سهم 2 میلیون تومانی کشتی گیر آسیب‌دیده از بازی خیرخواهانه!

برگزاری مسابقات خیرخواهانه فوتبال در مشهد که چندی است به روالی عادی مبدل شده به نظر می‌رسد در حال انحراف از جریان خداپسندانه خود است. به گزارش «مهر» چند سالی است که ستارگان فوتبال و هنرمندان در نقاط مختلف دنیا با برگزاری دیدارهایی دوستانه در راه خیرخواهی گام برمی‌دارند، یکی از نکات ویژه این بازی‌ها علاوه بر کمک‌های معنوی، کمک‌های مالی خود ستارگان فوتبال و هنرمندان سینمای جهان در این بازی‌ها است که برای امور در نظر گرفته شده صرف می‌شود که حتی به نوعی تبلیغ و تشویق فوتبال‌دوستان و علاقه‌مندان به هنر را برای تدارک چنین برنامه‌هایی با درآمدزایی کافی برای این امر عامه‌پسند به همراه دارد. اما سبک و سیاق برگزاری این دیدار‌ها در کشورمان از تشکیل تیم هنرمندان و نخستین بازی این تیم در ورزشگاه تختی با تیم پرسپولس آغاز شد که بعد‌ها تیم‌های ورزشی مختلفی برگرفته از هنرمندان تا پیشکسوتان در امر خیرخواهی در نقاط مختلف کشور بازی‌های دوستانه‌ای را ترتیب دادند. متاسفانه همزمان با ورود دلال‌ها به فوتبال ایران، نه تنها شاکله این فوتبال که حتی بازی‌های خیرخواهانه نیز دستخوش حضور این قشر شده است.

دیدار سودجویانه!

در تیرماه سال جاری علی مخنکی، کشتی‌گیر نوجوان مشهدی در حین تمرین در سالن، دچار عارضه نخاعی شده بود که به همین بهانه یک دیدار دوستانه بین تیم فوتسال هنرمندان که از بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون هم بهره می‌برد با تیم فوتسال علم و ادب در مشهد برگزار شد.عموی این ورزشکار آسیب دیده پس از گذشت دو ماه از این بازی حرف‌های جالبی مطرح کرد. طبق گفته‌های وی، دیدار خیریه‌ تیم‌های فوتسال هنرمندان و علم و ادب که با هدف کمک به این ورزشکار آسیب دیده برگزار شد، ۶۰میلیون تومان تنها از اسپانسر مسابقه عایدی داشته که تنها ۲میلیون تومان، آن هم از محل فروش بلیت بازی نصیب خانواده علی شده است و نه اسپانسر.

وی در این رابطه گفت: وقتی پیگیر این مساله بودم از طریق مسوول اجرایی مسابقه متوجه شدم هر کدام از هنرمندانی که برای این بازی به مشهد آمده بودند چندین میلیون تومان پول گرفته‌اند و مابقی این پول تا ۲میلیون تومان هم صرف هزینه‌های جانبی شده است. عموی کشتی‌گیر آسیب دیده مشهدی افزود: این ۲میلیون تومان هم که برای تامین هزینه های بیمارستان علی به خانواده‌اش پرداخت شده درصدی از پول بلیت‌های فروخته شده برای تماشای بازی بوده است.

رواج سبک جدید دلالی!

در این میان واسطه هایی که به تازگی با ورود به ورزش و به خصوص فوتبال برای خود منبع درآمد ایجاد کرده‌اند نیز با قدرت و نفوذ و استفاده از چهره‌های شاخص هنری و ورزشی به بهانه خیر خواهی پول‌های کلانی را به جیب می‌زنند، غافل از اینکه بازی برگزار شده یک بازی خیرخواهانه است نه سودجویانه؟!