شغل مورد علاقه: نـاکامی

سه‌شنبه شب اما آزمونی بود برای کسانی که ذوب در سرمربی پرتغالی بودند و در تمام این سال‌ها حتی از ناکامی‌هایش هم دستاورد می‌ساختند. این‌بار اما زمین سفتی که کارلوس خودش آبیاری کرده بود، باعث شد تا هنگام سقوط تمام استخوان‌هایش بشکند. هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد ایران امیر قلعه‌نویی، با ۴ گل قطر کارلوس کی‌روش را شکست دهد و حالا که این اتفاق افتاده جدا از اینکه باید بابت این پیروزی بزرگ ملی‌پوشان خوشحال بود، یک بار دیگر ناکامی موسیوی پرتغالی عیان شد.

پس از اتفاقات تلخ جام جهانی ۲۰۲۲ و نتایجی که به هیچ عنوان قابل دفاع نبود، کی‌روش احتمالا برای همیشه از فوتبال ایران رخت بر بست، اما درست در نزدیکی‌مان سکنی گزید. از زمانی که او هدایت تیم ملی قطر را برعهده گرفته، دو برد برابر کویت و جامائیکا و یک پیروزی برابر تیم دوم مکزیک به دست آورده و ۷ مسابقه را با شکست پشت سر گذاشته است. تیم او در حالی از پاناما ۴ گل خورده و مغلوب هائیتی شده که تقریبا دو ماه دیگر باید به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پای به جام ملت‌های آسیا بگذارد و از آن قهرمانی مقتدرانه که تنها با یک گل خورده آن هم در فینال به دست آمد، دفاع کند.

البته که این برد فرصت خوبی برای مدافعان سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی هم بود، چرا که در تمام این سال‌ها سقف آرزوهای ما حضور شخصی مثل کی‌روش بود. وقتی ما با قلعه‌نویی‌(صرف‌نظر از تمام کاستی‌ها) می‌توانیم ۴ گل به کی‌روش بزنیم، یعنی اینکه اگر قرار است یک مربی متوسط خارجی با کارنامه‌ای نه چندان روشن به فوتبال ما بیاید، اعتماد به نیروی وطنی هم مقرون‌به‌صرفه‌تر است و هم بهتر. هرچند نتایج جام ملت‌ها عیار ژنرال در دومین دوره حضورش روی نیمکت تیم ملی را بهتر عیان می‌کند. فعلا از برد ۴ گله خوشحالیم و امیدوار به اینکه این توفان پیروزی‌های پیاپی در بازی‌های دوستانه با رقبای آسیایی، به پایان طلسم نزدیک به ۵۰ ساله قهرمانی در آسیا منتج شود.