انتظار برای اتحاد

پیش از این بازی تصور می‌شد که منچسترسیتی به راحتی رئال مادرید را شکست می‌دهد و حتی وین رونی اسطوره من‌یونایتد گفته بود که همشهری آنها، مادرید را له می‌کند. اما عملا در جریان بازی، دو تیم نمایش برابری ارائه دادند. سیتیزن‌ها بازی را بهتر شروع کردند، اما پس از اینکه گل نخست را دریافت کردند، مسابقه به تعادل کشیده شد. در نیمه دوم هم هیچ‌کدام از دو تیم برتری خاصی نسبت به یکدیگر نداشتند و چه بسا رئال موقعیت‌های خطرناک‌تری هم ایجاد کرد، ولی به نظر دو تیم از نتیجه راضی بودند. اکنون حتی با وجود حذف قانون گل زده در خانه حریف، من‌سیتی برای بازی برگشت دست بالاتر را دارد، چراکه باید در خانه پذیرای کهکشانی‌ها باشد. فراموش نکنید که شاگردان پپ گواردیولا در این فصل لیگ قهرمانان هرچقدر که خارج از خانه زهردار نبوده و حتی برابر کپنهاگن و لایپزیش هم به پیروزی نرسیدند، در اتحاد به هیچ حریفی رحم نکرده و ۲۰ گل در ۵ مسابقه به ثمر رسانده‌اند. البته از دی‌ان‌ای اروپایی رئال مادرید و شخص کارلو آنچلوتی هم نگذرید که در بحرانی‌ترین شرایط هم به کار مادریدی‌ها می‌آید.

بحث برانگیزترین اتفاق این مسابقه، نحوه به ثمر رسیدن گل منچسترسیتی بود. پیش از آنکه شوت کوین دی‌بروینه وارد دروازه هموطنش در رئال شود، مادریدی‌ها اعتقاد داشتند که توپ برناردو سیلوا از خط گذشته و داور باید با اتکا به VAR گل را مردود اعلام می‌کرد. تصاویر هم به نوعی درستی ادعای تیم میزبان را ثابت می‌کرد، اما مساله اینجا بود که زمان زیادی از این صحنه گذشته بود. پائول فرناندز، کارشناس داوری رادیو مارکا در این باره گفت: «نمی‌توان چنین صحنه‌ای را بررسی کرد، زیرا پس از آنکه ادواردو کاماوینگا توپ را از دست داد، تیم انگلیسی حمله خود را از سر گرفت و VAR نمی‌تواند تا این اندازه برای بررسی یک صحنه به عقب بازگردد.» به هرحال کارلتو بابت اعتراض به همین صحنه از داور کارت زرد گرفت و بعد از بازی هم اعتقاد داشت که حق تیمش خورده شده است.

همان‌طور که اشاره شد، حواشی این دیدار هم دست کمی از متن اصلی آن نداشت. از درگیری مداوم بازیکنان با یکدیگر، عدم انجام حتی یک تعویض توسط گواردیولا و البته اخراج پدر ارلینگ هالند از استادیوم! در شبی که غول نروژی سیتیزن‌ها به خوبی توسط تونی رودیگر مهار و حتی این اتفاق باعث تولید میم‌های زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی شد، پدر او که سابقه بازی برای من‌سیتی را دارد و در سانتیاگو برنابئو حاضر بود، پس از شادی گل تساوی با هواداران رئال درگیر شد و به سمت آنها مواد غذایی پرتاب کرد! همین سبب شد تا ماموران امنیتی ورزشگاه وی را به سمت درهای خروجی هدایت کنند. یکی دیگر از صحنه‌های جالب این جدال هم خوش و بش انتهای بازی وینیسیوس با کایل واکر بود. وینگر برزیلی که معمولا بین رقبا منفور است، در این بازی حسابی واکر را اذیت کرد، اما جالب بود که مدافع انگلیسی در پایان بازی به سراغ او رفت و قاب خنده این دو نفر توسط تصویربرداران ثبت شد. این یعنی استعداد برزیلی خیلی هم بازیکن نچسبی نیست!