آخر هفـته جذاب

مطابق برنامه اعلام‌شده از ساعت ۱۴:۳۰ شمس آذر در قزوین میزبان استقلال خوزستان است و از ساعت ۱۵سه بازی آغاز می‌شود که در تهران پیکان به مصاف نساجی می‌‌‌رود، ذوب آهن و ملوان به عنوان دو تیم همسایه در جدول در اصفهان پیکار می‌‌‌کنند و مس رفسنجان هم پذیرای هوادار خواهد بود. اما مهم‌ترین بازی قطعا نبرد ساعت ۱۵: ۱۷ آلومینیوم و پرسپولیس در اراک است. جایی که مدافع عنوان قهرمانی با سرمربی جدید و خریدهای تازه‌‌‌اش، به مصاف تیم هشتم جدول می‌‌‌رود و هواداران پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر رونمایی از تیم تحت هدایت اوسمار ویرا هستند.

دستیار یحیی گل محمدی که پس از استعفای سرمربی و مطرح شدن گزینه‌‌‌های مختلف، ناگهان هدایت تیم تا انتهای فصل را برعهده گرفت. نتایج سرخپوشان در این بازه زمانی در دیدارهای دوستانه اصلا امیدوارکننده نبود و آنها حتی از پس آریو اسلامشهر هم برنیامدند اما خب برای قضاوت این مربی برزیلی باید منتظر نمایش تیمش در لیگ بود. تیمی که با اضافه شدن عیسی آل‌کثیر و عبدالکریم حسن قطعا تقویت شده و هنوز هم اسامی زیادی به عنوان خرید بعدی تیم در رسانه‌‌‌ها مطرح می‌‌‌شوند. در کنار همه شایعات درباره اختلافات در بدنه مدیریتی و نحوه انتخاب اوسمار، این تیم اکنون در موقعیتی قرار گرفته که با اولین ناکامی موج عظیمی از نارضایتی طرفداران اطراف باشگاه را در بر می‌گیرد. منتهی از آنجا که تنها دو امتیاز اختلاف با استقلال وجود دارد، برد در مسابقه امروز می‌تواند روحیه پرسپولیسی‌‌‌ها را با صدرنشینی موقت بالا ببرد. دیگر رقیب سرخ‌‌‌ها در کورس قهرمانی اما پس از این دیدار و از ساعت ۱۹:۳۰ در مصافی بسیار دشوار مقابل الهلال می‌‌‌ایستد تا دیدار رفت دور حذفی لیگ قهرمانان را برگزار کند.

پس از اصلاحات انجام شده، نقش جهان بار دیگر می‌تواند میزبان سپاهان باشد و این موضوع قطعا به نفع شاگردان ژوزه مورایس است، اما رقیب آن‌قدر قدرتمند و پرستاره هست که تنها تکیه بر چنین پارامترهایی نمی‌تواند موفقیتی به همراه داشته باشد. الهلال برای جدال امروز به دلیل محدودیت استفاده از بازیکن خارجی در لیگ قهرمانان آسیا، احتمالا کالیدو کولیبالی و رنان لودی را خط خواهد زد. اسامی‌‌‌ای که سال گذشته در لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌‌‌رفتند! ضمن اینکه آنها نیمار را هم به همراه ندارند تا تنها گل زده ستاره برزیلی در این تیم در ورزشگاه آزادی و برابر نساجی به ثمر رسیده باشد.

از طرفی سپاهان می‌‌‌کوشد که با بازگشت بازیکنان ملی پوشش بتواند رویاهایش در قاره را زنده نگه دارد و به همین راحتی برابر پرافتخارترین تیم آسیا زانو نزد. هرچند که برای دستیابی به این مهم، زردپوشان به هیچ عنوان نباید مثل بازی‌‌‌های پایانی‌‌‌شان در نیم فصل نخست عمل کنند. فردا هم آخرین بازی هفته برگزار می‌شود که از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی استقلال میزبان صنعت نفت خواهد بود. تیم آبادانی با سرمربی جدیدش یعنی سهراب بختیاری‌زاده می‌خواهد نتایج بد نیم فصل نخست را جبران کند و آبی‌ها هم نمی‌خواهند صدر را از دست بدهند. هرچند اختلافات داخلی و جنگ خطیر – نکونام همچنان مهم‌ترین خبری است که از استقلال مخابره می‌شود.