غریبه‌ای که شهر را به هم ریخت

دنیای اقتصاد: استقلال که لیگ هفدهم را با تنش شدید با فدراسیون فوتبال آغاز کرده بود، در نهایت بعد از یک هفته کشمکش توانست مجوز حضور سه بازیکن محرومش در بازی با استقلال خوزستان را به دست بیاورد. آنها در مسابقه اول بدون مجید حسینی، نورافکن و مهدی قائدی در آبادان به نفت باختند و پس از آن جنجال‌ها شروع شد. این بار منصوریان توانست با چنگ و دندان برای بازی هفته دوم مجوز حضور این سه نفر در لیگ برتر را بگیرد، اما حتی حضور آنها هم کارساز نشد و آبی‌ها نتوانستند طعم نخستین پیروزی فصل را بچشند. استقلال در نیمه اول بازی با استقلال خوزستان حرفی برای گفتن نداشت، اما در وقت دوم با تعویض‌های مهیجی که منصوریان انجام داد این تیم بارها به کسب پیروزی نزدیک شد.

حضور همزمان مجتبی جباری و مهدی قائدی در میانه‌های نیمه دوم ورق بازی را به سود استقلال برگرداند و در نهایت سجاد شهباززاده هم به تیم اضافه شد تا زهر خط حمله را افزایش دهد. به این ترتیب استقلال توانست موقعیت‌هایی برای گلزنی خلق کند، اما در نهایت توپ‌ها راهی به دروازه پیدا نکرد تا استقلال کماکان تنها تیمی باشد که در لیگ هفدهم گل نزده است. به این ترتیب آبی‌ها در پایان هفته دوم تنها با یک امتیاز روی پله یازدهم قرار گرفتند که مثل فصل گذشته شروع ناامیدکننده‌ای است. این موضوع به‌ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که استقلال پارسال قهرمانی را به‌خاطر امتیازات فنا شده نیم‌فصل اول از دست داد. همان زمان منصوریان مصمم شد هرطور شده فصل جدید را با نتایج بهتری شروع کند، اما به نظر می‌رسد بار دیگر خریدهای پرشمار جدید و تحول گسترده در ترکیب آبی‌ها باعث سردرگمی در ترکیب این تیم شده و کار را خراب کرده است. توجه داشته باشید بازیکنی مثل بیت‌سعید هفته پیش فیکس بود، اما این هفته یک دقیقه هم بازی نکرد؛ آنچه نشان می‌دهد منصوریان هنوز نمی‌داند از تیمش چه می‌خواهد؟

درخشش یک ستاره

از اواخر فصل گذشته بود که نام مهدی قائدی به‌عنوان پدیده لیگ یک سر زبان‌ها افتاد. پرسپولیسی‌ها دنبال جذب این بازیکن بودند و حسین ماهینی هم می‌گفت با حضور قائدی، جمع بوشهری‌های پرسپولیس کامل خواهد شد. در مجموع به نظر می‌رسید با توجه به روابط خوب طارمی و ماهینی با مدیران ایرانجوان بوشهر، انتقال قائدی به جمع سرخپوشان پایتخت کار آسانی باشد، اما بلافاصله بعد از شروع فصل نقل‌وانتقالات این استقلال بود که قائدی را جذب کرد. در این مدت خیلی از درخشش این بازیکن در تمرینات حرف زده می‌شد، اما اولین نمایش عمومی ستاره جوان تا روز بازی با استقلال خوزستان عقب افتاد. او در این مسابقه تقریبا طی نیم ساعت پایانی فرصت بازی به دست آورد و با تکنیک بالایش درخشید. قائدی که به طرز عجیبی آرامش داشت و تحت‌تاثیر جو هم قرار نگرفته بود، بارها بازیکنان حریف را جا گذاشت و خط دفاعی استقلال خوزستان را به هم ریخت. نقاط قوت او البته فقط در تکنیک و سرعت خلاصه نمی‌شد؛ چه اینکه این بازیکن با دید بالا و فکر خوب به توپ ضربه می‌زد و نشان داد می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد. قائدی باید کمی روی مساله قدرت بدنی‌اش کار کند و البته از حواشی هم بپرهیزد تا این جرقه زود خاموش نشود.

استقلال هم کات کرد

از دیگر نکات حاشیه‌ای بازی جمعه‌شب اما این بود که استقلالی‌ها هم مثل پرسپولیسی‌ها برند همراه اول را از روی پیراهن‌های‌شان حذف کردند و تنها سامانه پیامکی ۳۰۹۰ را باقی گذاشتند. منصوریان بعد از بازی تایید کرد فعلا همکاری با همراه اول متوقف شده و با توجه به اینکه پیراهن‌های جدید این فصل با لوگوی این اپراتور طراحی شده بود، فعلا امکان استفاده از آنها نیست. به هر حال باید صبر کرد و دید مذاکره با همراه اول چطور پیش می‌رود و آیا بار دیگر شاهد درج نام این اپراتور روی پیراهن سرخابی‌ها خواهیم بود یا نه؟

نتایج سایر بازی‌ها

بزرگترین شگفتی شب دوم از مسابقات هفته دوم لیگ هفدهم اما پیروزی درخشان و ۴برصفر پدیده مشهد برابر سپاهان اصفهان بود که باعث شد مصائب کرانچار ادامه داشته باشد. ذوب‌آهن اما توانست در خانه با سه گل گسترش‌فولاد را شکست دهد و اولین پیروزی فصل را به دست بیاورد. شگفتی‌ساز لیگ هفدهم نیز کماکان پارس‌جنوبی جم است که این بار پیکان را ۳بر۲ شکست داد و به صدرنشینی‌اش در جدول، بالاتر از پرسپولیس ادامه داد!