وحشت از تعلیق کشتی ایران

واکنش وزیر به ماجرا

مدیران کشتی و ورزش ایران که ازتعلیق این رشته ورزشی بیم دارند درحال رایزنی با مسوولان بلندپایه بین‌المللی هستند ولی آن طور که از شواهد پیداست نباید امیدی به ختم به خیر شدن این ماجرا داشت. وزیر ورزش و جوانان به‌عنوان بلندپایه‌ترین مقام ورزشی کشور برای فرار از محرومیت کشتی تلاش‌هایی انجام داده اما هنوز هیچ کدام ازآنها به نتیجه نرسیده است. سلطانی‌فر گفت: «با رئیس فدراسیون کشتی صحبت کردم. چیزی تاکنون به‌صورت کتبی به فدراسیون کشتی و وزارت ورزش درخصوص تعلیق کشتی کشورمان ارسال نشده است.»

فداکاری کشتی‌گیر ایرانی!

کشتی‌گیر کشورمان که حالا تعلیق این رشته را در خطر می‌بیند برای جبران این ماجرا حاضر است فداکاری کند. علیرضا کریمی درباره احتمال تعلیق کشتی ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل کشتی نگرفتن او مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی در رقابت‌های کشتی آزاد امیدهای جهان به «ایسنا» گفت: «خیلی در جریان جزئیات این اتفاق و روند آن نیستم اما بدون شک این موضوع جدی است و IOC تحقیقات خود را روی این موضوع معطوف کرده است. امیدوارم چاره جدی و اساسی اندیشیده شود چرا که در آینده و در رقابت‌های جهانی و المپیک نیز امکان هم‌گروهی کشتی‌گیران ایران با کشتی‌گیران اسرائیل وجود دارد و IOC و اتحادیه جهانی کشتی حساسیت زیادی روی این موضوع پیدا کرده‌اند.

اگر کشتی ایران تعلیق شود نه تنها به ضرر کشتی ایران بلکه به ضرر کل ورزش ایران است و برای کشتی‌گیران نیز که زجر و سختی زیادی در این رشته کشیده‌اند، یک حادثه تلخ خواهد بود. امیدوارم همه مسوولان کمک کنند تا این موضوع ختم به خیر شود و آسیبی به کشتی وارد نشود. به این راضی هستم که من را محروم کنند اما کشتی ایران تعلیق نشود و آسیبی به کشتی نرسد.» کریمی در ادامه درباره سرانجام معافیت وی از خدمت سربازی پس از قول مسوولان تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: «بله قول این موضوع را داده‌اند که از ادامه خدمت سربازی معاف شوم اما فعلا چیزی به من اعلام نکرده‌اند.» آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران درباره آخرین وضعیت خود نیز خاطرنشان کرد: «درحال حاضر در اردوی تیم ملی حضور داریم و تمرینات خود را برای رویدادهای پیش‌رو پشت‌سر می‌گذاریم. خدا را شکر وضعیت خوبی دارم و هر کجا که صلاح باشد آماده مبارزه هستم.»

تعلیق را نباید دست کم گرفت!

در همین حال عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد معتقد است مشکلی که در مجامع بین‌المللی، گریبانگیر کشتی ایران شده نیاز به یک راهکار قطعی دارد. محمدحسین محبی با بیان اینکه بحث تعلیق کشتی ایران بسیار جدی است و می‌تواند ضربه سنگینی به نام و اعتبار این رشته در ایران و جهان وارد آورد به خبرگزاری مهر گفت: «امیدواریم با تلاش و دیپلماسی فدراسیون کشتی و متولیان ورزش کشور، سایه سنگین تعلیق از روی ورزش اول کشورمان کنار برود، اما به واقع در وضعیت حساسی هستیم و نباید بحث تعلیق کشتی را ساده بگیریم. پرونده علیرضا کریمی با چنان جدیت و حساسیتی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی درحال پیگیری است که بحث کدخدامنشی و چشم‌پوشی از مستندات آن تقریبا غیرممکن است. مطمئنا در پایان روند رسیدگی به این پرونده، جریمه‌ای در کار خواهد بود، اما امیدواریم این جریمه در نهایت به حدی نباشد که محرومیت‌های سنگینی را برای کشتی ایران در پی داشته باشد.نباید به این موضوع به سادگی نگاه کرد و آن را دست کم گرفت. شک نکنید که این مشکل همواره ورزش ایران را تهدید می‌کند و ممکن است به‌زودی در رشته‌های دیگر ورزشی هم شاهد تکرار این اتفاق باشیم.»