خواب رونالدو، رکورد مسی

یک گل و یک پاس گل، تاثیر صد‌در‌صدی مسی در گل‌های بازی تیمش با نیس را نشان می‌دهد. هرچقدر که عملکرد فوق ستاره آرژانتینی در لیگ قهرمانان مورد انتقاد قرار گرفت، اما نمی‌توان درخشش‌اش در لیگ فرانسه را زیر سوال برد. لئو در ۳۵ سالگی با ۱۴ گل و ۱۴ پاس گل در ۲۵ بازی، بالاتر از کیلیان ‌امباپه که با یک بازی بیشتر ۱۹ گل به ثمر رسانده و ۳ پاس گل داده، تاثیرگذارترین بازیکن لیگ یک بوده و شنبه شب توانست گل شماره ۷۰۲ خود در عرصه باشگاهی را به ثمر برساند. بدین‌ترتیب او از رکورد ۷۰۱ گل زده کریستیانو رونالدو در رقابت‌های اروپایی گذر کرد و با توجه به حضور رقیب دیرینه‌اش در لیگ عربستان، علنا او را برای همیشه جا گذاشت. اتفاقی که به نظر می‌رسید دیر یا زود رخ می‌دهد؛ کریس با حضور در عربستان احتمالا حتی وقت نمی‌کند بازی‌های آخر شب اروپا را تماشا کند، چرا که طبق عادت زود می‌خوابد! اما فکر نکنید که مسی تنها به همین اکتفا کرد، چراکه پاس گل او به سرخیو راموس، عدد ۲۹۸ را در پاس گل‌های باشگاهی ثبت کرد و به همین راحتی، مسی تاثیرگذاری روی ۱۰۰۰ گل در مدت زمان حضورش در دو تیم باشگاهی‌اش را تجربه کرد.

با اینکه صحبت‌های زیادی درخصوص جدایی او از پاریس در انتهای فصل به گوش می‌رسد و به نظر خودش هم بی‌میل نیست که این اتفاق رخ دهد، بازهم هرتیمی که مسی را بگیرد ضرر نخواهد کرد. فقط به این آمار توجه کنید که در تمامی رقابت‌های ملی و باشگاهی در فصل جاری، مجموع گل‌ها و پاس گل‌های لیونل مسی به عدد ۵۸ رسیده و این درحالی است که نفرات بعدی او کیلیان امباپه با ۵۳ و ارلینگ هالند با ۵۰ هستند. کاپیتان تیم ملی آرژانتین حتی در سال‌های پایانی عمرش درحال کنار زدن رقبایی است که قرار است جانشین وی در سطح اول فوتبال دنیا شوند. اما صحبت از هالند شد و نمی‌توان دستاوردهای بزرگ این غول نروژی را نادیده گرفت.

در شب برتری منچسترسیتی برابر ساوتهمپتون که کوین دی‌بروینه با کمترین بازی ممکن به ۱۰۰ پاس گل در لیگ برتر رسید، هالند دو گل به ثمر رساند تا در ۲۲سالگی به رکورد ۲۰۰ گل زده در دوران حرفه‌ای‌اش برسد. او به قدری آمار و ارقام را بی‌اهمیت جلوه داده که با همین میانگین گلزنی اگر تنها تا ۳۰ سالگی و نه بیشتر به فوتبال ادامه دهد، می‌تواند به آمار هزار گل زده برسد. همین حال در نخستین فصل حضور در لیگ برتر، هالند در ۲۷ مسابقه ۳۰ گل زده و در ۸ بازی باقی‌مانده این شانس را دارد که تنها ۳ گل دیگر به ثمر رسانده و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ جزیره در یک فصل شود. با وجود او، مسی و رونالدو شدن هم دیگر برای جاودانگی کفایت نمی‌کند!