روز سخت دایی در انزلی

قرمز‌پوشان پایتخت دیدار رفت فینال جام حذفی فوتبال ایران را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا ۹۰ دقیقه دیگر با قهرمانی فاصله داشته باشد. دیدار رفت فینال بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه عصر روز سه شنبه به قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در پایان شاگردان علی دایی برابر مردان انزلی به پیروزی ۴ بر ۲ رسیدند. با این نتیجه تیم ملوان بندرانزلی روز جمعه و در بازی برگشت در انزلی باید با اختلاف ۲ گل تیم پرسپولیس را شکست دهد تا به قهرمانی در جام حذفی دست پیدا کند.علی دایی معتقد است داور به تیم ملوان خیلی لطف کرده و با این وجود پرسپولیس هنوز کار قهرمانی را تمام نکرده است.سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پایان این دیدار با تمجید از عملکرد شاگردانش گفت: در نیمه اول در ۱۵ دقیقه پایانی خوب کار کردیم و توانستیم بازی را در دست بگیریم. در نیمه دوم هم کاملا متفاوت با نیمه اول بودیم و کاملا توپ و میدان در اختیار ما بود. ملوان یک توپ روی دروازه ما آورد و همان گل شد.

دایی در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد فغانی گفت: من آدم شجاعی هستم. شاید خیلی‌ها ناراحت شدند که من هفته پیش گفتم در فولاد یک پنالتی به ضرر ما گرفته نشد، اما همان گونه که هفته گذشته گفتم پنالتی برای حریف ما نگرفتند الان هم می‌گویم که سه پنالتی برای تیم ما گرفته نشد. داور نه تنها پنالتی روی نوروزی را اعلام نکرد بلکه یک کارت هم به او داد و دو کارته شد و حالا او را برای بازی بعد نداریم. اگر داور به سود ما پنالتی اعلام کرده بود روند بازی کلا عوض شده بود.سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی نیز گفت: «اگر ۱۰ نفره نشده بودیم بیش از دو گل به پرسپولیس می‌زدیم، اما با این حال بعد از باخت با اختلاف دو گل به پرسپولیس، هنوز قهرمانی در جام حذفی را از دست نداده‌ایم.»

پورغلامی در نشست خبری پس از بازی گفت: «ما بازی را بسیار خوب شروع کرده بودیم و زود به گل رسیدیم، تا دقیقه ۳۰، سه موقعیت گلزنی صددرصد را از دست دادیم و در موقعیت چهارم به گل رسیدیم. بازی کاملا در اختیار ما بود و پرسپولیسی‌ها فقط به دنبال بازیکنان من می‌دویدند.

وی در ارزیابی‌اش از داوری گفت: «من در جایی حضور داشتم که خیلی از صحنه‌ها را به لحاظ تشخیص داوری ندیدم. اما گل سوم پرسپولیس را یک لحظه آفساید دیدم. باقی صحنه‌ها را باید پس از دیدن فیلم بازی درباره‌اش قضاوت کنم. البته فکر می‌کنم داوران ما عشق کارت دادن هستند. فکر می‌کنند اگر در یک بازی کارتی ندهند و به خانه بروند کارشان ایراد داشته است.