پاداش جسارت!

دنیای اقتصاد: «بازگشت معجزه‌آسا با متفاوت‌ترین برانکوی همه دوران»؛ این خلاصه همه اتفاقاتی است که سه‌شنبه‌شب در ورزشگاه سلطان‌قابوس عمان و در جریان بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رخ داد. سرخپوشان مدت‌ها روی حضور در این بازی تمرکز کرده بودند، اما همه رشته‌های آنها ظرف کمتر از دو دقیقه پنبه شد. هنوز حتی تماشاچیان تلویزیونی هم پای گیرنده‌های‌شان جاگیر نشده بودند که سومای سوریه‌ای، خطرناک‌ترین بازیکن الاهلی و لیگ عربستان زهر خودش را ریخت. اشتباه مبتدیانه علیرضا بیرانوند در دفع توپ باعث شد مهاجم سوریه‌ای در مقابل دروازه خالی صاحب توپ شود و دروازه را باز کند. شاگردان برانکو در نیمه اول سعی کردند خودشان را جمع‌وجور کنند. طارمی یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد که البته کارگردان تلویزیونی از پخش آن جا ماند، بعدتر هم یک صحنه مشکوک به خطای پنالتی اتفاق افتاد که داور اردنی از آن چشم‌پوشی کرد.

در نهایت نیمه‌اول با همین شرایط به پایان رسید. در وقت دوم پرسپولیسی‌ها کمی به خودشان آمدند و همان ثانیه‌های اول می‌توانستند با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کنند که این اتفاق رخ نداد. حادثه بعدی اما روح و روان میلیون‌ها ایرانی را به‌هم ریخت. در شرایطی که پرسپولیس برای جبران نتیجه جلو کشیده بود، عناصر تهاجمی الاهلی متشکل از دسوزا، سوما و لئوناردو روی ضدحملات خطرناک ظاهر می‌شدند. در نهایت هم یکی از همین ضدحملات به‌ثمر نشست و روی یک پاس تو در که به وضوح غیبت کمال کامیابی‌نیای مغضوب و جلال حسینی محروم را فریاد می‌زد، دروازه پرسپولیس برای بار دوم باز شد. شاید از اینجا به بعد کمتر هوادار این تیم می‌توانست تصور کند پرسپولیس شانسی برای بازگشت دارد، اما جسارت محض و کمتر دیده شده برانکو سرخپوشان را نجات داد. او ظرف دو دقیقه کامیابی‌نیا، بشار رسن و گادوین منشا را به جای مثلث بچه‌معروف‌های پرسپولیس یعنی احمدزاده، مسلمان و طارمی به میدان فرستاد تا ورق بازی برگردد. ابتدا رسن عراقی که فوق‌العاده باکیفیت نشان داد روی یک ارسال با دخالت علی علیپور توپ را به شجاع خلیل‌زاده رساند تا گل اول ثبت شود و سپس گادوین منشا از پشت محوطه جریمه با شوتی دقیق و دیدنی گل مساوی را به ثمر رساند. به این ترتیب پرسپولیس دوباره به میدان برگشت و حالا می‌تواند رویای صعود را یک‌بار دیگر در ذهن بپروراند.

بازی برگشت پرسپولیس و الاهلی روز ۲۱شهریور به میزبانی تیم عربستانی در ابوظبی امارات برگزار می‌شود. دستاورد بزرگ پرسپولیس از بازی سه‌شنبه اما بدون تردید کشف گنج‌های بزرگ روی نیمکت بود؛ بازیکنانی مثل رسن، منشا و حتی سیامک نعمتی که قطعا می‌توانند حاشیه امن ستاره‌های فیکس و رو به اشباع را به مخاطره بیندازند. به اضافه اینکه برانکو هم در یک اتفاق نادر پی برد تعویض سریع و جسورانه، چطور می‌تواند ورق را برگرداند. حالا تنها نماینده ایران امیدوار است با افزایش هماهنگی بین بازیکنانش تا مسابقه برگشت، کار را تمام کند و به نیمه‌نهایی برسد.