رییس فدراسیون فوتبال گفت: به توافق‌های پشت پرده باشگاه‌ها با بازیکنان که ارتباطی به قرارداد ثبت شده آنها در هیات فوتبال ندارد، ورود نمی‌کنیم و اصلا وقت تفحص بیشتر در این‌ رابطه را نداریم. به گزارش ایسنا، علی کفاشیان در رابطه با مسائل روز فوتبال کشور از جمله وضعیت تیم‌های ملی، فصل نقل و انتقالات باشگاه‌ها،‌ فوتسال، بازی‌های تدارکاتی و... سخن گفت. رییس فدراسیون فوتبال در ارزیابی‌اش از سطح کیفی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان با نزدیک شدن به مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: در تیم‌های نوجوانان و جوانان ما استعدادهای بی‌نظیری حضور دارند. برای شکل گرفتن تیم جوانان فعلی استعدادیابی‌های گسترده‌ای با همکاری تعداد مربیان زیاد در قالب یک سیستم مشخص صورت گرفت هرچند برای تیم نوجوانان هم در سراسر کشور استعدادیابی شد، اما باید این سیستم را در رده نوجوانان هم ایجاد کنیم. ایجاد چنین شرایطی باعث می‌شود تمام بازیکنان پایه در ایران سعی کنند خودشان را نشان دهند و مربیان از دایره وسیع‌تری باید انتخاب‌ها را انجام دهند که می‌تواند کارشان را هم سخت‌تر کند.

کفاشیان در واکنش به اینکه آیا از پرداخت مبالغ میلیاردی برای جذب بعضی بازیکنان در بازار نقل و انتقالات خبر دارید و فدراسیون برای نظارت بیشتر بر اجرای قانون سقف قراردادها برنامه‌ای خواهد داشت، به ایسنا گفت: این گزارش‌ها به صورت مستند و مکتوب به ما نمی‌رسد و فعلا از هیچ باشگاهی مدرکی در این باره به دست‌مان نرسیده است. فدراسیون جدای از قراردادهایی که در هیات فوتبال استان‌ها به ثبت می‌رسد، در هیچ توافق احتمالی دیگری میان باشگاه‌ها و بازیکنان ورود نمی‌کند و اصلا وقت این کار را نداریم که بخواهیم تفحص بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا دادن خودروهای گرانقیمت به بازیکنان علاوه بر مبلغ قراردادهای ثبت شده تخلف به حساب نمی‌آید، تصریح کرد: ما هم این اخبار را در رسانه‌ها شنیده‌ایم. واقعا BMW و از این جور ماشین ها می‌دهند؟! به ما بدهند خوبه، سوار می‌شویم!.

کفاشیان درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در بازی با قطر و اینکه آیا گزارشی را در این رابطه از کارلوس کی‌روش خواسته‌اید، اظهار کرد: به نظرم اگر تیم ملی ما بخواهد به جام جهانی صعود کند باید بهتر و قوی‌تر از اینها عمل کند و اگر بخواهد این‌جوری بازی کند در ادامه راه با مشکل مواجه خواهیم شد. قطعا کی‌روش باید درباره عملکرد تیم ملی مقابل قطر به کمیته فنی و توسعه ما که در یکی دو روز آینده رییس جدیدش را معرفی می‌کنیم گزارش دهد.

رییس فدراسیون درباره مساله سرپرستی تیم ملی و بازی تدارکاتی احتمالی با یک تیم بزرگ در تابستان، به ایسنا گفت: امور تیم ملی فعلا طبق آن چیزی که برنامه‌ریزی شده پیش‌ می‌رود و اگر مشکلی در کار باشد، قطعا شخصی را با عنوان سرپرست تیم به کار می‌گیریم. درباره بازی‌های تدارکاتی هم که فعلا بازی با سوریه و کره‌شمالی قطعی شده و رایزنی‌های مختلف برای دیدارهای تدارکاتی بیشتر در حال انجام است. هنوز بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ مشخص نیست.