یک اتفاق درآکادمی باشگاه استقلال باعث شده که اعضای این باشگاه علیه هم موضع‌گیری کنند و به نوعی حاشیه جدیدی برای این باشگاه شکل بگیرد. مدیر اجرایی آکادمی باشگاه استقلال دیروز شروع‌کننده این ماجرا بود. حسن روشن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به این موضوع که دیگر در آکادمی فعالیتی نخواهد داشت مگر آنکه تنها با مدیرعامل و هیات‌مدیره به‌طور مستقیم در ارتباط باشد، گفت: «من نمی‌دانم چه خبر است ولی ظاهرا بعضی از آقایان خودشان تصمیم می‌گیرند. پیش از این شنیده بودم که در باشگاه استقلال کارهایی انجام می‌شود که روح افشارزاده هم خبردار نیست اما دیگر این مدلی ندیده بودیم که بدون اجازه مدیرعامل روی سایت ارگان باشگاه مطلب بگذارند که برای هرکسی که به آکادمی باشگاه استقلال می‌آید مبلغ ۱۰ هزار تومان از وی پول گرفته شود. شما فرض کنید هزار نفر در تست باشگاه استقلال قبول شوند. مجموع این رقم می‌شود ۱۰ میلیون ولی سوال من این است آیا باشگاه به این بزرگی لنگ ۱۰ میلیون تومان پول است؟»اما بلافاصله عباس کردنوری عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال جواب روشن را داد.

وی‌ در خصوص اظهارات حسن روشن گفت:«تست گرفتن و دریافت پول بابت این موضوع در باشگاه استقلال متداول بوده اما کیسه‌ای برای این موضوع دوخته نشده که استقلال بخواهد منافعی داشته باشد. ۱۰ هزار تومانی که قرار است از بچه‌ها گرفته شود پول تاکسی است که هر نفر می‌دهد و رفت و آمد می‌کند.» اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد، چرا که عباس رضوی رئیس آکادمی تیم‌های پایه استقلال نیز به روشن حمله کرد. وی در گفت‌وگو با کاپ گفت: «بعد از انقلاب سال‌ها در آکادمی‌های مختلف بوده و هیچ اثرگذاری نداشته است. فکر می‌کنم این مبلغ ناچیز بحث هزینه زمین و وسایل بوده است. در جلسه‌ای که ایشان هم در حضور افشارزاده آمده بود گفت که از آکادمی درآمدزایی می‌کند. اگر نمی‌خواسته از کسی پولی بگیرد پس چطور می‌توانسته درآمدزایی کند؟ فکر کنم او منافع خود را در خطر دیده ‌است که چنین صحبت‌هایی را عنوان کرده است.»

عبداللهی:10هزارتومان برای تست پولی نیست

اما مشاور ویژه افشارزاده نیز وارد این ماجرا شد و به آن واکنش نشان داد. نصرالله عبداللهی در گفت و گو با کاپ درباره انتقادات حسن روشن از دریافت هزینه تست دادن در آکادمی تیم‌های پایه استقلال اظهار کرد: «۱۰ هزار تومان که دیگر پولی نیست. در این دوره و زمانه مردم ۵۰ هزارتومان هزینه می‌کنند تا یک بار برای دیدن تمرین به آزادی بیایند یا یک بار برای دیدن بازی به استادیوم بیایند. البته در این باره که چرا این مبالغ از افرادی که می‌خواهند تست بگیرند دریافت می‌شود را باید کردنوری پاسخ بدهد نه من.»