دولت انگلستان، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با وجود برخی انتقادهای به‌عمل آمده علیه سیاست‌های چین، قصد تحریم المپیک تابستانی ۲۰۰۸پکن را ندارد.

«تسا جوئل» وزیر فرهنگ، ورزش و رسانه‌های انگلستان، در پاسخ به فراخوان برخی از منتقدان سیاست‌های دولت چین برای تحریم کامل المپیک پکن، اعلام کرد که چنین تحریمی تاثیر معکوس خواهد داشت. اظهارات خانم جوئل پس از انتشار نامه سرگشاده شماری از برندگان جوایز نوبل، ورزشکاران، هنرمندان و سیاستمداران خطاب به دولت چین به منظور تغییر سیاست‌های آن کشور در قبال دارفور بیان شده است.

وزیر فرهنگ انگلیس در مقاله‌ای که در روزنامه «تایمز» منتشر شد، تاکید کرد: جهان در هفت سال گذشته از میزبانی چین در رقابت‌های تابستانی المپیک ۲۰۰۸خبر داشته و تحریم این مسابقات در این مرحله اقدامی عاقلانه نیست.

وی با غیر قابل پذیرش خواندن برخی سیاست‌های دولت پکن و ضرورت تلاش برای تغییر آنها اضافه کرد، نرفتن تیم‌های ورزشی دیگر کشورها به المپیک، کمکی به تغییر سیاست پکن نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ انگلستان همچنین گفت: سیاستمداران در عبور از مرزهای ورزش باید بسیار محتاطانه عمل کنند.

مخالفان سیاست‌های دولت چین گفته‌اند، این کشور با اعمال سیاست مدارا و حفظ کامل مناسبات با دولت سودان، بر عملکرد خارطوم در منطقه بحران زده دارفور صحه گذاشته است.