کاسمیرو ۳۰ سالگی را رد کرده و مشخص نیست تا چند سال دیگر می‌تواند نمایش‌های درخشان فعلی‌اش را تکرار کند. خط هافبک متشکل از او، لوکا مودریچ و تونی کروس یکی از برترین مثلث‌های تاریخ فوتبال بوده‌اند، اما همگی در پایان دوران بازی‌شان قرار دارند. در چنین شرایطی، دریافت ۷۰ میلیون یورو پول نقد به علاوه ۱۰ میلیون پاداش قطعا نمی‌تواند معامله بدی باشد. فلورنتینو پرز پیش‌تر هم نشان داده بود که برای او، بالا نگه داشتن بیلان مالی باشگاه از همه‌چیز مهم‌تر است؛ برای همین هم کریستیانو رونالدو را در اوج آمادگی فروخت. او در ازای فروش رونالدوی ۳۳ ساله، بیش از ۱۰۰ میلیون یورو از یوونتوس دریافت کرد تا ستاره پرتغالی گران‌قیمت‌ترین بازیکن بالای ۳۰ سال تاریخ فوتبال باشد.

البته که چند وقتی طول کشید تا این تیم به نبود برترین گلزن تاریخش عادت کند، اما آنها دوباره قهرمان اروپا شدند و اکنون این رونالدو است که در‌به‌در به دنبال یک تیم جدید برای بازی کردن است!‌ پرز و رئال در سالیان اخیر به بدرفتاری با اسطوره‌های مادرید متهم شده‌اند؛ از رائول و ایکر کاسیاس گرفته تا رونالدو و سرخیو راموس. اما واقعیت ماجرا اینجاست که موفقیت تیم بر یک خداحافظی و تکریم خوب ارجحیت دارد. اشک‌های کاسیاس در کنفرانس خبری‌اش تا مدت‌ها سوژه حمله مخالفان مدیرعامل رئال‌مادرید به سیاست‌های وی بود، اما گذر تاریخ نشان داد که این تصمیم به موقع اتخاذ شد. همین موضوع برای راموس هم رخ داد. سال گذشته بسیاری به مدیر اسپانیایی تاختند، اما در انتهای فصل، این رئال بود که با حفظ پرستیژ، دوگانه لالیگا و لیگ قهرمانان را برد و راموس تنها ۱۲ بازی برای پاری‌سن‌ژرمن انجام داد!

قطعا رئالی‌ها در سالیان اخیر اشتباهات بزرگی در نقل و انتقالات هم داشته‌اند؛ از جمله خرید ۱۴۶ میلیون یورویی ادن هازارد که پس از ۳ سال به هیچ‌وجه نتوانسته حتی ذره‌ای از این مبلغ را جبران کند. با این حال سیاست مالی مادریدی‌ها در جمیع جهات، آن‌قدر‌ موفق بوده که ارزشمندترین برند فوتبالی دنیا را در اختیار دارد، استادیوم اختصاصی‌اش را مجهزتر و بزرگ‌تر کرده و همچنان درون زمین جام‌ها را درو می‌کند. آن‌هم در روزهایی که رقیب دیرینه‌شان برای ثبت قرارداد بازیکنانش، مجبور است بخشی از حق پخش ۲۵ سال آینده‌اش را هم بفروشد.