قلعه‌نویی درآزادی مقابل استیلی

هفته پانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز جمعه هفته جاری با دیدار سرخپوشان تهرانی و تبریزی در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می‌شود، دیداری که در آن امیر قلعه نویی و حمید استیلی رودرروی هم می‌ایستند. هفته پانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور با انجام دو دیدار در روز جمعه و هفت مسابقه در روز شنبه هفته پیش رو پیگیری می‌شود که دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی را می‌توان مهم‌ترین دیدار این هفته دانست.

سرخپوشان تهرانی که پس از دورانی سخت، در هفته‌های اخیر نتایج خوبی را کسب کرده‌اند، به سه امتیاز این بازی نیاز دارند تا به جمع مدعیان لیگ نزدیک‌تر شوند، اما حریف سرخپوش تبریزی آنها هم می‌خواهد با یک پیروزی شیرین در ورزشگاه آزادی به ناکامی‌دو هفته اخیرش پایان داده و موقتا به رده‌ دوم لیگ صعود کند.

به گزارش مهر، یکی از نکات مهم این دیدار تقابل امیر قلعه‌نویی و حمید استیلی دو مربی جوان لیگ ایران است. قلعه‌نویی در دوره‌های گذشته لیگ چهار عنوان را با استقلال و سپاهان کسب کرده، ولی حمید استیلی جوان در آرزوی کسب جام با پرسپولیس است. البته این دو مربی به خاطر نتایج اخیر تیم‌های‌شان تحت فشار هواداران قرار دارند و پیروزی در بازی جمعه می‌تواند روابط آنها را با هواداران بهتر از گذشته کند.

پرسپولیس درحالی مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرد که قرار است هفته آینده در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال برود و برگزارکننده هفتادوسومین دربی شهر تهران این بار در جام حذفی باشد. به گفته استیلی پیروزی در این بازی می‌تواند زمینه آشتی دوباره با هواداران پیش از شهرآورد تهران را فراهم آورد، اتفاقی که وقوع آن نیاز به صرف تلاشی بیشتر از آنچه برای شکست سایپای البرز و ذوب‌آهن به کار رفت، دارد.

در دیگربازی روز جمعه ملوان و سایپا در انزلی به مصاف هم می‌روند، دو تیمی‌که به ترتیب پانزدهم و چهاردهم جدول لیگ هستند. تیم جوان پورغلامی‌که دراین فصل نتایج خوبی کسب نکرده و باید در این دیدار پیروز شود تا از رده پانزدهم جدول نجات یافته و به رده‌های بالاتر صعود کند، اما از دست دادن امتیاز در ورزشگاه خانگی آنها را به جمع فانوس به دستان ملحق خواهد کرد. سایپا هم که روزهای خوبی را با صالح پشت سر نمی‌گذارد نیز شرایطی مانند ملوان دارد و از دست دادن امتیاز در این بازی آنها را به جمع سه تیم قعرنشین اضافه می‌کند.

- برنامه هفته پانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور به شرح زیر است:

جمعه - ۱۱/۹/۹۰

* پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه آزادی تهران

* ملوان بندرانزلی - سایپای البرز، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی بندرانزلی

شنبه - ۱۲/۹/۹۰

* مس سرچشمه - مس کرمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

* نفت تهران - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۵، ورزشگاه دستگردی تهران

* شهرداری تبریز - استقلال تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

* ذوب آهن اصفهان - فجرشهید سپاسی شیراز، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه آهن فولادشهر

* صبای قم - داماش گیلان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه یادگام امام(ره) تبریز

* شاهین بوشهر - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی بوشهر

* فولاد خوزستان - راه آهن شهرری، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی اهواز