نورافکن مقصرتر از کریمی

همه چیز برای استقلال خوب پیش می‌رفت. آبی‌ها سال راهم با یک برد خوب شروع کردند و خود را برای جشن عبور از تراکتور و رسیدن به پله دوم جدول آماده می‌کردند که یک اتفاق حاشیه‌ای کام ایشان را تلخ کرد. امید نورافکن که از بهترین بازیکنان استقلال در لیگ شانزدهم و یکی از پدیده‌های فوتبال ایران در این فصل بود پس از تعویضش، درگیری عجیبی با یعقوب کریمی که روی نیمکت نشسته بود پیدا کرد که همین موضوع حاشیه‌های فراوانی را برای آبی‌پوشان به‌وجود آورد. درگیری که مقابل لنز عکاس‌ها اتفاق افتاد و فریم به فریم آن بلافاصله بعد از بازی منتشر شد. بازار شایعات هم داغ بود. اینکه کریمی از بازی نورافکن درقالب متلکی تند انتقاد کرده و اینکه آنها در تمرین روزهای قبل از بازی هم اصطکاکی با یکدیگر داشته‌اند. از سوی دیگر گفته شد نورافکن که عضو تیم‌ملی جوانان هم هست برای حضور در اردوی آنها این برخورد را کرده تا استقلالی‌ها به او اجازه رفتن بدهند.

پس از پایان این دیدار علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال تلویحا حق را به یعقوب کریمی داد و از ستاره نوظهور تیمش انتقاد کرد که احترام بزرگ‌تر را نگه نداشته است: «آن موقع در هیجان برد بودم و متوجه این اتفاق نشدم ولی در رختکن برای من توضیح دادند درگیری پیش آمده است که اگر این‌طور بوده و به شعور هواداران استقلال توهین شده باشد، با نورافکن برخورد می‌کنم؛ کریمی جزو بازیکنان بزرگ تیم ما محسوب می‌شود و جوانان باید احترام بزرگ‌تر خود را حفظ کنند؛ ظهر هم من، رحمتی و ابراهیمی با نورافکن صحبت کردیم؛ او از پسر من دو سال بزرگ‌تر است ولی اگر این‌طور بوده خطای بزرگی انجام داده و باید در رفتار خود تجدید نظر کند.»

هرچند علیرضا منصوریان مدعی شد تحت تاثیر هیجان بازی صحنه را ندیده است اما او در پایان بازی در رختکن ماند و برخورد نسبتا تندی با نورافکن داشت و از او در مورد رفتار عجیبش در پایان بازی توضیح خواست. نصرالله عبداللهی سرپرست تیم استقلال هم از قراردادن این بازیکن در اختیار کمیته انضباطی خبر داد: «کریمی یکی از بزرگ‌ترهای استقلال است که بچه‌ها باید یاد بگیرند به بازیکنان بزرگ‌تر احترام بگذارند. نورافکن خطایی کرده و حالا هم در اختیار کمیته انضباطی باشگاه است. سلسله مراتب کار چنین چیزی را می‌گوید. مطمئنا باشگاه در ابتدا با نورافکن برخورد خواهد کرد و بازی کردن یا نکردن این بازیکن به عهده کادر فنی است و حرف نهایی را سرمربی تیم می‌زند.»

عبداللهی درخصوص شایعاتی که پیرامون حرکت عمدی نورافکن و درگیری او با کریمی برای پیوستن به تیم‌ملی جوانان مطرح شده است، با رد این ادعا به خبرگزاری فارس گفت: «اصلا چنین چیزی نیست. این بازیکن در آن لحظه حتما قدرت تصمیم‌گیری نداشته و این موضوع یک شایعه است، دلیل نمی‌شود بازیکن بخواهد عمدا درگیر شود تا به اردوی تیم‌ملی برود. ما هم مخالف حضور او نیستیم.» نورافکن که بی‌شک یکی از عوامل اوج‌گیری استقلال در ماه‌های اخیر بوده دیروز اجازه حضور درتمرین را پیدا نکرد تا مشخص شود سرمربی استقلال در برخورد با حاشیه‌سازها جدی است؛ البته این درشرایطی بود که یعقوب کریمی، سوی دیگر درگیری پا به پای دیگران تمرین کرد. برخی از سایت‌های خبری هم درگمانه‌های خود پیش‌بینی کردند نورافکن برای یک هفته به تمرین تیم‌های پایه تبعید شود.

نکته دیگر اینکه بازی بعدی تیم استقلال برابر گسترش سه روز قبل از تولد ۲۰سالگی نورافکن برگزار می‌شود و آن‌طور که از اردوی استقلال به گوش می‌رسد سرمربی استقلال تصمیم گرفته در این دیدار از فرشید باقری به جای نورافکن در ترکیب تیمش استفاده کند. در صورتی که این اتفاق به وقوع بپیوندد و منصوریان تصمیم به جریمه و تنبیه این بازیکن جوان بگیرد، نورافکن تولد ۲۰ سالگی تلخی را تجربه خواهد کرد.