ویلموتس ‌دنبال «دبه» کردن؟

در همین حال برخی از رسانه‌ها اعلام کردند دلیل حضور دو طرف در سفارت ایران در بلژیک، پرداخت قسط اول ویلموتس بوده چراکه در شرایط عادی و به‌دلیل تحریم‌ها علیه کشورمان، امکان پرداخت این پول وجود نداشته است. اما صبح چهارشنبه یک سایت بلژیکی اعلام کرد مذاکرات دو طرف به بن‌بست خورده است! این سایت دلیل بن‌بست در مذاکرات را بی‌میل بودن این مربی به حضور دائم در ایران دانسته؛ این درحالی است که یکی از پیش‌شرط‌های فدراسیون برای استخدام مربی خارجی حضور توامان در ایران برای رصد لیگ و انتخاب بازیکنان مستعد بوده است.  فدراسیون این مشکل را تا حدودی در زمان حضور کی‌روش داشت و حالا می‌خواهد این عیب را برطرف کند. سینیور در برخی مقاطع نشان داد که نسبت به تماشای بازی‌های لیگ برتر بی‌میل است. البته او چند باربه این منظور در استادیوم آزادی حاضر بود اما هیچ وقت برای دیدن یک مسابقه باشگاهی راهی شهرهای دیگر نشد!

در ادامه اما برخی رسانه‌های دیگرمشکل پروازی بودن ویلموتس و نارضایتی او از این موضوع را رد کرده و تاکید کردند این مربی به‌دلیل وجود تحریم‌ها برای ایران و بیم اینکه به موقع نتواند پولش را دریافت کند قرارداد خود را امضا نکرده است.  این اتفاق تا حدودی عجیب به‌نظر می‌رسد چراکه قطعا این مربی از تحریم کشورمان و مشکل مبادله پول با خبر بوده و این مساله را یا از طریق فدراسیون فوتبال ایران یا از سوی رسانه‌ها مطلع شده است. این درشرایطی است که کی‌روش هم مطالبات خود را در همین شرایط تحریم دریافت کرد. پس به قول معروف این موضوع برای مربیان خارجی دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. پس ممکن است نارضایتی ویلموتس از امضای قرارداد چیزی غیر از این موارد مطرح شده بوده باشد. 

در شرایطی که فدراسیون در نظر دارد هزینه نسبتا زیادی برای استخدام این مربی انجام دهد باید در مذاکرات دست بالا را بگیرد چراکه اعتبار تیم‌ملی و فدراسیون کشورمان از این مربی بسیار بیشتر است.  فدراسیون فوتبال روی انتخاب سرمربی خارجی برای تیم‌ملی اصرار دارد، اما متاسفانه برخی سیاه‌نمایی‌ها در مورد ایران و فوتبال کشورمان، باعث شده که برای انتخاب و عقد قرارداد با سرمربی‌های مختلف مشکلاتی به‌وجود بیاید.  تا لحظه نوشتن این گزارش هنوز خبر رسمی در مورد توافق یا عدم توافق با ویلموتس منتشر نشده بود، اما در هر صورت مهدی تاج به‌عنوان نفر اول فوتبال ایران نباید اجازه بدهد سرمربی تیم‌ملی برخی خواسته‌های غیرمنطقی خود را به فوتبال ملی ایران تحمیل کند و «مربی‌محوری» دوباره تکرار نشود.