15 میلیارد برای توپی که از خط رد نشد!

به جرات می‌توان گفت یکی از دلایل کمرنگ شدن امیدهای پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی، شکست خانگی سرخ‌پوشان برابر سپاهان است. تنها اگر آن بازی با نتیجه مساوی به پایان می‌رسید، امروز سرنوشت پرسپولیس دست خودش بود و می‌توانست با پیروزی در چهار مسابقه پایانی، جام را لمس کند. یکی از مهم‌ترین دلایل شکست قرمزها در آن دیدار مهم هم اخراج ناشیانه پریرا در دقایق پایانی نیمه اول بود؛ آنچه میزبان را در کل وقت دوم تحت فشار قرار داد و نهایتا بعد از دقیقه ۹۰ دروازه این تیم باز شد. پرسش اینجاست که آیا پریرا به این منظور جذب شده است؟ یعنی از برزیل به ایران آمده بود که همین کار را انجام بدهد؟

در مورد او می‌گویند قراردادش با پرسپولیس به مدت یک فصل‌ونیم است و بهای آن فقط برای همین نیم‌فصل ۳۰۰ هزار دلار بوده؛ یعنی چیزی حدود ۱۵ میلیارد تومان. پریرا در ازای این پول فعلا فقط یک گل برای سرخ‌پوشان زده که آن هم در برابر ملوان بوده و بسیاری از کارشناسان داوری عقیده دارند توپ به‌طور کامل از خط دروازه عبور نکرده بود! همین گل احتمالا غیرقانونی، پنجمین گل تمام بازیکنان برزیلی تاریخ پرسپولیس بود؛ عملکردی ناامیدکننده که ثابت می‌کند باشگاه باید در مورد جذب بازیکنان خارجی تجدید نظر کند.

آنچه دوباره اسم پریرا را سر زبان‌ها انداخت، دو فرصت فوق‌العاده‌ای بود که این بازیکن به شکلی ناباورانه مقابل دروازه مس کرمان از دست داد. می‌گویند پرسپولیس برای پرداخت قسط دوم طلب بوژیدار رادوشوویچ و دریافت مجوز حرفه‌ای، ۲۰۰ هزار یورو از یک بانک قرض گرفته است. می‌شد پریرا را نخرید، این ۲۰۰ هزار یورو را بدون قرض گرفتن به گلر کروات داد و صد هزار دلار هم ذخیره کرد، اما حیف که... بگذریم!