رییس اتحادیه باشگاه‌های کشور می‌گوید تنها ورزشگاه‌های چهار شهر اصفهان، تهران، تبریز و کرمان با معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا مطابقت دارند و سایر استادیوم‌ها نتوانسته‌اند نظر AFC را برآورده کنند. عزیز الله محمدی، رییس اتحادیه فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فاکتورهایی که AFC برای حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها تعیین کرده توضیح داد: تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری مشکلاتی دارند که این مشکلات در قوانین AFC هم اشاره شده و با اساسنامه سازمان لیگ مشترک است. در زمینه زیرساخت و استادیوم‌ها به جز شهرهای تهران، تبریز، اصفهان و کرمان، مابقی شهرها با مشکل مواجهند که در صورت حل نکردنشان، از نظر AFC حرفه‌ای نخواهند بود. به اعتقادم این مشکلات با هزینه‌ای بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قابل حل است که دیگر به شرکت توسعه و تجهیز برمی‌گردد و اینها باید با استانداری‌ها و ارگان‌های مربوط هماهنگ کنند.

رییس اتحادیه فوتبال در ادامه با اشاره به دیگر فاکتورهای AFC برای حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها گفت: در مورد حق پخش تلویزیونی مسابقه‌های لیگ، نیاز است تا مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشته باشد. در حال حاضر حق پخش تلویزیونی ۵/۱۳ میلیارد ریال است و سال بعد به ۵/۱۷ میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند، اما این مقدار کم است و حداقل باید ۶۰ میلیارد باشد. این را باید از بودجه مصوب کنند یا اینکه بگویند صداوسیما لازم نیست پولی به سازمان لیگ بدهد و در عوض، پول تبلیغات قبل و بعد از بازی را برای فوتبال اختصاص دهد که ما این را قبول می‌کنیم و همین بس است. ما از همین راه می‌توانیم حق پخش را استخراج کنیم. به هر حال این کار باید انجام شود تا بخش خصوصی هم رغبت کند و در فوتبال سرمایه‌گذاری کند.

رییس اتحادیه فوتبال همچنین در رابطه با خصوصی‌سازی باشگاه‌ها که از دیگر معیارهای AFC برای حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها است، گفت: در حال حاضر بیشتر باشگاه‌ها زیر نظر اساسنامه رفتند و در راستای خصوصی‌سازی، کارهای قانونی را انجام داده‌اند که تنها بحث کمک دولتی مانده تا باشگاه‌ها روی پای خودشان بایستند. الان راه آهن خصوصی شده ولی درآمدزایی ندارد و همه هزینه‌ها را مالکان از جیب خودشان داده‌اند و ممکن است این مالکان سال آینده بگویند که دیگر این تیم را نمی‌خواهیم. ما باید آنها را راغب کنیم و کمک برسانیم تا درآمدزایی کنند و مخارجشان را برسانند.