سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که از ۳ ماه پیش سرپرستی فدراسیون شنا را بر عهده گرفته است در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات حاضرین پاسخ داد. غلامرضا جعفری گفت: بر اساس تست‌گیری انجام شده از شناگران، در حال حاضر آنها از رکوردهای ملی خود فاصله دارند. در حال حاضر تلاش کنیم که شنا را از زیر صفر به نقطه صفر برسانیم. با این حال برای کسب سهمیه المپیک تلاش خود را خواهیم داشت به این منظور تعدادی از ملی‌پوشان تا پایان سال راهی رقابت‌های بین‌المللی فرانسه و بلژیک خواهند شد.

وی با تاکید بر اهمیت نیازسنجی برای توسعه زیرساخت‌های رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: ما در باب توسعه زیرساخت‌های این رشته باید ابتدا نیازسنجی صحیح را سرلوحه قرار دهیم و سپس به سمت ایده آل‌ها حرکت کنیم. ما به دنبال آن هستیم تا در بخش همگانی و قهرمانی رشته شنا یک رویکرد حرفه‌ای را مبتنی بر برنامه‌ریزی صحیح و راهبردی انجام دهیم در همین راستا سعی داریم ارکان ورزش کشور و به خصوص وزارت آموزش و پرورش را درگیر این موضوع کنیم. اما برنامه اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی برای بازپرداخت بدهی‌هایی است که خارج از چارچوب‌های قانونی ایجاد شده، است.

جعفری افزود: این یک واقعیت است که ما برای استفاده از استخر باید سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجاره بدهیم. در پی رایزنی با وزارت ورزش و امور جوانان برای استفاده بهتر از استخرهایی که جنبه ملی دارند برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم به لحاظ سخت افزاری شرایط بهتری را برای فدراسیون شنا فراهم کنیم.

سرپرست فدراسیون درپایان گفت: باید قبول کنیم که در یک سال نمی‌توانیم به سهمیه المپیک دست پیدا کنیم، اما از فرصت‌های موجود هم استفاده خواهیم کرد. هیچ قولی نمی‌دهم که بتوانیم در ماده‌ای به رکورد ورودی دست پیدا کنیم. سه ماه است که آمده‌ام و هنوز زود است که بتوانیم با اطمینان از موفقیت‌های آینده صحبت کنیم.