سفر پرماجرا

گروه ورزش: «سرگیجه» این تنها عنوان وتعریفی است که می‌توان درمورد اخبار مربوط به ستاره نوظهور لیگ ایران در فصل نقل‌وانتقالات انتخاب کرد. آقای گل لیگ ایران که هواداران قرمز بعد از کمرنگ شدن احتمال پیوستنش به لیگ‌های معتبر اروپایی دل درگرو ماندن او درجمعشان بستند وبا پیغامهای بیشمار خود آقای شماره ۹ را به یک فصل حضور بیشتر درجمع قرمزها تشویق کردند. وقتی مهدی طارمی بعد از کش و قوس‌های بسیار ابتدای هفته پا به ساختمان باشگاه گذاشت امیدها دو چندان شد و همه از توافق او با پرسپولیس نوشتند. اگرچه این انتقاد متوجه آقای ستاره بود که بعد از پیدا نکردن یک مشتری دندانگیر در اروپا به ماندن راضی شده اما هواداران قرمز به همین سناریو هم راضی بودند و این را مهم‌ترین اتفاق برای تیمشان در فصل نقل‌وانتقالات دانستند. ماندن طارمی در کنار وحید امیری، عالیشاه، مسلمان و احمدزاده می‌توانست خط حمله‌ای رویایی و هماهنگ را برای ایشان به ارمغان آوردکه پیداکردن جانشینی برای آن کار راحتی نبود.

سفر تفریحی؟

اما ناگهان یک خبر همه معادلات را بهم ریخت. سفر مهدی طارمی به همراه رامین رضاییان به ترکیه باعث شد تا اساس توافق هفته گذشته زیر سوال برود. آیا آنها برای توافق با یک تیم ترک به این سفر رفته‌اند؟ اخبار وقتی رنگ و بوی جدی گرفت که یک سایت ترک از توافق او با ریزاسپور خبر داد. درهمین حین مدیر برنامه طارمی که مدعی بود اگر قرار به توافق و مذاکره بود وی هم به این سفر می‌رفت به تلافی منتقدان طارمی که می‌گفتند او اصلا پیشنهاد خارجی نداشته است، به‌طور سریالی شروع به انتشار تصاویر پیشنهاد‌های خارجی او کرد و برای رد هرکدام از آنها توسط مهدی هم دلایلی را برشمرد. ابتدا فریرا پرتغال که گویا پیشنهاد مالی اش مناسب نبود. فیلادلفیای آمریکا که دلیلی برای رد آن مطرح نشد. نیوکاسل انگلیس که چون طارمی در ۷۵ درصد بازی‌های ملی بازی نکرده شرط قانونی این انتقال را نداشت و بالاخره تیم یونانی که حاضر به پرداخت پیش قرارداد مورد نظر طارمی نشد، اما تاکید جناب وکیل در هر پست اینستاگرامی‌اش عشق و علاقه طارمی به پرسپولیس است و اینکه سفراو به ترکیه تفریحی است و به‌زودی برای عقد قرارداد با پرسپولیس به ایران برمی‌گردد.

او اطمینان می‌دهد فقط اختلافات کوچکی برسرراه ماندگاری طارمی درجمع قرمزها وجود دارد مثلا اینکه باشگاه توقع قرارداد دوساله دارد، اما طارمی روی قرارداد یکساله تاکید دارد تا سال بعد درصورت رسیدن پیشنهاد خوب ایران را ترک کند. این وسط اما کش و قوس‌های حاشیه‌ای هم کم نبود. مثلا فرد منتسب به هدایتی که قبل از ملاقات هفته گذشته طارمی و هدایتی خبر آن را منتشر کرده و از ماندگاری او با وساطت هدایتی نوشت این بار تصویر یک کارت قرمز را منتشر کرد که بسیاری مخاطب آن را طارمی دانستند، اما خودش سرانجام مجبور به واکنش شده و آن را به رامین رضاییان تقدیم کرد. رامین رضاییانی که او هم دلیل عدم شرکت درتمرینات پرسپولیس را بیماری پدر اعلام کرده بود و مجبور شد تصویر پدرش روی تخت بیمارستان را منتشر کند، اما تمام شواهد و قرائن حکایت از حضورش درترکیه دارد. جالب اینکه با وجود تکذیب نزدیکان این دو بازیکن سرانجام سایت باشگاه ترک هم رسما خبر را تایید کرد. سایت باشگاه ریز اسپور در خبری نوشت: «باشگاه به دنبال سیاست جوانگرایی است و با بازیکنانی مثل متئوس برو، مروان سعدانیه و مهدی طارمی در حال مذاکره است و احتمالا تا پایان روز دوشنبه قرارداد برخی از آنها نهایی خواهد شد.»

باشگاه: آنها هیچ جا نمی‌روند

باشگاه پرسپولیس کل ماجرا را پای بازارگرمی این بازیکنان می‌گذارد تا فشار را روی آنها بیشتر کند. محمد ترکاشوند مسوول نقل‌وانتقالات باشگاه در گفت‌وگو با کاپ در واکنش به سفر مهدی طارمی و رامین رضاییان به ترکیه گفت: «این خبرها درست نیست و توجهی به آن نداریم. بیشتر حالت بازارگرمی دارد و نباید خیلی به آنها توجه کرد. مهدی طارمی با قولی که به ما داده، هیچ جا نمی‌رود و صرفا به‌خاطر اینکه به تیم‌های ترکیه‌ای قول مذاکره داده بود، به آنجا رفت. این بازیکن با باشگاه پرسپولیس توافق کرده و به‌زودی در تمرینات حاضر می‌شود. خیال هواداران از این بابت راحت باشد و مشکلی نیست.» او درمورد رضاییان با لحن تهدیدآمیزتری صحبت می‌کند: «این بازیکن هم نمی‌تواند جایی برود و با تیمی قرارداد ببندد. رضاییان با پرسپولیس قرارداد دارد و بندی هم که می‌گویند در قراردادش نیست. به هر حال ما باید ‌آی‌تی‌سی این بازیکن را در صورت پیوستن به تیم‌های ترکیه‌ای صادر کنیم و این کار را نخواهیم کرد. مطمئن باشید رضاییان باید ابتدا تکلیفش را با پرسپولیس مشخص کند. او کل قراردادش را گرفته و هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد.»