علی‌اکبر طاهری در واکنش به اختلاف دو سامانه هواداری فوتبال ایران و فشارهای وارده به سامانه هواداری ۳۰۹۰ روز یکشنبه از حضور در هیات‌مدیره و سرپرستی این باشگاه استعفا کرد. طاهری در متنی که از استعفای او منتشر شده بود، فشارهای وارده به سامانه ۳۰۹۰ که حامی قرمزپوشان به‌شمار می‌رود و برخی رفتارها از جمله وضع تعرفه‌های غیرکارشناسی برای تبلیغات این سامانه، نسبت به حامی مالی این باشگاه را دلیل اصلی کناره‌گیری از کادر مدیریتی قرمزها اعلام کرده بود.

استعفای طاهری البته مورد قبول وزارت ورزش واقع نشد اما سرپرست قرمزها توانست از سامانه هواداری این باشگاه در نبرد با سامانه ۳۰۴۰ حمایت کند تا جایی که ظرف کمتر از ۴۸ ساعت مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تنها سامانه ۳۰۹۰ را به عنوان سامانه رسمی معرفی و اعلام کرد سامانه دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد تا در نبرد میان دو سامانه که یکی هوادار سه باشگاه پرطرفدار است و دیگری اسپانسر سازمان لیگ، اولی برنده شود. این اتفاق اما اصلا به مذاق مسوولان سازمان لیگ خوش نیامد و امیرعابدینی رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون را به واکنش تند واداشت. او به خبرگزاری تسنیم گفت: «من مجبور هستم اطلاع‌رسانی کنم و نمی‌توانم مقابل فرافکنی آقایان سکوت کنم. آنها اکنون سعی کردند جو دربی را روی سازمان لیگ فدراسیون و صداوسیما بیاورند، اما صورت جلساتی که طاهری و نماینده باشگاه استقلال امضا کرده‌اند موجود است و آن را در اختیار مردم خواهیم گذاشت تا ببینیم چه کسی با سامانه هواداری این دو باشگاه مخالفت کرده است.

من حتی پیشنهاد بالاتر دادم که کل باشگاه‌ها زیر نظر سامانه هواداری این دو باشگاه باشند و هر باشگاهی با عدد خودش باشد، اما قبول نکردند. آنها خواستند که این سامانه فقط برای خودشان باشد و بقیه باشگاه‌ها استفاده نکنند، درحالی که ما پیشنهاد دادیم هر باشگاه با عدد خودش در این سامانه عضو شود.» او مدیر باشگاه پرسپولیس را به فرافکنی متهم می‌کند: «فکر می‌کنم اکنون هم اتفاقی رخ نداده و آقایان تا هفته سوم هر کاری دل‌شان خواست کردند.در بازی‌های پرسپولیس تا هفته سوم در کل ورزشگاه تابلوهای اسپانسر خودشان را زده بودند. آنها تبلیغ خودشان را داشتند و در تمام تابلوها و بیلبوردهای شهر هم هستند. من اعتقاد دارم این فرافکنی‌ها از سوی طاهری راه به جایی نمی‌برد. مدیریت باشگاه پرسپولیس، بازیکنان و کادرفنی تمرکزشان روی دربی باشد.»