تاریخ‌سازی روباه‌ها

صدرنشین فوتبال انگلستان با تساوی ۲ -۲ تیم‌های چلسی و تاتنهام قهرمان لیگ برتر جزیره شد. لسترسیتی ملقب به روباه‌ها در فاصله دو هفته مانده به رقابت‌های لیگ برتر برای نخستین بار قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر انگلستان را جشن گرفتند؛ این در حالی است که مردان کلودیو رانیری در آغاز رقابت‌های فصل گزینه سقوط به دسته پایین‌تر بودند. کلودیو رانیری سرمربی لسترسیتی از این قهرمانی در پوست خود نمی‌گنجد. به گزارش «ایرنا» وی گفت: «من برای بازیکنان، رئیس باشگاه، کادر تیم، تمام هواداران و جامعه لستر خوشحالم. این یک احساس عجیب و بی‌پایان است. ‌وقتی به این تیم آمدم، هرگز انتظار قهرمانی را نداشتم. من فرد واقع‌بینی هستم و فقط می‌خواستم مسابقات را پشت‌سر هم ببرم و به بازیکنانم کمک کنم تا هر هفته پیشرفت کنند. بازیکنان تیم فوق‌العاده بودند. تمرکز، عزم و اراده و روحیه آنان این موفقیت را میسر ساخت. آنها شایسته قهرمانی هستند.»

تشکر رانیری از گاس هیدینک

سرمربی آبی‌پوشان چلسی فاش کرد که سرمربی لسترسیتی بابت اینکه چلسی با توقف تاتنهام سبب قهرمانی روباه‌ها شد، از او تشکر کرده است. گاس هیدینک گفت: «درست چند دقیقه پس از سوت پایان این بازی، رانیری با من تماس گرفت و بابت کاری که ما در این دیدار به خصوص در نیمه دوم انجام دادیم، تشکر کرد. من هم قهرمانی لسترسیتی را به آنها تبریک گفتم. لسترسیتی شایسته قهرمانی بود. شاید با توجه به اینکه قهرمانی آنها تقریبا محرز بود، این قهرمانی دیگر جای تعجب ندارد، اما برای باشگاه‌های بزرگ دیگر شوکه‌کننده بود.»

به تیم‌های کوچک امید بخشیدند

جان تری، کاپیتان چلسی معتقد است که قهرمانی لسترسیتی به تیم‌های کوچک امید زیادی می‌بخشد؛ «دستاورد آنها باورنکردنی است و به تیم‌های کوچک امید دادند. در تمام طول فصل نتایج خوبی کسب کردند. به لسترسیتی تبریک می‌گویم، زیرا آنها این فصل استثنایی بودند. قهرمان شدن لستر ما را ناراحت کرد ولی سال بعد باز خواهیم گشت.»

خوشحالی یک ‌هالیوودی

جالب اینکه در این بین شخصیت‌های مشهوری قهرمانی آنها را پیش‌بینی کرده بودند. بنگاه‌های شرط‌بندی در ابتدای فصل شانس قهرمانی لسترسیتی را یک به ۵۰۰۰ می‌دانستند اما تام هنکس بازیگر سرشناس‌هالیوود پیش‌بینی کرده بود که روباه‌ها می‌توانند قهرمان ‌شوند. تام هنکس در مراسم رونمایی آخرین فیلمش «هولوگرامی برای پادشاه» گفته بود روی قهرمانی لسترسیتی ۱۰۰ پوند (۱۳۶ دلار) شرط می‌بندد.