سپاهان با کرانچار در رده سیزدهم جدول قرار گرفته که به هیچ‌عنوان شایسته این تیم پر افتخار نیست. درست به همین دلیل سرنوشت کرانچار سرمربی این تیم درتقابل رودررو به دست هموطنش برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس افتاده است. در اصفهان بسیار شایع است که کرانچار اولتیماتوم دریافت کرده و برای فرار از این مخمصه پیروزی مقابل پرسپولیس می‌تواند بهترین فرمول نجات باشد. کار آن‌قدر سخت شده که حتی سرپرست تیم هم از اهمیت این بازی برای خودشان می‌گوید. مهدی اخوان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد شرایط تیم سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس در هفته هفتم رقابت‌های لیگ‌برتر گفت: «فضای تیم خیلی خوب است و بازیکنان و کادرفنی آماده رویارویی با پرسپولیس هستند. مسابقه سپاهان و پرسپولیس همیشه شرایط خاص خودش را داشته و در بازی پیش‌رو هم قطعا کار سخت و دشواری در انتظارماست. با توجه به شرایط و موقعیت سپاهان و پرسپولیس، بازی امروز برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. این بازی برای ما حکم سکوی پرتاب را دارد و امیدواریم با موفقیت مقابل پرسپولیس بتوانیم در ادامه شرایط بهتری را رقم بزنیم.»

زردپوشان اصفهانی در این هفته میزبان پرسپولیس هستند، تیمی که در رده دوم جدول لیگ است و چند روز پیش اولین باخت خود را در لیگ برتر تجربه کرد. قرمزها اما نمی‌خواهند شوک حاصل از شکست مقابل پیکان آنها را روی نوار ناکامی بیندازدبه همین دلیل هم باید در این بازی با تمام توان به مصاف سپاهان بروند، هرچند بدون شک بازهم بخشی از حواس آنها متوجه روز ۴ مهر و بازی با الهلال است، بنابراین احتمال دارد بازهم برانکو تیمش را با ترکیبی متفاوت به میدان بفرستد تا نیرویش را برای بازی با الهلال ذخیره کند. پرسپولیس مقابل پیکان یک تیم ناهماهنگ و خسته نشان داد و سه امتیاز خانگی را به حریف تقدیم کرد. تیمی که معلوم بود سرخوش از برد الاهلی است و البته جان تمام‌قد جنگیدن هم ندارد. آنها مقابل هواداران خودی سیلی خوردند تا حواسشان باشد که اگر پایشان بلغزد قافیه را به پارس‌جنوبی با انگیزه و سمج می‌بازند واگر به‌دنبال تکرار قهرمانی هستند، نباید بازی‌های ساده ازجمله پیکان را سرسری بگیرند.

پرسپولیس و سپاهان در واقع یک دربی در سطح فوتبال ایران است. تقابل دو قطب زرد و قرمز فوتبال ایران همیشه جذاب بوده و یاد‌آور جنجال‌های بسیار در فوتبال ایران است. جدا از اینکه امشب زلاتکو کرانچار در شطرنج تاکتیک‌ها با هموطن خود برانکو ایوانکوویچ رقابت دارد، نباید فراموش کنیم که خود کرانچار در لیگ نهم به مدت ۲۱ هفته هدایت پرسپولیس را برعهده داشته و دوباره برابر تیم سابق خود قرار می‌گیرد بنابراین چندان هم به اتمسفر پرسپولیس ناآشنا نیست. دیگرانی هم مثل او این تجربه مشترک را دارند که با انگیزه‌ترین آنها ساسان انصاری است. این بازیکن هم بعد از اینکه در ابتدای فصل قبل در پرسپولیس میدان چندانی ندید، به فولاد رفت و درخشید و حالا در لباس سپاهان برابر این تیم می‌تواند انگیزه‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشد تا بار دیگر خود را به رخ برانکو بکشد. در بین پرسپولیسی‌ها هم سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده سابقه بازی در سپاهان را دارند که در این میان سیدجلال به علت مصدومیت در این بازی حضور نخواهد داشت. آخرین دیدار دو تیم با برتری پرسپولیس به پایان رسید. ۲۸ بهمن سال گذشته بود که مهدی طارمی در دقیقه ۵۶ و رامین رضاییان در دقیقه ۸۷ از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس و طالب ریکانی در دقیقه ۸۱ از روی نقطه پنالتی برای سپاهان گلزنی کردند. البته این برد هم باعث نشد تا برتری تاریخی سپاهانی‌ها در لیگ برتر در دیدارهای مستقیم با پرسپولیس از بین برود چون طی ۳۲ بازی مستقیم، ۱۲بار سپاهان و تنها ۹بار پرسپولیس برنده شده‌اند و ۱۱ بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. سپاهان ۴۵ و پرسپولیس هم ۳۸بار موفق به گلزنی شده‌اند.

برنامه بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر

پنج‌شنبه، 30 شهریور

سیاه‌جامگان - گسترش فولاد .............. ۱۹:۳۰

سپاهان - پرسپولیس..................................... ۲۰

استقلال خوزستان - سپیدرود ....................۲۰

جمعه، 31 شهریور

تراکتورسازی - پدیده ............................. ۱۷:۴۵

پیکان - نفت تهران...................................۱۸:۳۰

سایپـا - پارس‌جنوبی............................. ۱۸:۳۰

صنعت نفت - فولاد..........................................۱۹