دنیای اقتصاد: در آغاز مسابقات هفته بیست‌وسوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، روز جمعه تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان سایپا بود. این بازی ۴۸ساعت پیش از مسابقه پرسپولیس و نفت تهران برگزار می‌شد و تیم قلعه‌نویی شانس آن را داشت که با کسب هر سه امتیاز، فشار روانی شدیدی را بر رقیب تهرانی‌اش تحمیل کند. بازیکنان و مربیان تراکتورسازی در طول یک هفته گذشته بارها از عدم حضور هواداران روی سکوهای ورزشگاه گله کرده بودند و همین مساله باعث شد روز جمعه جمعیت نسبتا قابل‌توجهی در ورزشگاه حاضر شود. با وجود این ستاره‌های تراکتور نتوانستند توقعات هواداران را برآورده کنند. در نهایت، مسابقه‌ای که یک نیمه اول متعادل داشت و نیمه دومش با برتری تیم میزبان همراه بود، با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تراکتورسازی یکی از بدترین توقف‌های کل فصلش را تجربه کند. تیمی که ابتدای فصل با امید بسیار زیاد بسته شد، حالا با مشکلات متعدد داخلی و خارجی مواجه است. مساله ناکامی فنی تراکتورسازان تنها معضل این روزهای آنها نیست؛ چه اینکه در سطح مدیریتی هم مشکلات فراوانی در مورد این مجموعه مشاهده می‌شود.

اختلاف مدیران پیشین

باشگاه تراکتورسازی به شکل عجیبی در این سال‌ها دچار تغییر و تحولات متعدد مدیریتی شده و هر بار گروه جدیدی را بر مسند کار دیده است. این مشکل که در ژانری بزرگ‌تر گریبانگیر کل فوتبال ایران است، طبعا باعث فقدان تمرکز می‌شود و فضا را به سمتی می‌برد که هر مدیر، مشکلات را گردن نفر قبلی بیندازد. دیروز هم خبرگزاری تسنیم اظهارات دو مدیرعامل قبلی تراکتور را علیه هم منتشر کرد که به خوبی این معضل را نشان می‌داد. در همین راستا، سعید عباسی ابتدا از مدیریت فعلی گله کرده و گفته: «من زمانی که مدیریت را به آجورلو تحویل دادم، اعلام کردم که ۵۰۰ میلیون تومان از اسپانسر طلب دارم و حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم باید از AFC به‌عنوان پاداش دریافت کنیم. همچنین حدود ۲۰۰ میلیون تومان پول نقد هم در باشگاه گذاشتم و از مدیریت کنار کشیدم. آجورلو هم این پول‌ها را گرفت و نمی‌دانم با آنها چه کار کرد، چون یک ریال هم به بازیکنان سابق داده نشده است.

این آقا که ادعا می‌کرد به باشگاه پول می‌آورد، چه پولی به باشگاه تزریق کرده؟ من شنیدم که بازیکنان کنونی تیم هم بابت عدم پرداخت مطالبات‌شان شاکی هستند، اما آقایان با یک سیستم پلیسی، همه را نگه داشته‌اند! حالا که نمی‌توانند پول بازیکنان را پرداخت کنند، همه می‌فهمند که تمام این ادعاها کذب محض بود.» او سپس در مورد محمدحسین جعفری، مدیرعامل اسبق تراکتور هم جملات عجیبی به زبان می‌آورد: «آقای جعفری کلا تعطیل است. همه این مصیبت‌ها از زمان ایشان شروع شد. همه این قراردادهای نجومی در زمان آقای جعفری بسته شد و مدیران بعدی هم توجهی به بدهی‌های این آقا نداشتند تا اینکه ما قسمت زیادی از آنها را پرداخت کردیم.» جعفری هم در واکنش به این مطلب، مصاحبه کرده و گفته: «بگذارید عباسی هر چیزی که می‌خواهد بگوید. او سه دوره پس از من به باشگاه تراکتورسازی آمده و من نمی‌دانم که این مسائل را از کجا می‌داند. من هیچ جوابی به صحبت‌های سعید عباسی ندارم، چون وضعیت او روشن است.»

واکنش به ادعای منصوریان

تراکتورسازی کم مشکل داخلی دارد، حالا ناچار است برخی مسائل جانبی را هم به جان بخرد. از علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی استقلال و سیاه‌جامگان نقل کردند برخی تماس‌ها با بازیکنان جوان این تیم گرفته شده که خودشان را سرباز کنند. این موضوع، توجهات را به سمت باشگاه تراکتورسازی برد. دیروز اما ایوب ذوالفقاری، سرپرست تیم تبریز در این مورد با سایت ورزش سه‌گفت‌وگو کرد و واکنش تندی نشان داد: «منصوریان انگار فراموش کرده تراکتور در فصل نقل‌وانتقالات تابستان نمی‌تواند یارگیری کند که چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کند. متاسفانه ایشان در شومن بودن شهره عام و خاص است و همه این رفتارهای او را می‌شناسند.»