بازهم وعده‌های پوچ!

تیم ملی امید

قرار بود حسرت نزدیک به نیم قرن فوتبال ایران امسال به پایان برسد، اما نسل آینده فوتبال ایران یک بار دیگر مثل این چند دهه اسیر سوءمدیریت شد. تیمی که به گفته بسیاری، سرمربی‌اش به واسطه نزدیکی با مرد شماره یک نیمکت تیم ملی انتخاب شد و حتی با کسب نتایج افتضاح در بازی‌های آسیایی هم حاضر به عذرخواهی نشد. نکته اما اینجاست که بهترین بازیکنان زیر ۲۳ سال ایران پس از ناکامی در راهیابی به المپیک پاریس، دیگر به حال خود رها شدند و با وجود قول‌های بی‌شماری که رئیس فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به این رده سنی داده و می‌دهد، الان تیم ملی امید ایران اصلا وجود خارجی ندارد. همین حالا می‌شود با شناسایی بازیکنان زیر ۲۰ سال یک تیم برای دوره بعدی تشکیل داد، اما احتمالا تا چند ماه مانده به شروع مسابقات انتخابی تازه اساتید به یاد انتخاب سرمربی و برگزاری نصفه و نیمه اردو می‌افتند.

مالکیت سرخابی‌ها

این قصه مربوط به امسال و پارسال نیست و فقط امیدواریم که در سال جدید دیگر کمتر درباره آن شایعه بشنویم! مشکل اینجاست که خود متولیان ورزش کشور مدام درحال پاسکاری این دو باشگاه هستند و نه دلشان می‌آید آن را به بخش خصوصی واگذار کنند و نه توان اداره آن را دارند. بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای تبدیل به یک معضل شده تا جایی که دولت یک روز پرسپولیس را به تامین اجتماعی و استقلال را به یک هولدینگ پتروشیمی پیشنهاد داد و چندی بعد همین تصمیم عجیب را هم وتو کرد. حالا هم که صحبت از دو بانک نیمه خصوصی است که برای خرید این دوتیم پا پیش بگذراند و این درحالی است که از چند سال قبل بخشی از سهام هر دو باشگاه در فرابورس عرضه شد، اما هنوز هم مشخص نیست که چه اتفاقی برای این پرطرفدارترین تیم‌های ایران رخ خواهد داد.

تیم بزرگ طارمی

از زمان انتقال مهدی طارمی در پورتو و شروع درخشش وی، رسانه‌های ایرانی مدام او را به تیم‌های بزرگ اروپایی لینک کرده و می‌کنند. به جز چند تیم انگشت‌شمار، طارمی تقریبا به تمام تیم‌های بزرگ قاره سبز فرستاده شد تا اینکه خبر رسید توافق نهایی او با اینتر حاصل شده و قرار است از سال آینده به نراتزوری بپیوندد. هرچند تست پزشکی این مهاجم ایرانی لغو شده و مشخص نیست دلیل آن به دلیل عدم ایجاد حساسیت در پورتو بوده یا معامله به‌هم خورده است. البته هرچه بود، طارمی این روزها در تیمش نه نیمکت‌نشین که تبدیل به یک سکونشین شده و آمار بسیار بد این فصلش در کنار اتفاقات اخیر سبب شده که احتمالا آخرین سال حضورش در پرتغال، کابوس‌وار پیش برود. امیدواریم دیگر در سال پیش‌رو با اخبار مربوط به تیم جدید طارمی سیراب نشویم!

VAR دائمی

اواخر سال گذشته بود که رئیس فراکسیون ورزش مجلس از قول مهدی تاج، از برگزاری فصل آینده لیگ برتر (امسال) با استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی خبر داد. حالا که بیش از نصف آن فصل مذکور گذشته، تنها در دو مسابقه از فصل کمک داور ویدئویی استفاده شده است؛ دربی رفت‌وبرگشت تهران! یکی از قول‌های پرتکرار تاج در هنگام تکیه دوباره بر صندلی ریاست فدراسیون، رفع مشکلات داوری و به کار بردن VAR بود که هنوز هم از آن حرف می‌زند و قطعا به فصل جاری لیگ هم نمی‌رسد. احتمالا باید منتظر باشیم تا چند ماه بعد، آقای رئیس برای چندمین بار از برگزاری بازی‌های باشگاهی زیرنظر کمک داور ویدئویی دم بزند و در شروع فصل جدید بازهم مشخص شود که این وعده پوچ بوده است.