بغض یک آقای محترم

   حمله به کی‌روش

اسکوچیچ در مهم‌ترین بخش از مصاحبه‌اش رفتار کارلوس کی‌روش مبنی بر ابراز تمایل برای حضور در ایران و نیز برقراری ارتباط با بازیکنان را زیر سوال برده است. او می‌گوید: «مربی‌هایی که بزرگ هستند، با هر روشی به هدف خود نمی‌رسند. آنها با تیمی که مربی دارد مذاکره نمی‌کنند یا با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی به بازیکنانی که در حال کار کردن با مربی دیگری هستند، خودنمایی نمی‌کنند.» اشاره صریح اسکو به قطعه فیلمی است که کی‌روش قبل از تغییرات در کادرفنی تیم ملی از خودش و بازیکنان ایران در رختکن منتشر کرد.

    گلایه از بازیکنان  

همان‌طور که از قبل هم مشخص بود، گروهی از بازیکنان تیم ملی علاقه‌ای به ادامه کار با اسکوچیچ نداشتند و دلشان می‌خواست کارلوس کی‌روش را برگردانند. در اردوی قطر، گفت‌وگوهایی بین چند بازیکن تیم ملی با حمید سجادی، وزیر ورزش صورت گرفت که به نظر می‌رسد نسخه اسکوچیچ همان‌جا پیچیده شد. دراگان در این مورد می‌گوید: «نقش اساسی را در برکناری من، رئیس جدید فدراسیون فوتبال و چند تن از بازیکنانِ تیم که در انتخابات به خاطر علاقه به آقای تاج از او حمایت کردند، داشتند. همچنین مربی جدیدی که جانشین من شد برای مدت طولانی با همین بازیکنان و اعضای هیات‌رئیسه در ارتباط بود. وقتی فهمیدیم بازیکنان با یکدیگر همدست شدند و ملاقاتی خصوصی با سیاستمداران بلندپایه کشور به ویژه وزیر ورزش که از طریق یکی از افرادِ دولت قبلی با آقای کی‌روش در ارتباط بود انجام داده‌اند، بسیار ناامید شدیم.» حتی بعد از برکناری اسکو هم تعداد اندکی از بازیکنان حاضر شدند از او تشکر و قدردانی کنند. مربی کروات از این موضوع هم به تلخی یاد می‌کند: «افراد کمی به صورت علنی از من حمایت کردند و بیشتر آنها می‌ترسیدند که حضورشان در جام‌جهانی به خطر بیفتد، بنابراین به صورت شخصی به من پیام دادند. افراد کمی که مربی محبوب‌شان را داشتند و من را بر اساس منافعی که داشتند قضاوت کردند، به صورت علنی حرفی نزدند. آنها گفتند سرباز تیم ملی هستند و نمی‌خواهند در این مسائل دخالت کنند، اما در واقع در این اتفاقات دخیل بودند.»

  فقط صعود  

در نهایت هم دراگان اسکوچیچ بار یک توقع بزرگ را روی دوش کی‌روش و تیمش می‌گذارد و در مورد پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی می‌گوید: «اگر از پتانسیل هجومی‌ خودشان بهره ببرند و به دنبال ضدحمله در بازی‌های بزرگ نباشند، کیفیت لازم برای صعود از دور گروهی را دارند. هر نتیجه‌ای به غیر از صعود از گروه برای آنها شکست محسوب می‌شود، زیرا ایران تیم اول آسیا است.»