دلیل تبلیغ شهرداری روی پیراهن سرخابی‌ها

در چند فصل گذشته تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فرصت‌های مختلفی از کمک‌های شهرداری برخوردار شده‌اند و البته به یمن حضور اعضای شورای شهر در مجموعه مدیریتی این دو باشگاه در گذشته یا حال حاضر تبلیغات روی پیراهن این دو باشگاه هم در فصل‌های اخیر در اختیار نهادهای مرتبط با شهرداری از جمله بانک شهر بوده است و در واقع تبلیغات روی پیراهن یکی از راه‌های حمایت شهرداری و شورای شهر تهران از دو باشگاه بزرگ قرمز و آبی پایتخت بوده است. در این فصل هم بانک و بیمه شهر به تناوب اسپانسرهای پیراهن دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران بودند.

اما در بازی دربی ۷۱ با توجه به شباهت تبلیغ پیراهن دو تیم در یک اتفاق نادر، تبلیغ شهرداری تهران روی پیراهن استقلال قرار گرفت که حتی این موضوع واکنش حمیدرضا صدر، کارشناس برنامه فوتبال برتر را در روز بازی در پی داشت که گفت: «در هیچ جای دنیا تاکنون دیده نشده است که تبلیغ نام شهرداری یک شهر روی پیراهن یک تیم قرار بگیرد».

به هر حال به نظر می‌رسد دربی ۷۱ برای شهرداری، بهانه‌ای جهت کمک مالی جدیدی بوده است؛ چراکه گفته می‌شود هر کدام از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای درج نام حامی ‌مالی روی پیراهن‌هایشان مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از شهرداری تهران دریافت کرده‌اند. مبلغی که در شرایط فعلی می‌تواند برای هر دو باشگاه که مشکلات مالی دارند بسیار ارزشمند باشد. در این میان شایعاتی مبنی بر ارتباط این تبلیغ با انتخابات و مسائل سیاسی نیز مطرح شده که بی‌تردید نمی‌توان بدون تفاوت از کنار آن رد شد.