دربی حساس این‌بار در تبریز

دنیای اقتصاد: دربی تبریز فردا جمعه با اهمیتی به مراتب بیشتر از همیشه برگزار می‌شود. در یکسو تراکتورسازی برای ادامه حضور در کورس قهرمانی و افزایش فشار به پرسپولیس، تنها به‌دنبال کسب ۳ امتیاز از همشهری خود است و در طرف مقابل شاگردان فرهاد کاظمی به دربی به چشم نقطه‌ای برای بازگشت و امید به بقا نگاه می‌کنند. ماشین‌سازی بعد از برد در هفته اول، ۱۸ هفته در حسرت پیروزی به سر برده و امیدوار است با شگفتی‌آفرینی در دربی با روحیه دو چندان در ادامه مسابقات به میدان برود. تراکتور از حالا در تب و تاب بازی هفته بعد مقابل پرسپولیس می‌سوزد جنگ رسانه‌ای هم آغاز شده است. مهدی طارمی خواست تراکتوری‌ها برای انجام بازی همزمان را خنده‌دار می‌داند و کیانی، کاپیتان حریف هم به او هشدار داده که مواظب حرف زدن‌هایش باشد. درچنین فضایی تراکتور می‌داند که غفلت مقابل ماشین‌سازی یعنی جا ماندن از حریف درکورس قهرمانی. شاگردان قلعه‌نویی در شروع نیم‌فصل دوم نشان دادند دیگر به ارائه فوتبال زیبا همراه با پیروزی پرگل فکر نمی‌کنند و جمع‌آوری ۳ امتیازها را با فوتبال اقتصادی بر همه چیز ترجیح می‌دهند.

استقلال -پیکان

اما دومین بازی از هفته نوزدهم. استقلال بعد از برد پر گل هفته گذشته مقابل صنعت‌نفت در حالی که امیدوار بود با حضور جباروف و تیموریان روند رو به رشد خود را ادامه بدهد، با خبر محرومیت از نقل‌وانتقالات بین‌المللی به واسطه شکایت عادل شیحی در شوک فرو رفت. انگار قرار نیست مشکلات استقلال دست از سر منصوریان بردارد و هر بار که این تیم عملکردی امیدوار‌کننده از خود نشان می‌دهد با سبز شدن مشکلی جدید در جلوی راه خود روبه‌رو می‌شود. با همه این شرایط دیدار با پیکان، آزمونی دیگر برای منصوریان است تا نشان دهد استقلال این فصل بالاخره می‌تواند با یک روند با ثبات در جمع مدعیان راه یابد.

در طرف مقابل پیکان نیم‌فصل دوم زمین تا آسمان با نیم‌فصل اول تفاوت کرده است و از سه دیدار خود متحمل دو باخت و یک تساوی شده است. جلالی به خوبی می‌داند شکست مقابل استقلال احتمال وجود بحران را برای شاگردانش افزایش خواهد داد و امید آنها را برای حضور در جمع مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کاهش خواهد داد. دیدار رفت دو تیم با تساوی به پایان رسید اما مطمئنا تساوی دیدار برگشت هیچ‌کدام از دو تیم را راضی نخواهد کرد. نکته مهم بازی قطعا روی سکو‌ها رقم خواهد خورد. هواداران استقلال اتفاقات اخیر را حاصل کوتاهی مدیران این باشگاه می‌دانند و درصفحات هواداری این باشگاه کمپین‌هایی برای حضور در استادیوم و انتقاد از مدیران فعلی باشگاه به راه افتاده است. آنها می‌خواهند در روز بازی با پیکان صدای اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانند؛ اتفاقی که می‌تواند تمرکز را از تیم جوان شده استقلال بگیرد.

برنامه هفته نوزدهم لیگ برتر

جمعه 8 بهمن 95

تراکتورسازی ماشین‌سازی ساعت ۱۵

استقلال تهران پیکان ساعت ۱۶:۵۰

شنبه 9 بهمن 95

گسترش فولاد ذوب‌آهن ساعت ۱۴:۳۰

پدیده سایپا ساعت ۱۴:۳۰

سپاهان نفت آبادان ساعت ۱۵

فولاد سیاه‌جامگان ساعت ۱۵:۳۰

صبای قم پرسپولیس ساعت ۱۶:۵۰

نفت تهران استقلال‌خوزستان ساعت ۱۶:۵۰