بهترین راه استعلام قیمت و خرید و فروش کالای صنعتی

رپرتاژ آگهیاستعلام قیمت کالا یا استعلام بها، درخواستی است که خریدار، برای پیدا کردن کالای صنعتی مورد نظرش آن را به فروشنده، تامین‌کننده یا تولید کننده ارسال می‌کند. امروزه تامین‌کننده‌ها و فروشندگان متعددی برای محصولات تجاری در دسترس هستند. شاید پیدا کردن بهترین قیمت برای کالای مورد نظر امری دشوار به‌نظر برسد. استعلام کالا و قیمت آن به خریدار کمک می‌کند تا خرید مناسب‌تری داشته باشد. در ادامه این مقاله به‌طور کامل به این امر مهم پرداخته‌ایم.

راه‌های استعلام قیمت کالای صنعتی

اگر به عقب برگردیم، می‌بینیم که استعلام کالا امری دشوار و طاقت‌فرسا برای تولیدکنندگان، بازرگان‌ها و دیگر فعالان صنعتی بوده است. چراکه به قولی آن را به شیوه سنتی انجام می‌دادند. اما با پیشرفت تکنولوژی، در حال حاضر راه‌های ساده‌تر و مطمئن‌ترین برای این کار در دسترس خریداران است.

عده‌ای از متخصصان در حوزه تجارت، پلتفرم‌های آنلاینی طراحی کرده‌اند که به کمک آن‌ها، میتوان استعلام کالا را دقیق‌تر و شفاف‌تر از قبل انجام داد. برای مثال سامانه دریچه تجارت نخستین و تنها پلتفرمی است که یک سیستم کارآمد و مبتنی بر واقعیت‌های بازار تجارت و صنعتی کشور برای استعلام کالا و خرید و فروش کالای صنعتی در صنایع فولاد، معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه، کلیه سازندگان و خدمات دهندگان به آنها طراحی کرده است.

این سامانه تنها برای انجام معاملات بین شرکتی طراحی شده و حداقل یکی از طرفین معامله در سامانه، شخص حقوقی ایرانی است. این سامانه کلیه کاربران را اعتبارسنجی نموده و تمام تلاش خود را جهت انجام یک معامله ایمن به‌کار می‌گیرد.

مالکیت حقوقی دریچه تجارت از آن شرکت تاجران برخط صنعت است که تلاش نموده است سامانه‌ای طراحی و اجرا نماید که مبتنی بر شرایط داخلی و بازار صنعتی کشور باشد.

دریچه تجارت که حداقل یک طرف معامله در آن شخص حقوقی ایرانی است، تمامی مراحل انجام یک معامله، اعم از اخذ استعلام، پیشنهاد فنی، پیشنهاد مالی، پیش‌فاکتور، امضاء قرارداد و خدمات جنبی را پیگیری نموده و قدم به قدم در کنار خریداران و فروشندگان کالا و خدمات خواهد بود.

چگونه استعلام کالا را انجام دهم؟

برای این کار کافی است که وارد وبسایت دریچه تجارت شوید. سپس با کلیک روی دکمه ثبت‌نام، می‌توانید در این پلتفرم عضو شوید و با توجه به توانمندی‌های مجموعه خود نسبت به بارگزاری مدارک اقدام نمائید و نقش بگیرید.

این سامانه علاوه بر استعلام کالا، بخشی به نام انبار کالا دارد که از طریق آن می‌توانید کالای صنعتی خود را در بخش انبار دریچه تجارت موجود کنید. پس از طی شدن مراحل لازم برای بررسی کالای صنعتی، محصول شما در این سامانه عرضه می‌شود. متقاضیان، کالا را می‌بینند و آن را از شما خریداری می‌کنند.

انبار کالا و استعلام کالا

بخش انبار کالا در سامانه مذکور، به خریداران در استعلام کالا کمک بزرگی می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، تامین‌کنندگان و فروشندگان کالای خود را می‌توانند در این بخش موجود کنند. حالا خریدار به جای انجام دادن پروسه استعلام کالا، با یک جست‌وجوی ساده احتمال دارد که بتواند کالای مورد نظرش را پیدا کند. با چنین امکاناتی، شما بعنوان خریدار، به ‌سرعت می‌توانید به محصول مورد نظرتان دست پیدا کنید.

کلیه پیمانکاران صنایع مرتبط که کالای مازاد پروژه دارند و یا انبارداران و بنکداران میتوانند کالای صنعتی خود را با شرایط مد نظر خودشان در سامانه دریچه تجارت آگهی نمایند. انبار سامانه دریچه تجارت انبار خود فروشنده است و میتواند مستقیماً با خریدار وارد معامله شود. بنظر می‌رسد که انتشار آگهی کالاهای انبار فروشنده در انبار دریچه تجارت، بسیار کم هزینه و پر سود باشد، چرا که سامانه بابت درج آگهی هزینه‌ای از فروشنده دریافت نمیکند، سودی از بابت معامله دریافت نمیکند ولی امکان برقراری ارتباط مستقیم با خریداران وجود دارد و ارتباط برقرار شده میتواند در آینده هم برای فروشنده مفید باشد.

ثبت کالای صنعتی در انبار

برای ثبت کردن کالای خود در انبار کالای سامانه دریچه تجارت، باید در این پلتفرم عضو باشید. در صورتی که عضو سامانه نیستید ابتدا باید پروسه ثبت‌نام را طی کنید. سپس می‌توانید کالای صنعتی خود را در انبار دریچه تجارت موجود کنید.

انواع استعلام کالا

همان‌طور گفتیم، خریدار، استعلام کالا را برای واردکنندگان، تامین‌کنندگان، فروشندگان، تولید کنندگان و غیره ارسال می‌کند. سپس فروشندگان نسبت به ثبت پیشنهاد فنی و قیمت اقدام می‌نمایند و در نهایت، فروشندگانی که شرایط مدنظر خریدار را دارند، در استعلام کالا برنده می‌شوند. استعلام کالا در سامانه دریچه تجارت دارای روش‌ها و راه‌حل‌های متفاوتی است که ایده‌های مطرح شده در این سامانه ستودنی است.

از جهت موجودیت کالا

استعلام کالا از لحاظ موجودیت کالا شامل موارد زیر است:

استعلام کالای موجود در کشور: مختص زمانی است که کالاهای مورد استعلام در کشور موجود باشد.

استعلام کالای صادراتی: مختص زمانی است که کالاهای با هدف انجام صادرات از ایران مورد استعلام قرار گیرد.

استعلام کالای وارداتی: مختص زمانی است که کالاهای مورد استعلام در کشور موجود نیست و باید وارد کشور شوند؛ یا آنکه خریدار با جمیع شرایط خود از جمله فرصت کافی برای واردات، حجم خرید مناسب و با هدف کاهش قیمت تمام شده نیاز دارد که کالای مدنظرش وارد کشور گردد.

از لحاظ دسترسی افراد مختلف به استعلام

انواع استعلام کالا، از جهت سطح دسترسی کاربران، شامل موارد زیر است:

استعلام عمومی

این نوع استعلام همان‌گونه که از نام آن مشخص است، برای تمامی کاربران سامانه قابل مشاهده است. در واقع استعلام عمومی در دسترس همه فروشنده‌های سامانه دریچه تجارت قرار میگرد و میتوانند نسبت به ارائه پیشنهاد اقدام نمایند.

استعلام خصوصی

بر خلاف استعلام عمومی که تمامی کاربران می‌توانند آن را ببینند، استعلام خصوصی، فقط در دسترس فروشندگان خاص آن کالا قرار دارد و تنها تولیدکنندگان، فروشندگان و یا وارد کنندگانی که به صورت تخصصی روی آن کالا کار میکنند اجازه ثبت پیشنهاد فنی و مالی دارند. شخص خریدار هنگامی که می‌خواهد استعلام خود را ثبت کند، مشخص می‌کند که استعلام کالای او خصوصی یا عمومی باشد. ایده دریچه تجارت در این خصوص ستودنی است و بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی در خصوص خرید و فروش کالای صنعتی بر بستر وب را مرتفع می‌سازد.

هدف از ثبت کردن استعلام کالا چیست؟

استعلام به درک متقابل فنی خریدار و فروشنده، کاهش هزینه‌های تامین و خرید بهینه یک مجموعه صنعتی کمک می‌کند.

به عنوان نمونه، خریدار از چهار فروشنده پیشنهاد فنی و قیمت می‌گیرد. کلیه موارد فنی را مورد مطالعه قرار می‌دهد و در پایان، بهترین پیشنهاد فنی و قیمت و شرایط همکاری را انتخاب می‌کند.

برای کاهش هزینه‌های تامین و جلوگیری از اشتباهات فنی در خریداری هر کالای صنعتی، استعلام گرفتن می‌تواند بهترین روش باشد. از این طریق می‌توانید بازار را بررسی کنید و بهترین پیشنهادات را انتخاب کنید. با مقایسه قیمت‌ها و شرایط تامین از انواع تامین‌کنندگان، می‌توانید بهترین تصمیم را در رابطه با تهیه کالای مدنظرتان بگیرید.

با کسب اطلاعات دقیق و جامع از قیمت‌ها، شرایط تامین و کیفیت کالا، می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید و به صورت بهینه‌تری مواد و تجهیزات صنعتی خود را تهیه کنید.

نتیجه‌گیری

سامانه دریچه تجارت پلتفرمی است که به خریداران کمک می‌کند تا بهترین قیمت برای کالای مورد نظرشان را پیدا کنند. از طریق این سامانه، می‌توانید سریع و مطمئن کالای مورد نظرتان را پیدا کنید و از بهترین تامین‌کننده خرید کنید. به طور کلی، استعلام کالا به کاهش هزینه‌ها، و بهینه‌سازی خرید کمک می‌کند.

ثبت استعلام بهای رایگان کالاهای صنعتی به سامانه دریچه تجارت مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.