رای نهایی دادگاه عالی ورزش درباره پرونده سعید علی‌حسینی

دادگاه عالی ورزش رای نهایی درخصوص پرونده دوپینگ سعید علی‌حسینی، وزنه‌بردار کشورمان را اعلام کرد.به گزارش برنا و به نقل از espn، دادگاه عالی ورزش رای نهایی خود را درخصوص پرونده دوپینگ وزنه‌بردار کشورمان اعلام کرد که محرومیت ۱۲ ساله این وزنه‌بردار تایید شد و تلاش وکلای سوئیسی به نتیجه نرسید. علی حسینی که از ماده «متاندینون استروئید آنابولیک» استفاده کرده بود، تا اکتبر سال ۲۰۲۱ محروم است و تا ۳۳ سالگی نمی‌تواند وزنه بزند.

پیش از این فدراسیون جهانی وزنه‌برداری حکم به محرومیت مادام‌العمر داده بود، اما دادگاه عالی ورزش برای وزنه‌بردار کشورمان با توجه به اینکه مربی‌اش این ماده ممنوعه را به او داده بود، تخفیف قائل شد. دادگاه عالی ورزش عنوان کرد «متاندنیون» یکی از مواد ممنوعه‌ای است که در بین وزنه‌برداران رواج دارد.

درهمین رابطه عزیز علی حسینی اظهارات حسین رضازاده که گفته کاری می‌کند سعید علی حسینی در المپیک لندن وزنه بزند را بی‌اساس خواند.

به گزارش مهر، مسوولان فدراسیون وزنه‌برداری روزسه‌شنبه اعلام کردند رای محرومیت سعید علی حسینی از مادام العمر به ۱۲ سال کاهش یافته و در تلاش هستند تا از این میزان محرومیت هم کم کنند.

این در حالی است که پدر سعید علی حسینی از کوتاهی رییس فدراسیون وزنه‌برداری گلایه کرده و وعده‌های وی را بی‌اساس

خوانده است. عزیز علی حسینی اظهار کرد: آقای علیپور، وکیل سعید می‌گوید حسین رضازاده هیچگونه همکاری با وی نمی‌کند.

طبق گفته علیپور، رضازاده ۲۲۰ میلیون تومان او را پرداخت نکرده و همین موضوع در نهایت می‌تواند به کار سعید لطمه بزند.

وی در خصوص اظهارات رضازاده که گفته کاری می‌کند سعید علی حسینی به رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن برسد، گفت: چنین چیزی به هیچ وجه امکان ندارد! تا آنجا که من می‌دانم تاماش آیان (رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری) گفته که چهار سال از محرومیت سعید کم شود و با این حساب محرومیت پسرم به هشت سال می‌رسد.