مدیرعامل باشگاه سایپا گفت: تاکنون هیچ پیشنهادی مبنی‌بر حضور علی دایی در تیم ملی به ما ارائه نشده است.

مهرداد هاشمی که با رادیو جوان گفت‌وگو می‌کرد، اظهارکرد: تاکنون هیچ تماس رسمی برای حضور علی دایی در تیم ملی با ما انجام نگرفته است، اما اگر شرایطی پیش آید که نیازمند کمک سایپا باشد، منافع تیم ملی در اولویت باشگاه قرار خواهد گرفت. بنابراین ابتدا این موضوع را با خود دایی مطرح کرده و سپس آن را با اعضای هیات‌مدیره در میان خواهیم گذاشت و پس از بررسی‌های لازم اقدام می‌کنیم. عکس: پازیاری- اندیشه گستر سایپا

وی درخصوص شرایط تیم نیز تصریح کرد: خوشبختانه از چند بازی آخر نیم فصل اول و بازی‌های نیم فصل دوم روند رو به رشدی را آغاز کرده و امیدوارم که چنین روندی تا پایان فصل ادامه یابد.

مدیرعامل باشگاه سایپا علت افت این تیم را در ابتدای فصل طبیعی دانست و خاطر‌نشان کرد: به جز باشگاه سپاهان غالب تیم‌هایی که در لیگ برتر به قهرمانی رسیده‌اند در سال بعد با یک افت شدیدی روبه‌رو شده‌اند. ما نیز این نکته را می‌دانستیم و قصد داشتیم تا جایی که می‌توانیم با حفظ اسکلت و ساختار تیم و اضافه کردن چند بازیکن مناسب به ترکیب ایده‌آل خود دست پیدا کنیم.

هاشمی تاکید کرد: متاسفانه شرایط غیرقابل پیش‌بینی رخ داد، زیرا وقتی تیمی قهرمان می‌شود سرمایه‌های آن که شامل بازیکنان و کادر فنی است و حتی بازیکنان ذخیره که کمترین حضور را در زمین داشته‌اند با پیشنهادهای بسیار سنگینی روبه‌رو می‌شوند و قیمت زیادی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: شاید وقتی اسم تیم صنعتی در میان می‌آید، مردم فکر می‌کنند که پول این باشگاه نامحدود بوده و بریز و بپاش زیادی وجود دارد اما، در تیم سایپا چنین مساله‌ای وجود ندارد. ما در این ماراتن کاذب افزایش هزینه‌ها هیچ شرکتی نداشتیم.

مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه در تیم قیمت بازیکنان دارای یک سقف و کف مشخص است، اذعان داشت: برخی از اسامی که علی دایی در لیست خود برای فصل جاری قرار داده بود، قیمت‌های زیادی پیدا کرده بودند، حتی بسیاری از بازیکنانی که قراردادشان با سایپا به اتمام رسیده بود، با پیشنهادهای کلانی از تیم‌های دیگر روبه‌رو شده و برای تمدید قرارداد پول بسیار زیادی را از ما درخواست کردند که ما به دلیل وجود یک سقف مشخص از پرداخت آن مبالغ معذور بودیم. هاشمی یادآور شد: به علی دایی به دلیل کسب نتایج نسبتا ضعیف در نیم فصل اول حق می‌دهم زیرا در لیست ابتدایی که وی برای بازیکنان این فصل در نظر گرفته بود، هیچ یک از اولویت‌های ابتدایی جذب یا نگهداری نشدند و به همین دلیل به سراغ اولویت‌های بعدی رفتیم.

مدیرعامل باشگاه سایپا افزود: به همین دلیل مجبور به استفاده از بازیکنان رده پایه در تیم بزرگسالان شدیم و مطمئنم که نتیجه این جوان‌گرایی را در این هفته و مقابل استقلال خواهیم گرفت.

هاشمی برخی از باشگاه‌ها را فاقد اخلاق حرفه‌ای دانست و گفت: شاید برخی از تیم‌های حاضر در لیگ اخلاق و رفتار حرفه‌ای را زیر پا گذاشته‌اند و ما را در جذب بازیکن دچار مشکل کرده‌اند. مثال قابل‌ذکر آن حمید شفیعی مهاجم سابق سپاهان بود که بازیکن مورد نظر علی دایی برای حضور در سایپا در فصل جاری بود.

وی ادامه داد: برای جذب این بازیکن از لحظه اول با سپاهانی‌ها مذاکره و مکاتبه کردیم و حتی قسمتی از پول این بازیکن را به عنوان پیش پرداخت به وی پرداختیم اما، اخلاق حرفه‌ای در این رابطه زیر پا گذاشته شد.

هاشمی در مورد فعالیت‌های پنج‌ساله‌اش در باشگاه تاکید کرد: حدود پنج سال پیش که به سایپا آمدیم از باب قوانین کار امکاناتی را همانند بسیاری از کارخانجات صنعتی برای ورزش رفاه کارگران در اختیار داشتیم اما، در ظرف این پنج سال فارغ از اینکه تیم را به قهرمانی رساندیم، مجموعه‌ای منظم و مجهز را شامل زمین فوتبال، سالن بدنسازی و ... مهیا کردیم به گونه‌ای که وقتی بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران می‌آیند به این گونه امکانات و برنامه‌ها نگاه کرده و امتیاز مناسبی می‌دهند.

مدیرعامل سایپا اذعان داشت: اما هم اکنون این سوال مطرح می‌شود که سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون مربوطه چقدر به ما کمک کرده است. آنها در زمان‌هایی که لازم بود از پتانسیل و امکانات مناسب ما برای ژست دادن استفاده کردند و در مقابل هیچ کمکی انجام نداده هر چند که ما نیز متقابلا انتظارات زیادی را از آنها داریم. هاشمی افزود: به عنوان یکی از مدیران عامل که کمتر به کار تبلیغی می‌پردازد و معتقدم که عملکرد را باید در نتیجه دید، خصوصی‌سازی و حرفه‌ای‌سازی در ایران تنها در حد حرف و صحبت بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ بالای قرارداد «علی دایی» دلیلی برای ادامه همکاری باشگاه با وی است، خاطر‌نشان کرد: واقعیت امر چنین نیست. ما حمایت خود را از کادر فنی در سال‌های قبل نیز نشان دادیم. درست از سالی که «تقوی» سرمربی تیم بود و در مسابقات حذفی پیروز شدیم و مجددا به لیگ بازگشتیم با این مربی تا هفته بیست و سوم فصل بعد همکاری خود را ادامه داده و حمایت‌های لازم را از «تقوی» انجام داده‌ایم. هاشمی با اشاره به اینکه ما به کادر فنی اعتقاد و ایمان داریم و تا جایی که مقدور باشد از آنها حمایت می‌کنیم، یادآور شد: علی دایی یک فرد استثناست و شرایط اقتصادی این مربی به گونه‌ای است که نمی‌توان حتی کوچک‌ترین شائبه‌ای را مبنی‌بر عدم فسخ قرارداد به خاطر مسایل اقتصادی به خود راه داد.

مدیرعامل سایپا درمورد تغییر مدیریت شرکت سایپا و علاقه مدیر جدید به فوتبال گفت: هر چند که در مملکت ما در بعضی از موارد نظر و سلیقه افرادی که در بالاترین جایگاه هستند می‌تواند در همه عرصه‌ها موثر باشد، اما در جلسه‌ای که هفته گذشته با «مهرداد بذرپاش» مدیر جدید شرکت داشتیم وی را در حوزه ورزش بسیار علاقه‌مند دیدم.

هاشمی ادامه داد: اولین سوال‌هایی که بین من و «بذرپاش» تبادل شد درباره آمادگی تیم فوتبال و حضور قدرتمند در جام باشگاه‌های آسیا بود و این نشان دهنده توجه و عنایت مدیریت جدید مجموعه به ورزش حرفه‌ای خصوصا فوتبال و اتومبیل‌رانی است.

وی در پایان با تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ هیات‌مدیره خودروسازی سایپا گفت: از هیات‌مدیره باشگاه نیز به دلیل کم حاشیه بودن مسایل و موضوعات جلسات و اعتماد آنان به شخص بنده نیز تشکر می‌کنم.