بازیکن به تیم‌ملی تحمیل نمی‌شود

خداحافظی یزدانی‌خرم پس از ۱۷سال

گروه ورزش- محمدرضا یزدانی‌خرم، رییس سابق فدراسیون والیبال دیروز به دعوت سرپرست جدید و اعضای هیات‌رییسه فدراسیون والیبال به ساختمان این فدراسیون رفت تا پس از ۱۷سال ریاست بر آن، رسما از اعضا خداحافظی کند.

یزدانی‌خرم درباره این خداحافظی می‌گوید: «به دعوت سرپرست و اعضای هیات‌رییسه به فدراسیون رفتم. البته اعضا به من پیشنهاد عضویت در هیات‌رییسه را دادند. کنفدراسیون والیبال آسیا هم از من خواسته تا سال ۲۰۰۹ عضو هیات‌رییسه آنها باشم.»

یزدانی‌خرم در مدت ۱۷ سال ریاست خود بر فدراسیون والیبال افتخارات زیادی با تیم‌های رده‌های سنی مختلف کسب کرد. او فعلا سرپرست موقت فدراسیون کشتی است.

گفته می‌شود، رییس سازمان تربیت بدنی برای برطرف کردن ضعف چندسال اخیر کشتی ایران، یزدانی‌خرم را به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی منصوب کرده تا او با مدیریت خود بر این رشته ورزشی، این ضعف را برطرف کند. گروه ورزش- محمدرضا داورزنی، سرپرست موقت فدراسیون والیبال قرار است به جای کسی کار کند که ۱۷سال رییس فدراسیون والیبال بوده و در این مدت والیبال ایران پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته. داورزنی در این مدت سعی کرده که از حاشیه‌ها دور باشد. برای همین است که کمتر مصاحبه می‌کند و سعی دارد با روزی ۱۴ساعت کار، کمبود‌ها را جبران کند. داورزنی مصاحبه‌ای با ایپنا انجام داده که قسمت‌هایی از آن را می‌خوانید.

اولین برنامه شما در فدراسیون‌ والیبال چیست؟

اول از همه به فکر قهرمانی در آسیا هستیم. وضعیت تیم جوانان ایران، منهای آسیب‌دیدگی‌ها مطلوب است‌. البته مصدومیت نورمحمدی و جدیدی یک مقدار ما را با شرایط غیر‌قابل پیش‌بینی مواجه کرد. کادر فنی تیم جوانان در تلاش است این مشکل را حل کند. باید با این مشکلات بسازیم اما در عین حال بدنبال کسب قهرمانی بلامنازع در آسیا هستیم تا با خیالی آسوده به مسابقات جهانی برویم. ما در بازی‌های آسیایی جوانان دو بخش عمده را پیش‌رو داریم، یکی ارائه میزبانی خوب و دوم کسب جایگاه مناسب برای تیم ایران که امیدوارم محقق شود.

در دوحه هم باید مدال بیاورید؟

انتظار عمومی از والیبال در مسابقات آسیایی حداقل دفاع از عنوان نایب قهرمانی است و اگر هم شرایط مساعد باشد، حتی ارتقای آن به قهرمانی. البته تیم امروز قابل قیاس با تیم ۴ سال قبل نیست. بازیکنان آن دوره که در تمرینات فعلی هستند، ۴ سال مسن‌تر شده‌اند. مصدومیت‌هایشان بیشتر شده و توانایی‌های آنها ۱۵ تا ۲۰‌درصد کاهش یافته، اما در عین حال تلاش می‌کنیم تا از حداکثر توانمان در جهت بهترین عنوان بهره ببریم‌.

همیشه یکسری بازیکن هستند که به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌شوند. این دفعه هم این اتفاق تکرار می‌شود؟

هنوز ترکیب اصلی تیم ملی مشخص نیست‌. چون مسوولیت با سرمربی است و او است که باید پاسخگو باشد. به همین خاطر به او اختیار داده‌ایم که هر بازیکنی را که می‌خواهد دعوت کند. هیچ‌کس نمی‌تواند بازیکنی را به او تحمیل کند‌. البته به خاطر حضور کم‌کیاچ در ایران‌، دیگر مربیان تیم ملی به او مشاوره می‌دهند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند به کیاچ بگوید که چه بازیکنی را دعوت یا چه کسی را حذف کن.

تیم والیبال ساحلی را به دوحه نمی‌فرستید؟

به رییس کمیته والیبال ساحلی گفته‌ام تمامی امکانات موجود را به خدمت می‌گیریم. توپ‌، خوابگاه و تغذیه فراهم است. زمین ساحلی را هم مهیا کرده‌ایم، اما برای تلاش جهت شرکت در مسابقات دوحه باید مطمئن شوم. اگر این اطمینان حاصل شود قطعا در مورد اعزام آنها تمامی تلاشمان را به کار می‌گیریم.

برای درآمدزایی، کاری در فدراسیون نکردید؟

واردشدن به عرصه اقتصادی‌، برای تامین مبالغ مالی به همان اندازه که می‌تواند مثبت باشد، به همان اندازه هم می‌تواند منفی باشد. ما باید برای انجام کار اقتصادی راهکارهای دیگری را دنبال می‌کنیم که مستقیما فدراسیون را درگیر مسائل مالی نکنیم‌. انجام برخی دلالی‌ها‌ و خرید و فروش‌ها موضوعاتی است که ما را در فدراسیون از بخش اصلی کارمان دور می‌کنند‌. ما می‌توانیم از طریق برخی شرکت‌ها و موسسات که کار اقتصادی می‌کند صاحب سهمی شویم و این موضوعی است که قابل بررسی و اجرا است.