مناسبات سیاسی میان دو کشور ایران و عربستان باعث شده باشگاه‌های عربستانی که در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های ایرانی همگروه هستند از آمدن به ایران امتناع کرده و این رفتار باعث شد مطابق خواست کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی‌های آنها در کشور ثالث برگزار شود. در همین حال سه تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در انتخاب میزبان‌شان برای بازی با تیم‌های عربستانی، کشورهایی چون استرالیا، ترکمنستان و لبنان را معرفی کرده‌اند. فدراسیون فوتبال و دستگاه دیپلماسی ایران اما با توجه به شرایط دوستانه بین دولت‌های ایران و عمان، این کشور را بهترین گزینه برای میزبانی بازی‌های تیم‌های ایرانی دانسته و معرفی کرده است. اما میزبانی در کشور ثالث هزینه‌های باشگاه‌های ایرانی را هم به شدت افزایش می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم با ارائه گزارشی مدعی شده هزینه میزبانی باشگاه‌های ایرانی در عمان برای این تیم‌ها چند برابر خواهد شد. این خبرگزاری آورده است: «هزینه میزبانی هر تیم ایرانی در شرایطی که بخواهد در شرایط عادی یک بازی آسیایی را برگزار کند بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است. حالا در صورتی که هر تیم ایرانی بخواهد در عمان این میزبانی را به عهده بگیرد، باید بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان هزینه میزبانی بپردازد و این مبلغ سوای هزینه بلیت هواپیماست که برای هر تیم نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان می‌شود. به‌طور میانگین هزینه هر تیم برای میزبانی درعمان نزدیک به شش برابر است. در این بین نه کنفدراسیون فوتبال آسیا و نه فدراسیون فوتبال هزینه‌ای به باشگاه‌ها پرداخت نمی‌کند.»

بخشنامه AFC

درهمین حال اما AFC درخصوص میزبانی تیم‌های ایرانی بخشنامه‌ای را صادر کرده که به باشگاه‌های ایرانی کمک خواهدکرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشنامه‌ای به باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد می‌توانند هزینه‌های میزبانی از تیم عربستان در کشور ثالث را پرداخت نکنند و هزینه حضور در کشور سوم بر عهده تیم عربستانی باشد اما در دیدار برگشت هم تیم‌های ایرانی هزینه‌های سفر خود به کشور سوم را پرداخت کنند. در واقع در دیدارهایی که دو تیم ایران و عربستان میزبان و میهمان هستند هر تیم هزینه‌های حضور خود در کشور سوم را پرداخت کند مگر آنکه دو تیم با هم توافق کنند که هزینه‌ها از سوی میهمان و میزبان پرداخت شود.