مسی، رونالدو و ژاوی

ال کلاسیکو، معرفی نامزدهای نهایی توپ طلا به جذابیت این دیدار اضافه خواهد کرد. فیفا سه نامزد نهایی توپ طلای ۲۰۱۱ را اعلام کرد و همان طور که انتظار می‌رفت مسی، کریس رونالدو و ژاوی، به عنوان نامزدهای نهایی معرفی شده‌اند. در آستانه بعد از اینکه فیفا اسامی ۲۳ بازیکن اولیه و ۵۰ نفره نامزدهای توپ طلا را اعلام کرده بود در آن نام ۸ بازیکن بارسا و ۵ بازیکن رئال دیده می شد.البته از همان ابتدا می شد حدس زد که رقابت اصلی بین لیونل مسی و کریس رونالدو خواهد بود. رونالدو در سال ۲۰۰۸ و مسی در سال ‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ فاتح توپ طلا شدند و امسال نیز رقبای اصلی هستند. مسی فصل گذشته با بارسا قهرمان لالیگا و چمپیونزلیگ شد و رونالدو نیز علاوه بر قهرمانی در کوپا دل ری، با زدن ۴۰ گل در لالیگا، کفش طلای اروپا را به دست آورد. در این جمع ژاوی احتمالا مانند سال ۲۰۰۹ بار دیگر بعد از مسی و رونالدو، در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.

در بخش بهترین گل سال که به جایزه فرانس پوشکاش معروف است نیز مسی با وین رونی، ستاره منچستریونایتد و نیمار، ستاره جوان سانتوس، رقابت خواهد کرد. گل مسی به آرسنال و گل برگردان رونی به منچسترسیتی در بین بهترین گل‌های سال ۲۰۱۱ قرار دارند. همچنین ژوزه مورینیو، پپ گواردیولا و سر الکس فرگوسن به عنوان سه نامزد نهایی جایزه بهترین مربی سال ۲۰۱۱ جهان معرفی شدند. فیفا نامزدهای نهایی بهترین بازیکنان و مربیان سال ۲۰۱۱ را اعلام کرد و برندگان نهایی روز ۹ ژانویه ۲۰۱۲ در زوریخ سوئیس معرفی خواهند شد.پپ گواردیولا با بارسا فصل گذشته قهرمان لالیگا و چمپیونزلیگ شد و مورینیو و فرگوسن را در آن دو جام پشت سر گذاشت.

زلاتان: من بهترین بازیکن جهان هستم

«زلاتان ابراهیموویچ» در واکنش به اعلام اسامی‌نامزدهای توپ طلای جهان گفت خود را بهترین بازیکن جهان می‌داند.

لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و ژاوی به عنوان سه بازیکنی هستند که در فهرست نهایی برترین بازیکن سال ۲۰۱۱ جهان قرار دارند و این در حالی است که ابراهیموویچ حتی در فهرست ۲۳ نفره هم حضور نداشت.مهاجم سوئدی میلان گفت: من در ذهن خود بهترین بازیکن جهان هستم. برای اینکه خودم را به عنوان بازیکن شماره یک جهان معرفی کنم واقعا نیازی به توپ طلا ندارم.مسی چنانچه این جایزه را ببرد، برای سومین سال متوالی خواهد بود که به این افتخار دست پیدا می‌کند. زلاتان در این خصوص به «تله فوت» گفت: مسی خیلی خوب است و من امیدوارم که این بازیکن بتواند روند موفقیت آمیز خود را ادامه دهد. او در عین جوانی تقریبا هرآنچه خواسته را برده است.