گروه ورزش: در مهم‌ترین بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر سر و ته جدول به هم رسیده‌اند. پرسپولیس باید با یک استقلال دیگر بازی کند مسابقه‌ای که البته از جهت اهمیت به هیچ عنوان با دربی قابل مقایسه نیست، اما درست سرپیچ قهرمانی قرمزها یک آبی دیگر را قرارداده است. قرمزها هفته پیش برادر بزرگ‌تر استقلال و از نوع تهرانی اش را با شکست سختی درهم کوبیدند تا آنها یک هفته تمام را روی ابرها سیر کنند. دنیا به کام پرسپولیس و هوادارانش بوده و تا توانسته‌اند برای حریف سنتی خود کری خواندند، اما برانکو خوب می‌داند که خوابیدن در باد شکست استقلال می‌تواند زمینه‌ساز لغزش تیمش باشد. اتفاقی که اگر مقابل تیم قعرنشین رخ دهد حتی می‌تواند شیرینی و حلاوت برد استقلال تهران را هم درکامشان زهر کند.

سرمربی این تیم همان روز بازی و درکنفرانس خبری خود گفت که هدف اصلی قهرمانی است و وقتی تیم دوم جدول فقط یک امتیاز با شما فاصله دارد و چهار هفته هم تا پایان مسابقات باقی‌مانده و فرصت اشتباه وجود ندارد. اتفاقا حریف روز جمعه هم گویی دوباره جان گرفته و می‌خواهد خودی نشان دهد. این تیم به‌رغم حضور در انتهای جدول اخیرا نتایج بهتری گرفته است. آنها از استقلال تهران، سپاهان و ذوب‌آهن یک امتیاز گرفته و حتی راه‌آهن را مغلوب کرده‌اند. متوجه باشید که این تیم درصورت باخت در بازی این هفته سقوطش به لیگ یک مسجل خواهد شد. همین نکته و البته پخش مستقیم این مسابقه انگیزه مضاعفی است تا آنها به دنبال اثبات خود مقابل پرسپولیس باشند. قرمزها در این مسابقه مهم‌ترین ستاره خود مهدی طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. کفشگری هم محروم است، اما از این جهت که کمال کامیابی نیا به ترکیب برمی گردد نگرانی در پست هافبک دفاعی وجود ندارد اما درمورد جای خالی طارمی تردید‌هایی وجود دارد. او کیفیتی متفاوت از خود درلیگ نشان داده و از این جهت پرکردن جایش کار راحتی نیست.

آبی‌ها به کابوس دربی پایان می‌دهند

دیگر دیدار مهم هفته را استقلال بحران زده مقابل فولاد برگزار می‌کند. استقلال و مظلومی یک هفته تمام زیر فشار شدید انتقادها قرار داشتند و حتی کار به درگیری، اعتراض و تنش درتمرین هم کشیده شد و سر آخر فرزاد مجیدی سرپرست تیم قربانی شد تا شاید آرامش به اردوگاه آبی برگردد. فولاد هم درنیم فصل دوم اوج گرفته و توانسته خود را تا رتبه دوازدهم بالا بکشد. ازاسکوچیچ به‌عنوان گزینه خارجی نیمکت استقلال هم یاد می‌شودکه همین نکته می‌تواند به حساسیت‌های این مسابقه بیفزاید. برد این مسابقه می‌تواند مرهمی برزخم آبی‌ها باشد و شکست در آن...!

برنامه مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر

* جمعه 3 اردیبهشت

گسترش فولاد ............. استقلال صنعتی - ۱۷:۳۰

ملوان .................................................. سایپا -۱۷:۳۰

راه‌آهن ............................................. پدیده - ۱۷:۳۰

استقلال اهواز ........................ پرسپولیس - ۱۸:۱۰

استقلال ............................................. فولاد -۲۰:۱۵

* یکشنبه 5 اردیبهشت

ذوب‌آهن .................................... صبای قم - ۱۷:۱۵

سیاه جامگان ..................... تراکتورسازی - ۱۷:۳۰

نفت تهران ................................... سپاهان - ۱۹:۱۵

تبعات دربی