سرش با تعدادی بچه با استعداد در آکادمی خودش گرم است و همچنان مربیگری را با باشگاه هامبورگ ادامه می‌دهد. مهدی مهدوی‌کیا قصدی برای بازگشت به ایران ندارد هرچند اتفاقات فوتبال درکشور را رصد می‌کند. مصاحبه خبرگزاری فارس را با او بخوانید.

برای ما جالب است که چرا وقتی نام مهدی مهدوی‌کیا در میان است اسپانسری برای آکادمی کیا جلو نمی‌آید و شما مجبور هستید با هزینه شخصی این آکادمی را اداره کنید.

راستش برای خودم هم عجیب است و نمی‌دانم چرا کسی جلو نمی‌آید شاید همه به دنبال تیم‌های لیگ برتری هستند و کسی به دنبال کار در تیم‌های پایه نیست. البته صحبت‌‌هایی انجام شده، اما در عمل اتفاقی نیفتاده است و فعلا کسی پا جلو نگذاشته است. شاید تیم‌های پایه برای برخی‌ها مهم نیست.

به نظر شما زمان بهره‌برداری از بازیکنان آکادمی کیا چند سال دیگر خواهد بود؟

الان بازیکنان در مرز سن ۱۲ سالگی هستند و ما یک پروسه ۵ ساله نیاز داریم تا بازیکنان به آن سطح بالایی که مدنظر ما است برسند. فکر می‌کنم تا ۵ سال دیگر بتوانیم شاهد عملکرد این بازیکنان در تیم‌های مطرح باشیم.

روز شنبه انتخابات فدراسیون فوتبال انجام شد و مهدی تاج به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

من برای مهدی تاج آرزوی موفقیت می‌کنم از طرفی علی کفاشیان هم در این ۸ سال زحمات زیادی کشید، هرچند فرازونشیب زیاد داشت و کارش بی‌ایراد نبود اما به هر حال از شنبه رئیس جدید انتخاب شده و باید امیدوارم باشیم که به پیشرفت فوتبال کمک شود. تاج سال‌ها در فدراسیون و سازمان لیگ حضور داشته و تجربه لازم را برای کار دارد. از طرفی هم او نقاط ضعف و قوت را بهتر می‌شناسد.

شایعاتی مبنی بر حضور شما در باشگاه پرسپولیس مطرح است این موضوع را تایید می‌کنید یا خیر؟

درباره بازگشتم حرفی مطرح نشده است. من در هامبورگ یک سال دیگر قرارداد دارم و اینجا کارهای خودم را انجام می‌دهم. در ایران هم کار آکادمی کیا را انجام می‌دهم از طرفی هم پرسپولیس از نظر مدیریتی و فنی شرایط خوبی دارد و امیدوارم که سال را با قهرمانی به پایان برسانند. از طرفی پرسپولیس مشکل خاصی ندارد که من بخواهم آن را حل کنم!

درباره احتمال قهرمانی پرسپولیس هم صحبت کنید.

با بازی‌های خوبی که پرسپولیس انجام داد همه منتظر بودند این تیم قهرمانی‌اش را زودتر از پایان لیگ جشن بگیرد، اما باخت مقابل نفت کار را به اما و اگر کشاند. با این همه این جذابیت فوتبال ما است که سه تیم تا آخرین روز برای قهرمانی می‌جنگند.

در یکی از برنامه‌های تلویزیونی بهترین مربی خارجی بعد از انقلاب انتخاب شد، نظر شما درخصوص این نظرسنجی چیست و به نظر شما کدام مربی لایق انتخاب این عنوان بود؟

به نظر من ما دوران خوبی با استانکو داشتیم شاید نسل اول شناختی به‌صورت کافی از او نداشته باشند، اما استانکو در پرسپولیس کارهای اساسی انجام داد و در ۲ ،۳ سال نتایج خوبی با او گرفتیم از طرفی برانکو هم در تیم ملی امید و بزرگسالان موفق بود و الان هم در پرسپولیس خوب کار کرده است. باید بگویم کی‌روش هم با تیم ملی عملکرد خوبی داشت و ما به جام جهانی رفتیم و معتقدم آرای مردم نزدیک به واقعیت بود. اما به نظرم جای ایویچ هم در این نظرسنجی خالی بود، چرا که با اینکه او زمان کمی در فوتبال ایران بود اما کارهای بزرگی انجام داد هرچند که فرصت کافی به او ندادند.