فیلم زندگی آقای خاص در فستیوال میلان

قرار است فیلم مستند زندگی مورینیو در فستیوال سینمایی ورزشی در شهر میلان به نمایش درآید. مجتبی صالح / ژوزه مورینیو به همان‌اندازه که مخالف دارد، از طرفداران بسیاری هم بهره می‌برد. بازیکنانی که با « آقای خاص» کار کرده‌اند، او را می‌پرستند. مربی سابق پورتو، چلسی و اینتر که حالا رئال مادرید را به سطح قدرتی مثل بارسلونا در لالیگا و لیگ قهرمانان رسانده، بیش از سایر مربیان بزرگ دنیا مورد توجه است. شاید به خاطر خصوصیات اخلاقی و خوش لباس بودنش باشد، اما هر چیزی که هست، دلیلی بوده تا از او فیلمی ‌بسازند. قرار است این فیلم در فستیوال سینمایی ورزشی «‌Sport Movies & Tv» در شهر میلان به نمایش درآید. عنوان این فیلم مستند «‌ژوزه مورینیو بهترین مربی جهان» است و توسط «‌Tv Sic» ساخته شده. در این فیلم شخصیت‌های بزرگ ورزشی نظیر مارادونا، کریستیانو رونالدو، پرس، زانتی، لمپارد، ماتراتزی، استانکوویچ، یک روزنامه نگار پرتغالی که بیش از ۲۰ سال است مورینیو را می‌شناسد و بسیاری دیگر، در مورد «آقای خاص» صحبت کرده‌اند.

داستانی متفاوت

این فیلم مستند اختصاص دارد به اظهارت دوستان نزدیک مورینیو و بازیکنانی سابق و فعلی این مربی پرتغالی. موضوعی که اهمیت بسیاری دارد این است که «آقای خاص» در بین بازیکنان و اطرافیانش بسیار محبوب و قابل احترام است اما در رسانه‌ها کمتر!

نونو لوئیس، سازنده این فیلم می‌گوید: «ما با دوستان و خانواده او ملاقات کرده‌ایم و باید اعتراف کنم همه چیز در مورد او متفاوت است. مورینیو بیرون از زمین، داستان متفاوتی با آنچه از او در میدان مسابقه می‌بینید، دارد. او یک فرد شوخ طبع و در بین دوستانش بسیار محبوب است. تمام گفت و گو‌ها ۱۰ دقیقه ای انجام گرفته و در مورد تمام مسائل زندگی مورینیو در این فیلم صحبت شده است حتی خصوصی‌ترین مسائل!»

بازیکنانی که او را می‌پرستند

بهترین بازیکنان حال حاضر جهان با افتخار از کار زیر نظر ژوزه مورینیو صحبت کرده‌اند. فرانک لمپارد‌هافبک چلسی می‌گوید: «وقتی جوان بودم کسی توانایی و پتانسیل بالای مرا درک نمی‌کرد، اما مورینیو دائما به من می‌گفت که تو بهترین ‌هافبک جهان هستی. او این را تکرار می‌کرد و انگیزه‌هایم بیشتر و بیشتر می‌شدند. مورینیو هر روز یک ترفند جدید رو می‌کرد. او فوق‌العاده است و من احساس غرور می‌کنم که با او کار کرده‌ام».

دیگو میلیتو، مهاجم اینتر یک خاطره از مسابقه مهم با دینامو کیف در لیگ قهرمانان تعریف می‌کند: «او به ما گفت که برای پیروزی همه چیز داریم، ولی شانسی برای برنده شدن در این بازی نداریم! او باعث شد که ما با روحیه‌ای جنگجویانه به مصاف دینامو برویم و به پیروزی برسیم. بعد از بازی فهمیدیم این یک ترفند بوده!». دژان استانکوویچ، ‌هافبک صربستانی اینتر هم یکی از حامیان سر سخت آقای خاص است: «من خیلی سخت تمرین می‌کردم . او به من گفت: خوب بودی، یک هفته به همراه خانواده‌ات به دبی برو و استراحت کن. تو سزاوارش هستی. این رفتار فوق‌العاده بود، چراکه فقط سه هفته تا پایان لیگ باقی‌مانده بود. در اینتر همه آماده بودیم برای مورینیو جان دهیم. او مرد تاریخ ساز اینتر بود».

مارادونا

روزی که دیگو آرماندو مارادونا از تمرین اینتر دیدن کرد یکی از بهترین خاطرات ژوزه مورینیو در دوره مربیگری‌اش محسوب می‌شود. در آن روز به یاد ماندنی، مارادونا یک توپ امضا شده را به آقای خاص داد و مورینیو نیز یک پیراهن به اسطوره آرژانتینی هدیه کرد. مارادونا در مورد او می‌گوید: دوستش دارم چون از کسی نمی‌ترسد. او مثل من است. ملاقات مارادونا با مورینیو یکی از قسمت‌های ویژه این فیلم مستند است و حتی به اعتقاد بسیاری برگ برنده نونو لوئیس برای موفقیت این فیلم. در این فیلم نشان داده می‌شود، عکسی که مورینیو و مارادونا در باشگاه اینتر با هم‌انداخته‌اند در یک قاب زیبا در خانه مربی پرتغالی روی میز قرار دارد. مارکو ماتراتزی، مدافع اینتر از بازیکنانی بود که در زمان شنیدن خبر رفتن مورینیو به رئال مادرید گریه کرده‌اند. مورینیو در مورد «ماتریکس» گفته: «در میدان مسابقه بداخلاق، ولی در خارج از میدان بی‌آزار و مهربان است». این تنها قسمت‌هایی از فیلم «ژوزه مورینیو بهترین مربی جهان» است که در شبکه‌های تلویزیونی به نمایش درمی‌آید.