خیز سرخ؟ ترکیب پرسپوليس در پیروزی خاطره‌انگيز 3 بريک برابر الدحيل. از اين تيم فقط بيرانوند باقي مانده است.

این بازی از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود و در همان زمان نیز دو تیم دیگر این گروه یعنی النصر عربستان و استقلال تاجیکستان به مصاف هم می‌روند. پرسپولیس در بازی اول با دو گل برابر النصر شکست خورده و استقلال تاجیکستان و الدحیل هم به تساوی بدون گل رضایت داده‌اند. بنابراین نصر سه امتیازی صدرنشین است، دو تیم دیگر با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و پرسپولیس ایران بدون امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده است. این بدترین وضعیت ممکن برای صعود به نظر می‌رسد، آن هم در شرایطی که تنها صعود تیم‌های اول گروه‌های ۱۰گانه به مراحل حذفی قطعی است و تیم‌های دوم باید منتظر نتایج سایر گروه‌ها باشند.

  زمانی برای فراموشی

شرایط بازی پرسپولیس و النصر را همه به یاد دارند؛ یک تراژدی تمام عیار. انگار وسط «رونالدو پارتی»، تیمی به اسم پرسپولیس گم شده بود. نه قبل از بازی کسی به یاد این تیم بود و نه در جریان مسابقه اثری از آثار قهرمان بلامنازع این سالیان فوتبال ایران به چشم خورد. پرسپولیس آن‌قدر ترسو و وا داده برابر النصر به میدان رفت که حتی ضربه در چارچوب هم نداشت. جالب می‌شود اگر بدانید النصر طی ۶ بازی اخیر خود تنها در همان مسابقه با پرسپولیس موفق به ثبت کلین‌شیت شده است. حالا اما بازی با الدحیل فرا رسیده است که می‌تواند مسیر تیم و مسیر کل گروه را عوض کند. پرسپولیس می‌تواند امیدوار باشد تیم سرسخت استقلال تاجیکستان، همان‌طور که الدحیل را به دردسر انداخت، برای النصر هم مزاحمت درست کند. فراموش نکنیم استقلال دوشنبه، دو سال پیش در یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ فوتبال آسیا موفق شده بود الهلال را با ۴ گل شکست بدهد! بنابراین پرسپولیس باید همه وجود و تمرکزش را برای پیروزی بر الدحیل بگذارد و بعد هم امیدوار به رقم خوردن اتفاقات خوب، در سایر مسابقات این گروه دشوار و پیچیده باشد. سرخ‌پوشان برای این بازی میلاد سرلک را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند، اما به نظر می‌رسد وحید امیری به بازی رسیده. این در حالی است که قبلا گفته می‌شد مصدومیت امیری دست‌کم سه هفته طول خواهید کشید.

سپاهان -  ‌الاتحاد

امشب اما یکی دیگر از نمایندگان فوتبال کشورمان هم به مصاف رقیب خواهد رفت. سپاهان اصفهان که در بازی اول برابر نیروی هوایی عراق به تساوی ۲-۲ دست یافته، از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان‌ الاتحادی خواهد بود که روز اول آلمالیق ازبکستان را با سه گل شکست داد. الاتحاد در حالی برای انجام این بازی به اصفهان سفر کرده که کریم بنزما، فوق ستاره فرانسوی خود را در اختیار ندارد.