دست گرمی پیش از فینال

تیم فوتبال ذوب‌آهن در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۲۰:۴۵ امروز میزبان تیم العین امارات در ورزشگاه فولادشهر است. اگر چه تساوی یک - یک در زمین حریف باعث شده کارشناسان شانس صعود شاگردان گل‌محمدی را بالاتر بدانند، اما آنها می‌دانند با توجه به بازیکنان خارجی خوبی که العین دارد، نتیجه بازی رفت یک تساوی شکننده است و کافی است دروازه‌ آنها مقابل تیم حریف باز شود.

ذوبی‌ها چهار روز پس از بازی با العین یعنی در تاریخ ۹ خرداد باید در یک دیدار سنگین دیگر در فینال جام حذفی به مصاف استقلال بروند و باید دید گل‌محمدی با چه تدبیری بازیکنانش را برای هر دو بازی آماده به میدان می‌فرستد. ذوب‌‌آهن که از کسب سهمیه در لیگ برتر بازمانده می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا جبران کند و برای این کار چاره‌ای جز شکست العین ندارد. این تیم نشان داده می‌تواند در آسیا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد و در صورتی که شاگردان گل‌محمدی به دور از احساس به میدان بروند می‌توانند با برتری برابر حریف خود در مجموع دو بازی رفت و برگشت جواز حضور در جمع هشت تیم برتر قاره کهن را کسب کنند. این بازی علاوه بر حساسیت‌های بسیارش برای نماینده ایران و اینکه یحیی را در صورت صعود در موضع بالا دست در مذاکرات برای آینده قرار خواهد داد، می‌تواند نقش یک بازی تدارکاتی مناسب برای تیم فینالیست جام حذفی را هم بازی کند. استقلال بعد از لیگ از فضای مسابقه دور بوده و این می‌تواند باعث افت کیفیت فنی شود، اما ذوب خودش را در شرایط بازی نگه داشته و پیروزی در این بازی علاوه بر دستاوردهای فنی بی‌شک روحیه این تیم را هم برای فینال تقویت خواهد کرد.

هدف ما گل نخوردن است

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل العین امارات اطمینان داد که می‌داند نتیجه بازی رفت صعود تیم او را گارانتی نکرده است: «نتیجه خوبی در بازی رفت کسب کردیم و نتیجه تساوی یک بر یک در زمین حریف بسیار خوب بوده، با این حال این نتیجه تضمین صعود ما نیست و بازی اصلی ما هنوز مانده است. با تیم خیلی خوبی بازی داریم و تیم حریف یکی از قدرت‌های خوب آسیا به شمار می‌رود، بازی مقابل العین برای همه سخت است در دیدار امروز نخستین هدف ما عدم دریافت گل است، باید تمرکز دفاعی خوبی داشته باشیم و بازیکنان کلیدی این تیم را به خوبی مهار کنیم.» وی با اشاره به ترکیب بسیار خوب تیم حریف تصریح کرد: «تیم حریف بازیکنان خوب زیادی دارد و ما باید بتوانیم دفاع تیمی خوبی داشته باشیم، بازیکنان تیم حریف در خط حمله خطرناک هستند و باید با یک بازی بسته و تحت فشار قرار دادن، حریف را مهار کنیم.» گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا تنها هدف ذوب‌آهن کسب تساوی بدون گل است، گفت: «هدف اصلی ما تساوی بدون گل نیست و اولویت تمرکز ما در فاز دفاعی است، بازیکنان جوان و با انرژی داریم که در فاز دفاع و حمله می‌توانند بسیار موثر باشند.»