گل به خودی به سبک کریس

کاپیتان تیم ملی پرتغال با حمله به اریک تن‌هاخ گفت که در تابستان به دلیل بستری شدن دخترش در بیمارستان در تمرینات حضور نداشت. با این حال با خواندن صحبت‌های رونالدو و واکنش‌های بسیار منفی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نسبت به او، می‌توان به این نتیجه رسید که کریس دیگر قصد ندارد پس از جام‌جهانی به منچستر برگردد: «منچستریونایتد تلاش کرد تا من را مجبور به جدایی کند و این تنها نقشه سرمربی تیم نبود، بلکه افرادی هم در باشگاه از او حمایت کردند. در منچستر احساس خیانت کردم. بعضی از حضور من خوشحال نیستند و این مربوط به فصل جاری نمی‌شود بلکه فصل قبل هم چنین احساسی داشتم.

دوباره می‌گویم که منچستریونایتد عملا به من خیانت کرد. من به تن‌هاخ احترام نمی‌گذارم چرا که او هم به من احترام نمی‌گذارد. درباره رالف رانگنیک هم باید بگویم که او اصلا سرمربی نبود چرا که من پیش‌تر درباره او چیزی نشنیده بودم. سولشایر تنها مربی بود که در منچستر یونایتد به من احترام گذاشت. از زمان جدایی فرگوسن هیچ تغییری در باشگاه به وجود نیامده است. من از منچسترسیتی هم پیشنهاد داشتم، اما فرگوسن به من گفت که نباید راهی سیتی شوم و من هم گفتم هرچه تو بگویی رئیس. اما اینجا اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث می‌شود این تیم به سطح منچسترسیتی، لیورپول و حتی آرسنال نرسد. با این حال باید تاکید کنم که من منچستر یونایتد را دوست دارم و هوادارانش همواره در قلب من هستند.

اگر سران یونایتد می‌خواهند که دوباره تیم به روزهای اوج برگردد باید از نو باشگاه را بسازند و من مشکلی ندارم که قربانی شوم. فرگوسن هم بهتر از هر کسی می‌داند که باشگاه در مسیر درستی نیست. همه می‌دانند که تیم وضعیت خوبی ندارد به جز کسانی که نمی‌خواهند بدانند یا خود را به کوری زده‌اند. از زمان رفتن فرگوسن هیچ چیزی تغییر نکرده؛ از امکانات کمپ تمرینی و غذایی گرفته تا فناوری‌های باشگاه.» رونالدو درباره انتقادهای هم تیمی‌های سابقش از جمله وین رونی گفت: «واقعا دلیل چنین چیزی را نمی‌دانم. شاید به این خاطر است که رونی خداحافظی کرده است و من همچنان ادامه می‌دهم. حرف من این نیست که از او بهتر به نظر می‌رسم؛ که البته این یک حقیقت است!»