آخرین فرصت خرید نهال: انواع نهال گردو با قیمت ۷۰ هزار تومان در نهالستان پالیز

رپرتاژ آگهی: شما با تولید گردوهای تازه، خوشمزه و با کیفیت و فروش آن در بازار می‌توانید درآمدزایی مناسب تجربه کنید. البته برای تولید میوه گردو احتیاج به درختان ژنوتیپ و اصلاح شده دارید. با توجه به تورم سال ۱۴۰۳ وقتی تمامی اجناس در حال گران شدن هستند، نهالستان سعید قاسمی در یک اقدام بی‌نظیر برای رفاه حال کشاورزان و باغداران عزیز نهال گردو را در فروردین سال ۱۴۰۳ تنها با قیمت ۷۰ هزار تومان ه همراه کارت گارانتی ۲ ساله عرضه می‌کند.

چرا خرید نهال گردو ژنوتیپ پیوندی برای احداث باغ گردو مدل و حرفه‌ای توصیه می‌شود؟

چون درختان گردو ژنوتیپ و پیوندی محصول بیشتری را در یک هکتار تولید می‌کنند. به طور متوسط تولید محصول گردوی آنها در یک هکتار بین ۶ تا ۱۰ تن میوه خشک است. من به عنوان یک کارشناس کشاورزی، می‌توانم توضیح دهم که چرا درختان ژنوتیپ گردو محصول بیشتری تولید می‌کنند. این موضوع از نظر علمی به عوامل مختلفی مرتبط است که شامل ژنتیک، شرایط محیطی و مدیریت کشت است. در ادامه به توضیح این عوامل خواهیم پرداخت:

  • ژنتیک گردو: انواع مختلفی از ژنوتیپ‌های گردو وجود دارند که قدرت باروری بیشتری دارند مانند درختان کانادایی و درختان فرانسوی در عوض برخی از ژنوتیپ‌ها دارای ویژگی‌هایی مثل مقاومت به بیماری‌ها، توانایی رشد سریعتر و توانایی تولید میوه بیشتر هستند و منجر به تولید محصول بیشتر می‌شوند.

  • شرایط محیطی: عواملی مانند نور، دما، رطوبت، خاک و تغذیه درختان گردو نقش مهمی در تولید محصولات دارند. برای مثال، مناطقی با تابش نور خوب و دما و رطوبت مناسب معمولاً تولید بیشتری دارند. در کشور ایران شمال غرب کشور به عنوان مهد تولید میوه گردو شناخته شده است.

  • مدیریت کاشت: علاوه بر ژنوتیپ به درخت گردو، عواملی مانند مدیریت آبیاری، مدیریت کوددهی، حفظ سلامتی درختان، کنترل آفات و بیماری‌ها و ... نیز بر تولید محصول تأثیر می‌گذارند. مدیریت بهینه این عوامل باعث تولید بیشتر میوه گردو می‌شود.

۱۵ ویژگی مهم نهال گردو ژنوتیپ را فقط نام ببرید فقط نام ببرید

وقتی تقاضای فروش نهال گردو ژنوتیپ و پیوندی در بازار حداقل ۹۰ درصد بیشتر از درختان دیگر بوده، بهتر است برخی ویژگی‌ها و کارایی آن را بشناسیم. البته، درختان گردو ژنوتیپ‌های مختلفی دارد و هر یک ممکن است ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند. اما در کل، برخی از ویژگی‌های مهم در نهال گردو ژنوتیپ شامل موارد زیر می‌شود:

  1. مقاومت به شرایط آب و هوایی مختلف

  2. مقاومت به بیماری‌ها و آفات

  3. توانایی رشد سریع

  4. کیفیت میوه بالا

  5. توانایی تولید میوه در زمان مناسب

  6. تولید میوه بیشتر

  7. اندازه متوسط ​​میوه

  8. عمر میوه بالا

  9. ارزش تغذیه‌ای میوه

  10. محتوای روغن میوه

  11. محتوای پروتئین میوه

  12. محتوای قندهای قابل مصرف

  13. مقاومت به شوری خاک

  14. مقاومت به کمبود آب

  15. توانایی سازگاری با انواع خاک‌ها

چرا برای کشاورزان ایرانی توصیه می‌شود باغ گردو را راه‌اندازی کنند؟

برای کشاورزان ایرانی، راه‌اندازی باغ گردو دارای مزایای بسیاری بوده و می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد:

  • مناطق سازگاری: ایران دارای شرایط آب و هوایی متنوعی است که برای کاشت گردو مناسب است. این درختان به طور کلی توانایی سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی را دارند.

  • بازدهی بالا: درختان گردو معمولاً بازدهی بالایی دارند و محصولات قابل توجهی تولید کنند. این میوه‌ها به دلیل خواص غذایی و ارزش اقتصادی بالا، تقاضای خوبی در بازار داخلی و بین‌المللی دارند.

  • مقاومت به شرایط محیطی: درختان گردو به شرایط محیطی مختلف، از جمله کم‌آبی و شوری خاک، مقاومت داشته و این ویژگی برای کشاورزانی که در مناطقی با شرایط سخت زندگی می‌کنند، بسیار ارزشمند است.

چهار درخت سودمند گردو برای باغداران ایرانی کدام است؟

البته بهتر است کشاورزان قبل از خرید نهال گردو درختان سودمند و پولساز گردو را به خوبی شناسایی کرده و اطلاعات دقیقی در مورد آنها کسب کنند:

  • درخت گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹: میزان باردهی این درخت در یک هکتار زمین بالای ۱۰ تن میوه خشک است. دیرگل بوده و به عنوان درخت دوبار گل شناخته می‌شود بنابراین جزو درختانی است که سالانه محصول ثابتی را تولید کرده  سودآوری باغ گردو را تضمین می‌کند.

  • نهال گردو فرنور: جز درختان فرانسوی است ولی توسط نهالستان ارومیه به روش‌های ژنتیک و پیوندی بومی‌سازی شده است. این درخت عمر طولانی داشته و میوه‌هایی با پوسته کاغذی و مغز سفید تولید می‌کند.

  • نهال گردو چندلر آمریکایی: زود بازده بوده و یک الی دو سال پس از کاشت باروری خود را آغاز می‌کند جزو درختان پایه کوتاه بوده و در یک هکتار زمین می‌توان ۲۷۰ هسته نهال گردو را کاشت. مقاومت نهال گردو چندلر آمریکایی در برابر کم آبی و تنش‌های گرمایی بسیار بالا است.

  • نهال گردو خوشه‌ای اسرائیلی: میوه‌های با کیفیت با پوسته کاغذی درشت و سنگین است تولید می‌کند. در یک هکتار زمین ۸ تا ۱۰ چون میوه گردو تولید کرده و فروش خوبی در بازار داخلی و خارجی دارد.

هزینه مورد نیاز برای خرید نهال گردو برای یک هکتار زمین

از چالش‌های مهم کشاورزان جهت احداث باغ گردو تامین هزینه مورد نیاز برای خرید نهال گردو است. با وجود تخفیفات ویژه پالیز نهال از هزینه خرید نهال گردو، مبلغ قابل توجهی کاهش یافته است. به طوری که کشاورزان برای هر درخت گردوی ژنوتیپ‌ تنها مبلغ ۷۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند. وقتی در یک هکتار ۲۸۰ اصله نهال جای می‌گیرد بنابراین با پرداخت ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان به راحتی می‌توانید باغ مدرن و تجاری را راه‌اندازی کنید.

  • درختان عرضه شده با تخفیف ویژه به روش ژنوتیپ و پیوندی تکثیر شده‌اند.

  • تمامی درختان گردو دارای لیبل رسمی از وزارت جهاد کشاورزی هستند.

  • تمامی درختان به همراه کارت گارانتی ۲ ساله کارت سلامت و کارت قرنطینه عرضه می‌شود.

کلام آخر

وقتی برای احداث باغ گردو تنها ۲۰ روز فرصت باقی مانده، بهتر است از این فرصت طلایی برای کسب درآمد بالا به مدت ۱۰۰ سال استفاده کنید. اگر اطلاعات کاملی در این زمینه ندارید می‌توانید با کارشناسان نهالستان در تماس باشید.

وب سایت:  bartarnahal

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501007

09144501008

09144501009

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.