از سوی دیگر منابع خبری دیگری هم مدعی شدند که او قراردادش را بسته و از ایران رفته و این موضوع اعلام نشده است. مثلا دیروز یکی از رسانه‌ها حتی عدد این توافق را هم اعلام کرد و نوشت: «منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال مدعی هستند کارلوس کی‌روش برای ۶ ماه آینده پیشنهادی ۸۰۰ هزار دلاری به فدراسیون ارائه داده که در مقایسه با دستمزد مربیانی مانند وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ که سرمربی استقلال و پرسپولیس هستند، غیرمتعارف نیست. براساس اطلاعات به‌دست آمده قرارداد کی‌روش جزئیات دیگری هم دارد مثلا اینکه او اگر بتواند ایران را به فینال جام ملت‌های آسیا برساند ۵۰۰ هزار دلار پاداش دریافت خواهد کرد. فینالیست شدن در آسیا برای کی‌روش دستاورد مهم دیگری نیز خواهد داشت چون اگر این اتفاق رخ بدهد قرارداد او با فدراسیون فوتبال خودکار تا جام‌جهانی ۲۰۲۲ تمدید خواهد شد.»

درمورد این تئوری پرسش این است که اگر توافق و امضا صورت گرفته چرا رسانه‌ای نشده است مگر نه اینکه رسانه‌ای کردن آن می‌تواند فدراسیون را از فشار بلاتکلیفی و مماشات با منتقدان خارج کند؟ و البته فضای دوقطبی ایجاد شده در حمایت و بعضا زدن او را تغییر دهد. فضایی که دوطیف متفاوت آن را به پیش می‌برند. مثلا امیر قلعه‌نویی که مدعی است اصلا موضوع تمدید با او دست فدراسیون هم نیست و از مراجع بالاتر با کی‌روش هماهنگ هستند. او دیروز به رادیو گفت برخی برای ماندن کی‌روش تبلیغ می‌کنند که اشاره‌اش هم به عادل فردوسی‌پور بود: «یکسری تیم‌های تبلیغاتی هستند که آنها در فوتبال مملکت تصمیم‌گیرنده هستند. نه وزیر، نه رئیس فدراسیون تصمیم‌گیرنده نیستند و هر چیزی که آن تبلیغاتی‌ها بخواهند انجام می‌شود.»

او براین باور است که همین تبلیغات دستاورد تیم‌ملی را برای مردم بزرگ کرده است: «شما دیدید ما تیم پنجم آسیا بودیم اما آقایان در رسانه ملی کاری کردند که ما خودمان را با فرانسه اشتباه گرفتیم. در اینجا وزیر و رئیس فدراسیون زیاد تاثیرگذار نیستند. تاثیرگذاران اصلی آقایانی هستند که من نمی‌خواهم اسم‌شان را ببرم. با تمام این اوصاف با توجه به تیم تبلیغاتی آقایان و زمان کمی که تا جام ملت‌ها داریم باید با همین کادر ادامه دهیم. ما را محاکمه می‌کنند اما ما در آن یک سالی که فدراسیون رئیس نداشت در رنکینگ آسیا اول بودیم. زمانی ما را محاکمه کردند اما درحال‌حاضر با همان عملکرد ما به قهرمان ملی تبدیل می‌شوند. به نظر من از وزیر، رئیس فدراسیون یا من در مورد ماندن یا نماندن کی‌روش سوال نپرسید. از همان آقایان بپرسید او بماند یا خیر.» در تایید همین ادعا مثال‌هایی هم وجود دارد. مثلا تیتر دیروز یکی از خبرگزاری‌ها در مورد رد پیشنهاد مصر از طرف کی‌روش را بخوانید: «پاسخ منفی کی‌روش به مصر به‌خاطر ایران».