هفته جدید برای اهالی فوتبال و به‌ویژه هواداران استقلال خیلی توفانی شروع شد. وزیر ورزش در گفت‌وگو با یک مجله قدیمی به تندی به مدیرعامل پیشین استقلال یورش برد و او را متهم به اسراف در بیت‌المال کرد. گودرزی مدت‌ها پس از جدایی افشارزاده از استقلال، از دلایل برکناری او رمزگشایی کرد و مدعی شد این مدیر قدیمی تیمی ۲۸میلیارد تومانی جمع کرده است. تنها ۲۴ساعت بعد از این مصاحبه مهم، مدیرعامل سابق استقلال هم دست به قلم برد و در بیانیه‌ای ۱۳بندی که آن را در اختیار همه رسانه‌ها گذاشت، به دفاع از خودش پرداخت.

وزیر پرسپولیسی یا استقلالی؟

در طول فصل نقل‌وانتقالات، برخی از هواداران استقلال در اعتراض به جلوگیری وزارت ورزش از جذب بازیکن در این باشگاه دست به چند تجمع اعتراضی زدند. وزیر در مصاحبه روز شنبه‌اش گفته بود این تجمعات از طرف خود باشگاه ترتیب داده شده بود. حالا افشارزاده به صراحت وزیر ورزش را به حمایت از باشگاه پرسپولیس متهم می‌کند و ضمن به رخ کشیدن عدد اشتباهی که در مصاحبه وزیر قید شده بود، باشگاه پرسپولیس را به پنهان‌کاری در اعلام رقم قراردادها متهم می‌کند. بخش جنجالی بیانیه افشارزاده را بخوانید: «ایشان گفتند من با ۲۸ میلیارد تیم را بستم و پرسپولیس تیم خود را با ۱۵ میلیارد تومان بسته است. این صحبت‌ها نشان‌دهنده علاقه گودرزی به پرسپولیس است. لیستی که ما اعلام کردیم، حقیقت ماجراست، در حالی که باشگاه پرسپولیس بیش از ۲۲ میلیارد خرج کرده (رسمی و غیررسمی) و رقم اعلام شده رسمی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ ۱۸ میلیارد است، اما جالب اینجاست که آقای گودرزی به‌دلیل تعصب و علاقه‌مندی بیش از حد به پرسپولیس ۱۸ میلیارد را در مصاحبه ۱۵ میلیارد یاد می‌کند. در مورد این رقم‌های اعلامی، من قصد دخالت در امور پرسپولیس را ندارم، اما شائبه‌های بسیار زیادی در مورد رقم قراردادهای بازیکنان این تیم مانند وحید امیری، سیدجلال حسینی، بیرانوند، علیپور، امید عالیشاه، طارمی و رضاییان بوده و آیا پول رضایتنامه گولچ، طارمی و رضاییان در حساب‌ها آمده است یا خیر؟ همه قبول دارند که این ارقام، ارقام واقعی نیست. چگونه در پرسپولیس اینها دیده نمی‌شود و آقای گودرزی از رقم ۱۵ میلیاردی صحبت می‌کند؟! نکته دیگر از ۲۸ میلیارد بودجه استقلال، رقم شش میلیارد هزینه جاری باشگاه شامل اردو، هتل، سفر، حقوق کارمندان و ... است که قطعا پرسپولیس نیز این هزینه‌ها را دارد و باید در طول فصل هزینه کند.» این البته اولین بار نیست که گودرزی به حمایت از یکی از دو تیم مطرح پایتخت متهم می‌شود. اولین روزهای حضور گودرزی در وزارت ورزش، مقارن شد با هفته‌های پایانی لیگ سیزدهم. در آن زمان پرسپولیس شانس اول قهرمانی بود، اما تنها ۲۴ساعت پیش از مسابقه ماقبل پایانی سرخپوشان برابر راه‌آهن، وزارت ورزش برای اولین بار لیست رقم قرارداد پرسپولیسی‌ها را منتشر کرد تا یک شوک عظیم به مجموعه وارد شود. در پی این اتفاق بود که پرسپولیس متوقف شد و قهرمانی را از دست داد تا خیلی‌ها بگویند وزیر استقلالی است!

فوکوس روی قرارداد وحید امیری

افشارزاده در بخش دیگری از بیانیه‌اش آورده: «وزیر ورزش گفته‌اند بازیکن ۱۲۰ میلیونی در استقلال ۹۰۰ میلیون پول گرفته است. آقای گودرزی از شما به‌عنوان وکیل مدافع پرسپولیس می‌پرسم باشگاه پرسپولیس وحید امیری ۲۰۰ میلیونی را با چه هزینه‌ای قرمزپوش کرده است؟ برای این بازیکن نزدیک به دو میلیارد خرج شده و البته که قرارداد این بازیکن ۹۵۰ میلیون تومان ثبت شده، اما هرگز به ۱۰ برابر شدن این قیمت‌ها اشاره نمی‌کنید؟» این موضوع در حالی از سوی افشارزاده مطرح می‌شود که همه می‌دانند قرارداد امیری با نفت یک استثناء بوده؛ چه اینکه این بازیکن در گمنامی قراردادی بلند و چند ساله با نفت بسته بود و همه می‌دانستند به‌عنوان بازیکن فیکس تیم ملی، قرارداد بعدی‌اش را با رقمی به مراتب بالاتر منعقد خواهد کرد.

گیر به اوکراینی‌های پرسپولیس

حجم قابل‌توجهی از بیانیه افشارزاده، علیه باشگاه پرسپولیس بود که از آن جمله می‌توان به این بخش اشاره کرد: «آقای گودرزی گفته‌اند که در این بین اتفاقاتی رخ داده و افرادی در این میان از ارقام نجومی سود بردند. ما منتظر هستیم که ایشان این افراد را معرفی کنند و بگویند که آیا در پرسپولیس نیز آیا افرادی سود برده‌اند؟ یا توضیح دهند پرونده بازیکنان اوکراینی که در برنامه ۹۰ نحوه ورود آنها به ایران مشخص شد، به کجا رسید؟»