همکاری دولت و بخش خصوصی در افتتاح پروژه فولاد بافت

رپرتاژ آگهی: یکی از نمونه‌های موفق این همکاری را می‌توان در بهره‌برداری از فاز 2 پروژه احیای استیل فولاد بافت که در اردیبهشت‌ماه سال جاری افتتاح شد، دید. شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان از زیرمجموعه‌های گروه مالی گردشگری به‌عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی، سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و بانک صنعت و معدن به‌عنوان سازمان‌های دولتی، در یک همکاری مشترک یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگ صنعتی کشور را در اردیبهشت‌ماه 1403، در استان کرمان و شهرستان بافت افتتاح کردند.

فاز 2 شرکت احیا استیل فولاد بافت، با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال و اشتغال‌زایی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای 5500 نفر، یکی از اتفاقات مهم در صنعت آهن و فولاد کشور در سال جاری است.

معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت

پس از انحلال شرکت ملی فولاد ایران در پی تحریم‌ها در سال 1392، پروژه بزرگ طرح هفت‌گانه ملی فولاد با همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی ادامه پیدا کرد. شرکت احیای استیل فولاد بافت یکی از این طرح‌های هفت‌گانه بود که در شهرستان بافت استان کرمان با همت بخش خصوصی و حمایت دولت در سال 1395 در زمینی بالغ‌بر 612 هکتار احداث شد.

فاز اول این پروژه با توان تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی، اتفاق ویژه و درخشانی در سطح استان کرمان و حتی کشور به‌شمار می‌آمد. برنامه افتتاح و بهره‌برداری از فاز 2 این پروژه نیز سال 1399 آغاز شد.

با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و معضلات اقتصادی و غیره، همکاری دولت و بخش خصوصی به ثمر نشست و در اردیبهشت‌ماه، بهره‌برداری از فاز 2 آغاز شد. این مهم بدون حمایت بخش خصوصی یعنی گروه مالی گردشگری و همچنین حمایت دولت امکان‌پذیر نبود.

جمع‌بندی؛ همکاری بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی، گامی بلند و روبه ‌جلو

شرکت‌های خصوصی با درصد بالای موفقیت در سودآوری و جذب سرمایه و سازمان‌های دولتی با تامین خدمات عمومی و حفظ نظم اجتماعی، می‌توانند همکاری موثری به‌منظور بهبود سیاست‌های راهبردی اقتصادی داشته باشند. یکی از بهترین نمونه‌ها شرکت احیای استیل فولاد بافت است که فاز دوم آن در اردیبهشت‌ماه افتتاح شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.