انتخابات دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری روز جمعه برگزار شد و مردم با حضور حداکثری و بی‌نظیر خود در انتخابات ۲۹اردیبهشت ۱۳۹۶ حماسه بزرگی را خلق و رئیس‌جمهور منتخب را معرفی کردند. بر این اساس رئیس ستاد انتخابات کشورحضور بیش از ۴۰ میلیون نفر در انتخابات را تایید کرد که ماحصل این حضور انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ۴ سال آینده ایران بود. ورزشکاران هم پابه‌پای سایر اقشار جامعه با حضور در انتخابات، آرای خود را در صندوق‌های رای انداختند، اما در روز‌های قبل از برگزاری انتخابات ورزشکاران مطرح کشور مردم را تشویق به حضور در پای صندوق‌های رای کردند و در حضورگسترده مردم و انتخاب رئیس‌جمهور منتخب نقشی تاثیر گذار داشتند.

از جمله ورزشکاران مطرح کشور نیز می‌توان به علی کریمی، علی دایی، کیمیا علیزاده و بازیکنان تیم‌های پرسپولیس و استقلال اشاره کرد که اکثریت نیز از حضور حسن روحانی در انتخابات حمایت کرده بودند. بدون شک بخشی از آرای این نامزد نیزحاصل حمایت این طیف ورزشکاران بود. این امیدواری وجود دارد که دولت آقای روحانی در سال‌های آینده نگاه ویژه‌ای به حوزه ورزش داشته باشد. اما در پی پیروزی آقای روحانی در انتخابات، وزیر ورزش در پیامی این پیروزی را به وی تبریک گفت. به گزارش خبرگزاری «ایلنا» مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان طی پیامی پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری که با رای قاطع ملت همراه شد را به او و ملت ایران تبریک گفت. در متن پیام وزیر ورزش و جوانان آمده است:

«پیروزی قاطع و تاریخی جناب آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید در انتخابات را تبریک عرض می‌کنم. تبریک به نظام جمهوری اسلامی و مردم قهرمان ایران و رهبر معظم انقلاب. دو رکن مهم سرمایه اجتماعی، مشارکت و اعتماد است و این بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که یک کشور دارد.»