شیث 20 ماه و نصرتی 10 ماه محروم شدند

انتقاد شدید رویانیان از فدراسیون فوتبال: احکام بر اساس اصول اخلاقی و شرعی نبوده

سرانجام بعد از گذشت ۲۹ روز از بازی پرسپولیس و داماش حکم کمیته انضباطی در مورد حرکت غیر اخلاقی دو بازیکن پرسپولیس اعلام شد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان در حالی مورخ ۷/۸/۹۰ برگزار شد که از سوی محمد نصرتی و شیث رضایی تخلفاتی صورت گرفت. بر همین اساس شیث رضایی به مدت ۲۰ ماه از کلیه فعالیت های فوتبالی محروم (۴ ماه برای ارتکاب عمل زننده و ۱۶ ماه برای جریحه‌دار نمودن اخلاق عمومی) و به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

محمد نصرتی نیز به مدت ۱۰ ماه از کلیه فعالیت های فوتبالی محروم (۴ ماه ارتکاب عمل زننده و ۶ ماه برای جریحه دار شدن اخلاق عمومی) و به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. ضمن اینکه در احتساب محرومیت‌های فوق، محرومیت ناشی از صدور دستور موقت نیز محاسبه می‌شود.

کمیته انضباطی بروز رفتارها و اعمال مغایر شأن این دو متخلف را ناشی از مسامحه مسوولان باشگاه فرهنگی پرسپولیس دانسته و این باشگاه را به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. نکته جالب در اعلام رای این است که سایت فدراسیون متن رای کمیته انضباطی را روی سایت خود قرار داده است تا شائبه هر گونه دخالت در رای را از بین ببرد. با توجه به این حکم، محمد نصرتی تا ۸ شهریور ماه ۱۳۹۱ و شیث رضایی نیز تا ۸ تیر سال ۱۳۹۲ محروم خواهند بود!

محمد رویانیان ساعاتی پس از صدور رای کمیته انضباطی از فدراسیون فوتبال به شدت انتقاد کرد.به گزارش ایسنا، ‌مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در انتقاد از رای کمیته انضباطی مبنی بر جریمه باشگاه به دلیل مسامحه گفت: باشگاه پرسپولیس قاطع‌ترین تصمیم را در مورد این بازیکنان اخذ کرد و اگر قرار است جریمه‌ای انجام شود، باید کمیته انضباطی و سازمان لیگ جریمه شوند نه باشگاه پرسپولیس.

رویانیان افزود: متاسفانه کمیته انضباطی در گذشته در زمینه تخلفات انجام گرفته در بازی‌ها هیچ گونه برخورد قوی از خود نشان نداده و حالا یک‌باره تحت تاثیر جو رسانه‌ای، باشگاه پرسپولیس که قاطع‌ترین تصمیم را در زمینه برخورد با بازیکنانش گرفته است متهم به مسامحه کرده و جریمه می‌کند و من یقین دارم که حکم این کمیته بر اساس اصول شرعی و اخلاقی نبوده و تنها تحت تاثیر جو رسانه‌ای اخذ شده است.

وی با انتقاد شدید از زمان اعلام رای کمیته انضباطی افزود: اعلام رای کمیته انضباطی آن هم در شرایطی که تنها کمتر از شش ساعت به بازی حساس تیم پرسپولیس در جام حذفی باقی مانده، نشانگر چه چیزی است، حالا می‌خواهند با ضربه زدن به روحیه تیم، قاطعیت خودشان را نشان دهند؟! وی در ادامه گفت‌وگو با سایت پرسپولیس خاطرنشان کرد: اگر در بازی‌های گذشته لیگ با بازیکنان متخلف که گاهی در زمین فوتبال از خجالت یکدیگر در می‌آیند یا با در آوردن پوشش خود باعث جریحه‌دار شدن احساسات می‌شوند، برخورد جدی می‌شد، آن زمان می‌توانستیم بگوئیم رای امروز کمیته انضباطی قاطع است، ولی وقتی می‌بینیم عملکرد در این زمینه‌ها ضعیف بوده، پس معلوم است رسانه‌ها و برخی برنامه‌های ورزشی برای کمیته انضباطی حکم صادر کرده‌اند.