهد(چناران)

سفر به یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران یعنی مشهد معمولا یک دلیل مهم یعنی زیارت حرم امام رضا (ع) دارد. اما مشهد شهری‌ست که در کنار زیارت باید برای گشت‌وگذار و تفریح نیز روی آن حساب کنید. پس این بار در کنار برنامه زیارتی یک برنامه سیاحتی نیز برای خودتان در نظر بگیرید و با اجاره سوئیت در مشهد بر اساس تعداد روزهای سفرتان زمانی را به گشت‌وگذار در طبیعت اطراف مشهد اختصاص دهید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که تنوع بالای سوئیت‌ها در این شهر باعث شده تا بتوانید به سادگی برای سوئیت مشهد ارزان و همچنین لوکس اقدام کنید.

یک جاذبه مهم در اطراف مشهد منطقه دیدنی چناران است که در کنار قدمت و پیشینه تاریخی‌اش، طبیعت بسیار زیبایی دارد. جایی که به‌عنوان شهر گل و گیاه شناخته می‌شود و در فصل بهار بی‌اندازه تماشایی‌ست.

البته که چناران تعداد زیادی جاذبه دیدنی و طبیعی دارد که در فصل‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. مناظر طبیعی و کوهپایه‌ای اخلمد و چشمه سبز گلمکان در کنار برخی از جاذبه‌های تاریخی از جمله جذابیت‌های این منطقه هستند.

موقعیت جغرافیایی چناران باعث شده که این شهر در دشت حاصل‌خیزی باشد که طبیعت آن در ایام مختلف سال، جذابیت‌های زیادی برای به نمایش گذاشتن داشته باشد. البته که اینجا یکی از مناطق باستانی‌ست که نشان از تمدن هفت هزار ساله بشری دارد و دارای چندین تپه باستانی مثل قیاس آباد است که آثار باستانی زیادی مثل سفالینه‌های دست‌ساز با خمیر قرمز و لعاب‌آلویی و نقوش هندسی سیاه رنگ از آنجا کشف شده است.

با وجود چنین ویژگی‌هایی در زمان سفر به مشهد نباید گشت‌وگذار در چناران را به سادگی از دست بدهید. جایی که در کنار طبیعت بی‌نظیرش، با جاذبه‌های تاریخی میزبان شماست تا تجربه‌های نابی از بودن در دل طبیعت و همچنین سفر به تاریخ تمدن دشت مشهد به شما هدیه دهد.

بازدید از دشتی وسیع و سرسبز در نزدیکی شیراز(دشت ارژن)

برای سفر به شیراز در کنار بازدید از هزار و یک جاذبه دیدنی شهری باید برای طبیعت‌گردی نیز آماده شوید و چهره متفاوتی از این شهر همیشه جذاب ببینید. شیراز نیز مانند بسیاری از شهرهای توریستی همیشه خود را با جاذبه‌های تاریخی و شهری‌اش به نمایش گذاشته اما این بار می‌خواهیم یک جاذبه شگفت‌انگیز در اطراف شهر یعنی دشت ارژن را به شما معرفی کنیم تا در برنامه‌ریزی سفر آن را در لیست خود قرار دهید.

برای رفتن به این جاذبه می‌توانید در شهر اقامت داشته باشید و سوئیت شیراز را با تنوع بالا برای خود رزرو کنید که همین تنوع امکان اجاره سوئیت ارزان در شیراز یا حتی با امکانات و لوکس را به شما می‌دهد.

گشت‌وگذار در دشت ارژن نیاز به یک برنامه نیم‌روزه دارد. دشتی که بین شیراز و کازرون واقع شده و یکی از دلایل جذابیت این است که در ارتفاعات زاگرس با طبیعت شگفت‌انگیزش قرار دارد. این دشت سرسبز و دیدنی از اواخر زمستان و در فصل بهار چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد و در کنار گشت‌وگذار در دشت می‌توانید به جاذبه‌های دیگری مثل دریاچه دشت ارژن، آبشار چرو یا آبشار ارژن و دریاچه پریشان نیز بروید.

اگر در اوایل زمستان نیز به اینجا سفر کنید با مناظر شگفت‌انگیزی از دشت گل نرگس با عطر مست کننده آن روبه‌رو خواهید شد. علاوه‌بر این درختان مختلفی مثل بلوط، زالزالک و بادام در اینجا بسیار زیاد است و در کنار آن حیوانات مختلفی مثل شیر و گوزن زرد در این منطقه وجود دارند که در حال حاضر نیز بخش‌های زیادی از این دشت به منطقه حفاظت شده برای گوزن زرد ایرانی تبدیل شده است.

یک نکته مهم در رابطه با دشت ارژن اهمیت آن در دوره باستان است. شاهد این ماجرا نیز نزدیکی این منطقه به تخت جمشید یعنی پایتخت حکمرانی شاهان هخامنشی و استفاده از تصاویر شیر و گوزن در کتیبه‌های سنگی تخت جمشید است. به‌صورتی که می‌توان اینجا را تفرجگاه شاهان برای شکار دانست.

در پایان باید گفت برنامه‌ریزی برای سفر به تمامی مقاصد حرف اول را می‌زند. پس قبل از رفتن به هر مقصدی محل اقامت را جستجو و رزرو کنید. در همه شهرها تنوع بالای سوئیت، خانه و ویلا با امکان اجاره روزانه دغدغه‌ای از این نظر برای شما باقی نمی‌گذارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.