سه‌شنبه شب پس از اعلام حکم کمیته‌انضباطی فدراسیون فوتبال در رابطه با درگیری‌ها و اتفاقات دربی مازندران،‌ یکی از هواداران نساجی قائمشهر به‌دلیل سکته قلبی از دنیا رفت. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، رای خود را در باره با درگیری‌ها و اتفاق‌های شهرآورد مازندران صادر کرد که در این حکم رای به شکست سه بر صفر نساجی داده شده است. همچنین به‌دلیل هجوم تماشاگران این تیم به زمین بازی، نساجی چهار جلسه از حضور هوادارانش در بازی‌های خانگی محروم شد. این رای کمیته انضباطی با واکنش‌های زیادی همراه بود تا جایی که دیروز هواداران تیم قائمشهری برای اعتراض به این حکم در مقابل فرمانداری قائمشهر تجمع کردند. در همین حال خبر رسیده که پس از اعلام این حکم، محمدجواد رمضان‌زاده یکی از هواداران نساجی به‌دلیل سکته قلبی از دنیا رفته است.

حسن‌زاده مسوول خون‌ها است

مالک باشگاه نساجی که از صدور این رای بسیار خشمگین شده به انتقاد از اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرداخت. مهدی پرهام به «ایسنا» گفت: «از نظر من به‌عنوان یک هوادار، حکمی که کمیته‌ انضباطی آن را اعلام کرد حکمی ناعادلانه بود. ما مستنداتی داریم که نشان می‌دهد هواداران نساجی ۱۰۰درصد در این دیدار مقصر نبودند، البته نمی‌گویم که هواداران بابلی مقصر این اتفاق بودند ولی هر دو طرف سهم خودشان را داشتند. طبق قانون امنیت ورزشگاه بر عهده میزبان بازی است و مقصر اصلی این اتفاق نیروی انتظامی بود که در این کار کوتاهی کرد. نیروی انتظامی پس از اینکه ما گل خوردیم، خوشحالی کرد. کجای دنیا دیده‌اید که مسوولان امنیتی بازی حتی بازی را نگاه کنند، چه برسد به اینکه خوشحالی هم بکنند. دراین بازی هواداران ما را با چوب و سنگ داغون کردند. چرا ۵۰ قائمشهری در این حوادث مصدوم شدند و خونی از بینی هیچ کدام از بابلی‌ها نریخته است؟»

پرهام در ادامه به کمیته انضباطی نیز حمله کرد و رئیس این نهاد را مسوول خون‌های ریخته‌شده دانست: «کمیته‌ انضباطی یکطرفه قضاوت کرده است. آنها از دو هفته‌ قبل خبر داشتند که این اتفاقات در دربی مازندران رخ می‌دهد. ما فیلم‌هایی داریم که نشان می‌دهد خیلی ظالمانه با هواداران نساجی برخورد شده است. کسی که حکم این بازی را صادر کرده، قطعا یک انسان ظالم است. متاسفانه کمیته‌ انضباطی درایت کافی را ندارد. شما نمی‌توانید ۳۰ هزار هوادار را کنترل کنید. آنها می‌خواهند با یک تصمیم ابتدایی یک شهر را نابود کنند. همه عواقب این اتفاقات برعهده کمیته‌ انضباطی است. چرا حسن‌زاده با این صراحت حکم صادر می‌کند؟ خون تمام این مردم بر گردن حسن‌زاده است. آقای حسن‌زاده! شما پیش خدا مسوول هستید.» او در پایان خاطرنشان کرد: «من از هواداران‌مان می‌خواهم که خونسردی خود را حفظ کنند. من از مقامات استان، استاندار و فرماندار و دادستان می‌خواهم که به این مساله ورود کنند. در بازی رفت ما یک برصفر در قائمشهر بازی را باختیم، هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ نداد. درتمام این اتفاقات دست‌های پشت پرده تاثیرگذار بوده است.»

حسن‌زاده: این حکم قابل تجدیدنظراست

در این میان اما رئیس کمیته انضباطی نیز درباره رای دیدار دو تیم نساجی مازندران و خونه‌به‌خونه بابل صحبت کرد. اسماعیل حسن‌زاده گفت‌: «در مورد اینکه چرا رای این دیدار با فوریت اعلام شد، باید بگویم با توجه به تعطیلی روزهای پایانی سال ۹۵ و اینکه در سال جدید احتمال برگزاری مسابقات در روزهای آینده وجود دارد، این پرونده را بررسی و رای آن را اعلام کردیم. گزارش داور و نماینده مسابقه و سایر مقامات را در اختیار داشتیم. در بخش تخلف تماشاگران، تخلف هواداران هر دو تیم مشخص بود و نیاز به تحقیقات دیگری نبود. گزارش درخصوص این دیدار کامل و جامع بود، ضمن اینکه این دو تیم در مسابقاتی که در گذشته برگزار کرده بودند هواداران‌شان تخلفاتی را انجام داده بودند و بر همین اساس احکامی را در این‌باره صادر کردیم. اینکه دلیل هجوم تماشاگران تیم نساجی مازندران به داخل زمین چه بوده و یا اساسا چگونه این اتفاق رخ داده، در گزارش دقیقا اعلام نشده، بنابراین ما این رای را صادر کردیم و نکته مهم این است که این رای قابل اعتراض است. قطعا هر دو تیم مخصوصا نساجی مازندران این حق را دارند که به رای ما اعتراض کنند و دلایل و مدارک‌شان را ارائه کنند.»